1Z vai AAZ JX:n tilalle?
Valvoja: ffp jäsenet
1Z vai AAZ JX:n tilalle?
Kumpi otsikon moottoreista transporteria liikuttamaan?
Molemmat sopinevat "suoraan"?
1Z lienee tarvitsevan jonkun verran sähkötöitä, mutta paljonko?
Tehoeroakin on, mutta virityspotentiaalia lienee molemmissa?
Tosin takamoottori transun konehuone on jokseenkin lämmin - tuleeko
virittämisestä vain lisää lämpöongelmia?
Millä ko auton konetta saisi viilennettyä?
Coolerin lisäksi - siis....
Molemmat sopinevat "suoraan"?
1Z lienee tarvitsevan jonkun verran sähkötöitä, mutta paljonko?
Tehoeroakin on, mutta virityspotentiaalia lienee molemmissa?
Tosin takamoottori transun konehuone on jokseenkin lämmin - tuleeko
virittämisestä vain lisää lämpöongelmia?
Millä ko auton konetta saisi viilennettyä?
Coolerin lisäksi - siis....
AAZ:ssa ei tarvi juuri mitään sähkötöitä, 1Z:ssa on sitten ajonestoa yms. joten joudut varmaankin ottamaan myös mittariston luovuttaja-autosta. AAZ:ssa on varmaankin enemmän viripotentiaalia mutta vakiona 1Z on tehokkaampi/väännökkäämpi ja lastuttamalla saa helposti sen 110hv/250Nm (tjsp).
Edit: en ole varma tuosta ajonestosta jos luovuttaja-auto on 90-luvun alkupuolelta.
Edit: en ole varma tuosta ajonestosta jos luovuttaja-auto on 90-luvun alkupuolelta.
Konehuoneesta lötyy jo puhallin - tosin on vastakkaisella puolella kun akku.
Liekkö sitten alkuperäinen? Auton edellinen omistaja ollut puolustusvoimat - niin
ja kyseessä on siin 16" syncro.
Millainen hita-arvio AAZ ja 1Z koneista?
Kumpi noista on "yleisempi" - eli kumpia löytyy helpommin/huokeammin?
Voiko kukaan varmistaa tuota 1Z:n ajonestoa - ei kyllä huvittaisi alkaa ihan
kaikkea vaihtamaan...
Liekkö sitten alkuperäinen? Auton edellinen omistaja ollut puolustusvoimat - niin
ja kyseessä on siin 16" syncro.
Millainen hita-arvio AAZ ja 1Z koneista?
Kumpi noista on "yleisempi" - eli kumpia löytyy helpommin/huokeammin?
Voiko kukaan varmistaa tuota 1Z:n ajonestoa - ei kyllä huvittaisi alkaa ihan
kaikkea vaihtamaan...
Omaa kokemusta koneenvaihdosta ei ole, mutta 1Z (mieluummin AHU) menee kyllä helposti kun vaihtaa tai modifioi ruiskutuspumpusta mekaanisen. AHU-konehan on lievästi jatkojalostettu 1Z. Mielestäni virityspotentiaalia tuossa suoraruiskussa 1Z/AHU on huomattavasti enemmin kuin esikammioisessa AAZ:ssa. Oletetaan, että pelkkää lastutusta ei lasketa viritykseksi.
Haaveissa on kyllä itsellänikin vanha kunnon syncro-tölkki woima-dieselillä :)
Haaveissa on kyllä itsellänikin vanha kunnon syncro-tölkki woima-dieselillä :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ei sitä kuningaspulttia tarvi jännätä, jos se on vaihdettu hihnan vaihdon yhteydessä. Vaikka se on useasta AAZ koneesta mennytkin, niin suurimmassa osassa uskoaksen juurikin sen takia, että on laitettu vanha pultti hihnan vaihdon yhteydessä. Tuon coolerin saa pistää tuohon AAZaankin, koska ymmärtääkseni auto johon motti on tulossa on sen verran iäkäs (koska puhutaan takamoottoritransusta), ettei tarvitse miettiä kalliita päästötestejä ja coolerin saa laittaa laillisesti paikoilleen kunhan tehot ei kasva liikaa. Tietysti penkkitulos pitää olla.
Edit. ja kilpijoki olikin nopeampi.
Edit. ja kilpijoki olikin nopeampi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa