Elikkä mistään löydy oikein tietoa näistä ja itellä kun meni johto poikki alkuperäisestä anturista aivan liittimen juuresta joten tarvikeanturin liitin tsydeemillä ei onnistu enää kuei ole liittimenjuuressa tarpeeksi johtoa. Eli kyselisin nyt apua täällä kun joka puolelta lueskellu et pitää olla just tietynlainen liitos esim. tarvikelambdan ihme liitostsydeemi että anturi toimisi kunnolla eikä hajoaisi heti. Asiaan, eli voiko vanhan liittimen siis sen alkuperäisen kaksiosaisen mustan heittää veke ja korvata vaikka sokeripala liittimellä. Toimiiko anturi sitten?. Kyseessä oleva auto on golf3 1.8 8v koneella ja yksi karvanen lambda.
Tähän topikkiin voi myös muita lambdakyselyitä laittaa.
Lambda anturista
Valvoja: ffp jäsenet
Johdot poikki vaan ja uusi liitos, vaikka tinaamalla kiinni. Sokeripala ei taida auton alla ainakaan olla kovin toimintavarma pitkällä aikajänteellä. Huono liitos / kontakti tietysti aiheuttaa jännitehäviötä ja sitäkautta ääritilanteessa ongelmia eli kannattaa koettaa tehdä kunnon liitäntä kerralla.
Yleensä noita ei kylläkään ole saanut paljoa tinailla. Niin lukee lambda-anturin mukana tulevissa ohjeissakin. Käsittääkseni tuo liittyy referenssi-ilman kulkuun johtoa pitkin anturille. Korjatkaa jos puhun ihan puutaheinää.
Jep tuotapa minäkin jostain luin että tinata ei saa. Eli tässä ei kai auta muu kuin tilata kokonaan uusi anturi vwltä jossa liitinsovitin mukana?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa