vw golf IV 1.6 akl käyntihäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ratilain
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.3.2007 18:40

vw golf IV 1.6 akl käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja ratilain » 16.3.2007 18:48

Elikkäs..

Mistä voisi johtua et auto nostaa kierroksia itsestään vapaalla, ja ajossa saattaa jäädä
kierrokset päälle vaikka päästää irti kaasususta. Ilmenee useammin lämpimänä.
Johtuuko ongelma sähköisestä kaasupolkimesta, vai onko muita vaihtoehtoja?

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 16.3.2007 19:22

Jarrutehostimen alipaineputket halki, huohotinletkut/putket rikki tai jäähdytinnesteen lämpötila-anturi viallinen. Siinä jotain, mitkä kannattaa tsekata.
Muistaakseni AKL-moottorissa on vaijerikaasu, eikä sähkösellainen.

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 16.3.2007 20:15

Veikkaisin tuota lämpötila-anturia. Siitäkin huolimatta, jos lämpömittari näytää oikein.

Shifter
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.9.2011 17:52

Hall

ViestiKirjoittaja Shifter » 22.10.2011 14:27

Morjesta!

Lainaanpa topiccia kun oma aihe läheltä liippaa.

Vikakoodit kertoivat että Hall anturilta ei tule signaalia ja olisi tarkoitus kaivaa moottorista kyseinen anturi esille tutkittavaksi/vaihdettavaksi. Missä tämä anturi nyt oikein sijaitsee? EI mutuilua vaan varmaa tietoa jos joltain löytyy kiitos.

Moottorina 1.6l sr AKL markkanelosessa golffissa

Shifter
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.9.2011 17:52

anybody?

ViestiKirjoittaja Shifter » 22.10.2011 19:19

Kait joku nyt on kyseisen anturin vaihtanut? Tunnetaan ilmeisesti tuttavallisemmin nimellä nokka-akselin asentotunnistin, mitä purin autoa tänään niin mahdanko olla täysin väärässä kun epäilen kyseisen morkulan sijaitsevan nokkapyörän takana moottorissa? Mitenkäs tuon järkevästi tuolta saisi esille?

Ilmeisen varmasti tuo paskana on, nyppäsin liittimen irti ja starttasin niin ei mitään eroa käyntiin?

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 23.10.2011 0:03

Tuon nokka-akselin asentotunnistimen vaihdosta 1,6-8V koneeseen oli muistaakseni juuri juttua, mutta en ainakaan haulla löytänyt.

Ymmärtääkseni nokka-akselin hihnapyörän joutuu irroittamaan, jotta tuo anturin vaihto onnistuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa