Kireän 1.6 8v Golfin sytystys
Valvoja: ffp jäsenet
Kireän 1.6 8v Golfin sytystys
Kyseessä kilpakone, tehty halvalla budjetilla. Millä konstilla saisin sytytyksen seuraamaan mukana (ja kohdallaan) yli 8000 RPM:n? Tällä hetkellä kärjellinen, oma jakaja vaihtoehtona.
Kireämmät jouset vain myöhäistää maksimiennakon mukaan tuloa. Vakiona taitaa maksimi ennakko olla pelissä jossain 4000rpm kohdilla. Eli mieluummin löysemmät jouset.
Muistaakseni keskipakopainoissa on muovisetosat päissä, jotka vaikuttaa kuinka pitkälle ne aukeaa ja kääntää lisää ennakkoa.
Kun purat esim kärjettömänjakajan auki niin ymmärrät miten se toimii.
Muistaakseni keskipakopainoissa on muovisetosat päissä, jotka vaikuttaa kuinka pitkälle ne aukeaa ja kääntää lisää ennakkoa.
Kun purat esim kärjettömänjakajan auki niin ymmärrät miten se toimii.
Periaatteessa mitä enemmän kierroksia, sitä enemmän ennakkoa (siis periaatteella ei lähellekkään aina ole mitään tekemistä käytännön kanssa näissä asioissa). Eli jos nyt karkeita sääntöjä lähdetään sanomaan niin tosiaan vakiojakajaan jäykempää jousta, tai köykäisempää painoa. Niin yksillöllisiä nuo asiat, että on vain pakko ajaa jokaista konetta erikseen penkissä pitkät tovit että löytää optimit.
Jos koneen on tarkoitus kiertää yli 8000rpm, niin kyllä ollaan hieman väärillä jäljillä jos keskipakoennakko on maksimissaan jo alle 4000kierroksen. Eihän tuollainen kone edes toimi vielä pätkääkään tuolla kierrosalueella, joten miksi turhaan satsata sinne tarkkaa ennakonsäätöä.
Jos koneen on tarkoitus kiertää yli 8000rpm, niin kyllä ollaan hieman väärillä jäljillä jos keskipakoennakko on maksimissaan jo alle 4000kierroksen. Eihän tuollainen kone edes toimi vielä pätkääkään tuolla kierrosalueella, joten miksi turhaan satsata sinne tarkkaa ennakonsäätöä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa