Hansikaslokeron kannen irroitus=ratkaisu
Valvoja: ffp jäsenet
Hansikaslokeron kannen irroitus=ratkaisu
Ja kysessä 3 mallin golffi ilman airbageja. Eli hanskalokeron kannen lukon mekanismi meni toimimattomaksi ja lokeroa ei saa auki. Miten tuon saa siisteimmin auki ja korjaantuuko homma edullisimmin vaihtamalla koko lokeron, vaihtamalla kannen vai voiko jopa pelkän lukkomekanismin vaihtaa?
Ja miten vaihdettavan osan saa irti?
Ja miten vaihdettavan osan saa irti?
Viimeksi muokannut pomo, 21.3.2007 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukkomekanismia ei saa erikseen, pienin oas minkä saa erikseen on koko kansi, mutta halvemmalla pääsee varmaan jos hakee romikselta ehjän lokeron kokonaisuudessaan..
Millätavalla tuo avausmekanismi on rikki? Puuttuuko kahva kokonaan? En nyt ulkoa muista miten siellä sisällä ne osat oli, mutta johonkin liikkuvaan vipun pitäisi päästä käsiksi ja luukun saisi sitä mukaa auki..
Millätavalla tuo avausmekanismi on rikki? Puuttuuko kahva kokonaan? En nyt ulkoa muista miten siellä sisällä ne osat oli, mutta johonkin liikkuvaan vipun pitäisi päästä käsiksi ja luukun saisi sitä mukaa auki..
Lukkomekanismia ei saa erikseen, pienin oas minkä saa erikseen on koko kansi, mutta halvemmalla pääsee varmaan jos hakee romikselta ehjän lokeron kokonaisuudessaan..
Höpö höpö! :) Mistä tämä tieto? Itsellä kävi aivan samanlailla viime kesänä. Hain volkkarilta uuden lukko mekanismin kokonaisuudessaan joka maksoi 60 euroa. Kyseessä juurikin samanlainen golffi ilman airbageja. Itse porasin akkuporakoneella reikiä siihen vanhaan lukkoon niin että pääsin käsiksi siihen vipuun jolla sen sitten aukaisin. Kaikkein helpoin ja siistein tapa tehdä näin. Ei tarvi alkaa repimään koko kantta pakolla, eikä tule mitään jälkejä edes kun siihen vaan uusi lukko tilalle.
Joo, anteeks, oma moka! Äitemuorin golffista meni ne kannen pdikkeet (siinä sivuissa) poikki, ja kansi räpsähtää selälleen aina kun sen avaa.. Niitä kun kävin kyselemässä, niin tarjosivat koko kantta..
Sekotin sen tässä topicissa jotenkin tuohon lukkomekanismiin, sen siis saa erikseen.. Sori väärästä infosta!
Sekotin sen tässä topicissa jotenkin tuohon lukkomekanismiin, sen siis saa erikseen.. Sori väärästä infosta!
Joo kiitoksia! Se on rikki siten, että se ns. vedin, mistä nostetaan ylöspäin ja spädäm, kansi aukeaa, lerputtaa löysänä eli siinä ei ole mitään vastusta.
Täytyy kysellä romiskalta paljonko maksaa koko lokero ja miettiä ostanko käytetyn lokeron vai pörhöltä avausmekanismin ja lukkopesän... Mitähän tuo avausmekanismi pitää sisällään, tuleekohan sen mukana myös tuo kahva tai vedin, miksi sitä nyt sitten haluaa nimittää? jos tulee, niin lukkopesä on ehjä ja jos sen sais irti niin tuossahan olis saumaa puolittaa kustannukset!
Saako tuon lokeron irti sieltä alakautta purkamalla lokeron alta muovit pois vai pitääkö tuo kansi raadella auki ennen lokeron irroittamista?
Täytyy kyllä varmaan kokeilla ennen raatelimista tuota LMK:n ehdottamaa poraamista.
Täytyy kysellä romiskalta paljonko maksaa koko lokero ja miettiä ostanko käytetyn lokeron vai pörhöltä avausmekanismin ja lukkopesän... Mitähän tuo avausmekanismi pitää sisällään, tuleekohan sen mukana myös tuo kahva tai vedin, miksi sitä nyt sitten haluaa nimittää? jos tulee, niin lukkopesä on ehjä ja jos sen sais irti niin tuossahan olis saumaa puolittaa kustannukset!
Saako tuon lokeron irti sieltä alakautta purkamalla lokeron alta muovit pois vai pitääkö tuo kansi raadella auki ennen lokeron irroittamista?
Täytyy kyllä varmaan kokeilla ennen raatelimista tuota LMK:n ehdottamaa poraamista.
-
- -
Pakkohan sun on se lukko hajottaa kuitenkin. Lokerohan on ruuveilla kiinni sisältä päin joten sä et voi sitäkään irroittaa/vaihtaa ennenkö saat sen kannen auki! :)
Itse en lähtisi romikselta hakemaan noita, ainakin mun tuurilla nekin hajois jo seuraavana päivänä :)
Mulla ainakin oli molemmat osat vaihdon tarpeessa ja uskoisin että tässä tapauksessa myös. Eli ne osat saa ostettua erikseen (kahva ja "lukkomekanismi"?) -mitä sitten ovatkaan. Lukkopesää sun ei tarvi ostaa, sen entisen siirrät siihen uuteen. Ja aivan turhaan alat säästelemään sitä kahvaa, kuitenkin joudut sen uusimaan, pora soimaan!
Itse en lähtisi romikselta hakemaan noita, ainakin mun tuurilla nekin hajois jo seuraavana päivänä :)
Mulla ainakin oli molemmat osat vaihdon tarpeessa ja uskoisin että tässä tapauksessa myös. Eli ne osat saa ostettua erikseen (kahva ja "lukkomekanismi"?) -mitä sitten ovatkaan. Lukkopesää sun ei tarvi ostaa, sen entisen siirrät siihen uuteen. Ja aivan turhaan alat säästelemään sitä kahvaa, kuitenkin joudut sen uusimaan, pora soimaan!
-
- -
Nyt kun se vedin on irti,niin siinä on sen verran rakoa,että pienellä meisselillä saat sen aukaistua ilman mitään porauksia.Siellä on sellanen vipu mitä painamalla kansi aukeaa.
Vedin on vielä paikallaan! Ainakin minä niin ymmärsin. Eikä silloin mitään rakoa ole. Sitten voi ollakkin kun pakolla sen repäisee irti. Ja sen jälkeen kahva on ihan varmasti entinen. Eipä tullut itellä mieleen että läskineen repisin sitä kahvaa, sen jälkeen sitä ei ainakaan korjata. Jokainen omalla tyylillään :)
Ainaki silleen saa ehjänä kaikki pois ku purkaa sen verran siitä kanne alta muoveja pois että näkee luukun saranat, sitte vaan repäsee ne saranatapit poies ja påitkällä ruuvarilla avaa sen lukon vastakappaleen ruuvin.. Lähtee koko kansi lukossa olevana pois.. Niin ite tein ku ei lokero halunnu enää aueta, purkasin sen lukko mekanismin niin sieltä oli vaan joku osa irronnu en vaan muista mikä..
Irrotin kannen irrottamalla lokeron alla olevan muovin (5 ruuvia). Sen jälkeen saranapultit poikki (yritin irrottaa ehjänä n. 15 min) ja kas pitkällä meisselillä saa lukon vastakappaleen (sen kiemuran) ruuvin irti ja kansi aukesi.
Sitten vaan uusi vedin systeemi (25 euroa) ja saranapulttien tilalle pultti ja mutteri kun saranapultit 1 euroa/kpl olisi mennyt tilaukseen. Vanha lukkopesä paikoilleen, sitä ei voi laittaa väärinpäin ja homma toimii taas.
Sitten vaan uusi vedin systeemi (25 euroa) ja saranapulttien tilalle pultti ja mutteri kun saranapultit 1 euroa/kpl olisi mennyt tilaukseen. Vanha lukkopesä paikoilleen, sitä ei voi laittaa väärinpäin ja homma toimii taas.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”