Venton päästömitauksessa hc-arvo 810

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

Venton päästömitauksessa hc-arvo 810

ViestiKirjoittaja j-m-s » 13.3.2007 21:20

Mistäs tämä kyseinen ongelma voisi johtua kone käy hieman "pötpöttäen" mutta ei kuulosta että kolmella kävisi.

Imupuolen tiiviste tarkastettiin mut siitä vikaa ei löytynyt. Tuli mieleen tuossa et kun olen joskus kuullut jarrutehostimen letku ongelmista niin voisiko johtua siitä. Kun letkuun koskee/hieman taivuttaa niin se alkaa vuotaan tehostimen päästä aivan letkun juuresta. Puristuspaine mittausta en ole vielä käynyt tekemässä.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 13.3.2007 21:34

Jos mittauksessa mitataan korkea HC-arvo, tarkoittaa se käytännössä palamattomia hiilivetyjä, eli polttoainetta pakokaasun seassa. Tällöin siis auto käy ns. rikkaalla.

Ei siis pitäisi olla mitään imuvuotoa vaan pikemminkin ilman saannin kanssa on ongelma tai sitten esim. lambda- tai lämpötila-anturi on rikki (arvailua).

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 13.3.2007 21:47

Katsastusmies veikkasi ensin sitä tiivistettä imupuolella mut sieltä ei vikaa tosiaan löytynyt ja sit käski mitata puristuspaineet.
Hieman kylläkin jostakin tiputtaa öljyä mutta ei näyttäisi et kannen välistä tulisi. Mistäs tämä kyseinen epätasainen käynti voisi johtua, jos suoraan matkii käyntiä tekstillä niin :D pöt pöt pöt pöt.... Ja lisäksi kone heiluu melko reilusti tavalliseen koneen käymiseen verrattuna

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 14.3.2007 8:59

Ensinnä kannattaa kattoa nää perinteiset venton vika kohteet: "Kaasarin" kumijalka, jarrutehostimen putki. Tulpanjohdot, lyökö läpi. Puola, lyökö läpi. Ruiskutusyksikön liittimet, kunto. Imusarjan tiiviste kannattaa myös tarkistaa.

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 14.3.2007 16:44

huomasin tuossa just että kun ottaa 3 ja 4 sylinterin tulpanjohdot irti niin käynnissä ei tapahdu mitään muutosta. Mistäs tämä voisi johtua ku kitenkin kipinän antaa ihan kunnolla?

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 14.3.2007 18:31

Dodii. Vika löytyi sit sieltä tehostajan letkusta. oli alapuolelta halennut koko matkalta.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 15.3.2007 8:24

Se on ns. "sadan tonnin letku."

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 15.3.2007 20:49

juuh nyt meni kirkkaasti läpi päästöt :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa