pierburggi hävitti tyhjäkäynnin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

pierburggi hävitti tyhjäkäynnin

ViestiKirjoittaja Kiku » 16.3.2007 16:16

Aiheesta paljon juttuja joo mut yleinen vika jotta tyhjäkäynti huutaa. Nyt ongelma päinvastoin. Kylmänä käy jouten mutta kun lämpiää niin sammuu välittömästi. Kaasulla pysyy käynnissä ja toimii. Kaasareista kun en mitää ymmärrä niin josko joku osais avittaa. Alipaineletkut vaihdettu talvella ja säädetty. Nyt kun lämpes ja ajaa lämpimäks niin tyhjäkäynti katos...? Voisko olla joku roska esim. jossain tyjäkäyntisuuttimessa jos semmonen löytyy?
EZ 1,6 -89

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 18.3.2007 18:29

Taitaa olla se automaattiryyppy hajalla. Katso tuolta tekstit-puolelta "Kokemuksia Pierburg 2E2:sta" jos haluat ruveta korjaamaan.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 19.3.2007 11:58

Eikäs tässäkin oo se tyhjäkäynninestosolenoidi? Kannattaa tarkistaa ennen suurempia ryyppyremontteja tuleeko sille virtaa ja onko se ehjä.

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 19.3.2007 14:02

Kannatta sytkä kahtoa kanssa (Ellet ole jo kattonu?), itellä teki samaa, ja säädin sytkän kohilleen, ku oli pielessä, niin toimii taas.
Ja sitten yks paha, mikä saattaa mennä noissa, niin on se kumilaippa kaasarin ja imusarjan välissä. Maksaa marmoritiskillä ~ 90 € :O

Itellä auto 1.3, mutta pierupurkki löytyy siitäkin :)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.3.2007 16:10

se kumilaippa maksaa motonetissä 25€

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 19.3.2007 17:43

Kumilaippa ja letkut uudet. Sytkäkin pitäis olla kunnossa. Kylmänä käy jotenkuten mut kun lämpee niin sit sammuu heti. Tarttee koittaa viel laipan kiinnitys ja kaasarin pultit. Talvella sain sen pirulaisen pelaamaan ihan jopa hyvin mut nyt sitte taas kettuilee.
Ei oo oma auto niin ei pysty ropaa aina kun haluaa(joutuu).
(Maksoin laipasta 16€...)

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 19.3.2007 17:47

Ääni tuolle jälkikäynninestosolenoidille ja sen sähkönsyötölle. Käy kylmänä tyhjäkäyntiä, mutta lämpimänä ei ollenkaan, jos tuossa on vikaa. Tarkista ainakin kaasarin sulake, onko solenoidin johto varmasti ehjä ja liittimet paikallaan.
Viimeksi muokannut Aum, 19.3.2007 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 19.3.2007 17:53

...missä se solenoidi on...

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 19.3.2007 18:43

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 19.3.2007 20:25

Onko kenelläkään tietoa mikä tuo Rantamaen lähettän kuvan N2:nen on?
Ja onko jollain hyvää kuvaa tuollaisen garburaattorin alipaineletkuista, revin kaikki h*lvettiin ja nyt on sormi suussa;)

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 19.3.2007 20:50

Googlen kuvahaku näyttää löytävän kaikenlaista aiheeseen liittyvää, kun laittaa hakusanaksi Pierburg 2E2, esim:
http://www.ruddies.business.t-online.de/sen2e2.htm

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 19.3.2007 20:56

Joo, kiitos, täytyy kattella, josko löytys vielä sellaisia sivuja joista sais jotain selkookin;)

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 0:31

Löytyikö jo vika ?

Mulla on sama ongelma 2E (1989) kaasarin kanssa. Tyhjäkäynti noin 2500 kylmänä. Lämpöisenä noin 900 - 1000. Ongelmana on se että kun kone lämpenee normaali lämpötilaan niin tyhjäkäynti saattaa kadota. Tai kun konetta rasittaa ajamalla niin kesken ajon saattaa alkaa nykimään ja sen jälkeen sammuu. Uudelleen starttauksen jälkeen lähtee käyntiin mutta tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan. Kylmänä toimii normaalisti. Missä vika voisi olla ?

rrock
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 10:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja rrock » 17.5.2007 8:44

Juurikin kuvailluilla ominaisuuksilla varustetun vian korjasin vaimon kauppakassista vaihtamalla kaasarin laipan ja samalla meni alipaineputket vaihtoon. Vanha laippa näytti hemmetin hyvältä, mutta ilmaa se ei pitänyt.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.5.2007 10:38

Sain omani käymään tyhjäkäyntiä lämpimänä kun irrotin sen alipaineletkun mikä kytkee sen nopean joutokäynnin, eli n.2500 kierrosta. Sitten siitä säätöruuvista säädin pienemmälle, niin että kävi suunnilleen 1000 kierroksen tuntumassa ja siinä se pysyi aina, kelistä ja lämpötilasta riippumatta.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 17:46

Tutkimme tänään lisää ja vikatilanteen saa aikaiseksi kun ajaa koneen kuumaks. Heti kun lähtee kiihdyttämään kunnolla niin auto alkaa nykimään ja jos kaasun hellittää auto sammuu välittömästi.

Arvelemme että bensapumpussa on vika, kone ei saa bensaa kun kiihdyttää. Kun antaa olla auton vähän aikaa sammuksissa niin bensasuodatin täyttyy ja sen jälkeen meno jatkuu kunnes suodatin on taas tyhjä.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 17:47

Mistä löydän kaasarin laipan ?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.5.2007 17:50

Kaasarin alta, joustava kumilaippa kaasarin ja imusarjan välissä. Kaasari irtoaa avaamalla ne 3 pitkää 13mm kannalla olevaa pulttia kaasarin päältä.
Viimeksi muokannut SS, 17.5.2007 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 17.5.2007 17:58

ok, nyt tiedän mikä se on... kaasari oli jo irti kerran.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa