golf iv huojuva tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartzu
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2006 18:01

golf iv huojuva tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja hartzu » 10.3.2007 17:45

vikana tuossa autossa ollu jo jonkin aikaa että tyhjäkäynti huojuu 600-800rpm välillä lämpimänä. kylmällä koneella pelaa ok.
vikakoodit luettu äskettäin ja niissä ei erikoista näkynyt.

auto siis 1.6 77kw -01 malli. alipaine letkua veikanneet mutta mielästäni ei vuoda.
voiskohan se imusarjan painetunnistin MAP olla syynä? likainen tai jotain... jos käyttäs irti ja puhdistas.

muita hyviä ideoita ja kokemuksia mielellään haluaisin. :)

lähiaikoina jo merkkiliikkeessä vaihdettu mittaristo ja 3. pytyn puola joten ei hirmu hytkyä viedä sinne kun aika pirun kallista...

pohjantah
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.3.2007 18:52

ViestiKirjoittaja pohjantah » 10.3.2007 19:09

Onko vikamuistissa ollut vika imasarjan painetunnistimesta?

Tarkista onko kaasuläppäkotelo karstainen. Jos on niin se pitää puhdistaa ja tehdä perussäätö sille.

hartzu
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2006 18:01

ViestiKirjoittaja hartzu » 11.3.2007 8:35

kun mittaristo vaihdettiin ja sen jälkeen vikamuisti luettiin niin ei sillon näyttänyt vikaa missään anturissa.

liekkö vaikee homma se kaasuläppäkotelon puhdistus ja perussäätöjen teko?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 11.3.2007 12:00

Irroittaa kaasuläpän ja putsailee jollain liuottimella (asetoni ym) Isoimmat karstat pois..
Peussäätö voi hyvällä lykyllä onnistua ihan ajelemalla, mutta saattaa vaatia testeriä/vag comia
Jounen noita kaasuläppiä on lakannut putsauksen jälkeen toimimastakin, eli se riski on otettava..:/

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.3.2007 12:11

En tiedä miten tuo 1,6:ssa on mutta 1,8T:ssä otin imuputken irti kaasuläpän rungosta ja siitä putsasin läpän liuottimella mitään sen enempää purkamatta. Tarkkana että tulee putsattua kunnolla tuo läpän ulkoreuna ja kohta johon se rungossa ottaa kiinni. Kalibrointi taitaa tapahtua automaagisesti kun laitat virrat päälle mutta et käynnistä, moottori ajelee läppää hetken aikaan edestakaisin. VAG-COM on kuitenkin näppärä tässäkin.

hartzu
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2006 18:01

ViestiKirjoittaja hartzu » 11.3.2007 18:34

mitä mieltä olette noista huoltoasemilla myytävistä ruiskusuuttimien ja polttoaine järjestelmien puhdistus aineista joita laitetaan bensan sekaan? esim.valvoline,crc ,jne,jne

autollani on ajettu jo melkein 240000km että voi olla jo suuttimissakin likaa.
uskaltaako noita kokeilla,onko muilla kokemuksia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa