Heips!
Olen tässä miettinyt, että millä tavalla kannattaa 1.8T:n lohko pestä?
Moottori on purettu ja pelkkä lohko on vain moottoripukissa kiinni.
Eli..ruiskutanko lohkon kauttaaltaan jollain voimakkaalla liuoitinaineella sisältä ja päältä. Päältä pesu harjan kanssa, jonka jälkeen huuhtelu painepesurilla kuuman veden kera puhtaaksi.
Tämän jälkeen paineilmalla lohkosta (sisältä ja päältä) suuremmat vedet/kosteudet pois ja sisäpuolelta öljyisellä rätillä pintojen pyyhintä?
Vai, onko parempia ehdotuksia...? (Aikoinaan koulussa kun oli omat pesurit näissä hommissa.)
Tämä moottori on projektina minulla. Joten saattaa olla myös, että koneistamo sen pesee ja porauttaa seuraavaan ylikokoon?
1.8T lohkon pesu, mutta millä aineella ja tavalla?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Itse panostaisin sisäiseen puhtauteen ulkoista enemmän.
Jotakuinkin noin vitosen lohkon pesin. Reilusti vaan liuotinta kaikkiin öljykanaviin ja kiväärinputsausrassilla harjaten pikeentymät yms pois. Sen jälkeen painepesurin nokka vuorotellen kaikkiin kanavan reikiin kiinni ja kunnollinen huuhtelu. Ei toki ole haittaa jos ottaa öljykanavien päistä proput irti, niin pääsee tekemään vielä huolellisemmin.
Heti perään kuivaus paineilmalla, ottaa muuten erittäin pian pintaruosteen.
Jotakuinkin noin vitosen lohkon pesin. Reilusti vaan liuotinta kaikkiin öljykanaviin ja kiväärinputsausrassilla harjaten pikeentymät yms pois. Sen jälkeen painepesurin nokka vuorotellen kaikkiin kanavan reikiin kiinni ja kunnollinen huuhtelu. Ei toki ole haittaa jos ottaa öljykanavien päistä proput irti, niin pääsee tekemään vielä huolellisemmin.
Heti perään kuivaus paineilmalla, ottaa muuten erittäin pian pintaruosteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”