G2 GTI 16v ja G60 erot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Terno
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.11.2006 9:46

G2 GTI 16v ja G60 erot

ViestiKirjoittaja Terno » 16.3.2007 21:33

Eli lyhyesti miten nuo auto eroaa toisistaan, alusta ja koneen osalta. Eli onko moottori saamaa sukua, sisuksissa eroa yms. ja eoi ei ole se että g60 on ahdettu ;) ALusta jos eroja, tarkasti mitä täytyy päivittää? Miten olette inssin kanssa hoitanut muutoksen? Kertokaa, kaksi newbi volkkaristia aloittaa G2 prokkiksen kanta-autona originelli 16v, okei vaikka asentajien yhteen laskettu ikä jo 70v, niin näistää ei niin kauheasti tietoa... Joten kiitokset...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.3.2007 21:38

etujarrut G:ssä 280mm, Gti:ssä muistaaksein 256mm. Takajarrut samat.

Korissa pitäs olla G:ssä liimalasi. Itsellä molemmissa absit, onko ne olleet "pakolliset"?

Lasia ja kardaanitunnelia ei monikaan ole vaihtanut. Itsellä on tunneli vaihdettu ja kun lasista aika jättää niin eiköhän sekin liimaan vaihdu.

Etutolpat jämymmät mutta nykyää taitaa "tarvike"alustat käydä molempiin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 16.3.2007 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.3.2007 21:47

Moottorissa: kansi, kiertokanget, männät, imu/pakosarjat, ruisku, laatikko

Alusta: Etujarrut, etuvakaaja, apurunko

Kori: Kardaanitunneli

Viksummat voi jatkaa listaa

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.3.2007 21:48

Lohko on myös erillainen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.3.2007 5:39

Vaihdelaatikko,kytkin ja polkimet.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 17.3.2007 12:23

ja se pitää vaihtaa käytännössä miksi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.3.2007 18:30

G60 apurungossa on myös yhdet ylimääräiset pultinreiät kiinnitystä varten. Auton rungosta löytyy valmiit reiät pultteja varten, muttei kierteitä/vastakappaletta.
Pultti vaan runkopalkista ja lattiasta läpi. Kabiinin puolelle laitoin itselle vielä pienen vahvikelätkän.
Eikös 16v vaijerilaatikko ole 020, eikä 02y...
Jotkut saa 020 laatikon hajoamaan, itse en :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.3.2007 19:11

Sori topicin lainasta mut mikä noista laatikoista on kestävin 020, 02Y, 02A vai 02J?
Ja mitkä laipat tossa 02J:ssä on vakiona? Jos ne ei ole 100mm niin käykö siihen 020:n 100 milliset laipat. Jos vaihtais 020:n esim 02J niin tarviiko vaihtaa vetareita?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 17.3.2007 19:16

16v:n alkuperäinen loota on 020 mallia ja tyyppi 2Y.
02J:tä löytyy 100mm ja 108mm laipoilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa