Virtalukon pohjan vaihto golffiin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

Virtalukon pohjan vaihto golffiin?

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 24.2.2007 16:28

Miten on, onko iso homma vaihtaa tuo virtalukonpohja? Onnistuuko vähemmän taitavammaltae näprääjältä. Kattelin tuolta motonetistä hintoja niin ei näytä olevan ku 15 euron luokkaa. Sitten näky olevan myös lukkosylinteri + avainpaketti noin 10 eurolla. Kannattaako samantien vaihtaa myös lukkosylinteri jos nyt rupeaa kerta sen pohjankin vaihtamaan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2007 16:29

Menee lukkojen sarjoittamiseksi jos vaihtaa... Tai monen avaimen järjestelmäksi.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 24.2.2007 16:44

Mitäpä sitä lukko-osaa vaihtamaan jos vaan vanha pelittää. Virtalukonpohjan vaihtamisesta on aika tarkastikin kerrottu foorumilla, searchillä pitäisi löytymän. Ja ei ole vaikea homma.

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 24.2.2007 19:37

se rikka sen rattiakselin ympärillä lähtee ulosvetäjällä, vinkkinä. Tuotti mulle päänvaivaa.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 21.3.2007 14:30

Sama ongelma olisi täällä, eli virtalukon pohja pitäisi vaihtaa vaan kun ei järki riitä sen irroittamiseen? searchilla yritin tuloksetta etsiä ohjeita. tästäkin olisi hyvä tehdä teksteihin osio, kun se taitaa olla aika yleinen vika?

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 21.3.2007 14:35

^Miten toi vika ilmenee? Mistä tietää että vikaa on virtalukon pohjassa?

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 21.3.2007 14:40

No itselläni huomaa ihan selvästi että pohjassa on vikaakun oli tarkka avaimen asennosta että ajovalot toimi, tänään sitten loppui starttaaminenkin (avainta nytkyttelemällä starttasi) joten hyvin toden näköistä että pohja rikki.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 21.3.2007 14:59

- Normaalit arvattavissa olevat: akunkenkä irti, muovit irti, ratti irti, liittimet irti, viikset irti
- Sitten ulosvetäjää tms. käyttöön ja jousen edessä oleva kaulus ja sitten jousi irti
- Katkeavilla pulteilla kiinni oleva lukkoasetelma irti (esim. vasara+taltta)
- Nyt sitten paljastuneelta asetelman sisäpinnalta avataan pieni ruuvi, ja pohja on irti!
- Onnea!

Tuollaisen löysin, suurpiirteisesti kaikki olennainen kai on tuossa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.3.2007 17:15

ite ainakin käänsinnuo katkeavat pultit auki pihdeillä ni ei tarvinnu ruveta mitään hakkaamaan

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 21.3.2007 18:35

Millä hakusanalla jos saan kysyä, itse tahkosin searchia 30min eri sanoilla ja mitään ei selvinnyt.. noo, oonkin ollu aina ihan käsi ton searchin kanssa.. :)

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 22.3.2007 8:34

http://www.seatclubfinland.com/foorumi/viewtopic.php?t=9506

pieni ja hieman vajaa ohje cordoban vastaavasta, kuvat saattavat auttaa ymmärtämään irroituksen. (jos se edes on samanlainen)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa