Passatin sähkövika
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin sähkövika
onko kellään tietoa -89 passatin sähköistä? mulla on jotain vikaa kun se purkaa akun tyhjäksi. mitä siis tehdä?
Kokeile ensin onko itse akku sökö. Irroita akun plusnapa ja laita ampeerimittari väliin. "Lepovirran" (kello) tulee olla vain ehkä parikymmentä milliampeeria. Jos näin on ja akku silti purkautuu, on vika akussa (irronnut lyijynpalanen tms oikosulkee kennot) ja akku on vaihdettava.
Jos taas lepovirta on huomattavasti korkeampi, saa joku minua viisaampi vastata mistä aloittaa virtavuodon metsästys.
-DMC-
Jos taas lepovirta on huomattavasti korkeampi, saa joku minua viisaampi vastata mistä aloittaa virtavuodon metsästys.
-DMC-
Tyhmempänä tein itse aikoinaan niin Ventossa että nyppäsin sulakkeita yksitellen irti sulaketaulusta kunnes lepovirta laski normaalitasolle. Siten löytyi vikakin.
Kannatta digikameralla kuvata sulaketaulun alkutilanne niin on sitten helpompi arpoa oikeat sulakkeet kohdilleen :))
Jollei kaikkien sulakkeiden poisto laske lepovirran normaaliksi kannattaa jo etsiskellä ja korjailla omia (tai ed.omistajan) sähköviritelmiä...
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”