80 000km on viime vaihdosta tullut täyteen. Pitääkö paikkansa kaksi väittämää? (auto siis jetta II 1.3)
Vanhempaa tekniikkaan (mekaaniset nostimet, kärjellinen sytytys etc.) pitäisi hihna vaihtaa 60 000km välein?
Vesipumppu pitää vaihtaa myös samalla?!?
Jetta II jakohihnanvaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Joo voishan sen pumpun vaihtaa. 35e maksaa paikallisessa.
Muutes, johtuisiko pumpun laakereista, kun kannentiivisteiden vaihdon jälkeen on lämmöt ollu hiukan koholla. Muuta paikat vesikierros oon tutkinut. Vai vaikuttaako tuo pumppu paljoa? Ei se vesi mun mielestä mitenkään kaarella sieltä poistoletkusta ainakaan tule :)
Muutes, johtuisiko pumpun laakereista, kun kannentiivisteiden vaihdon jälkeen on lämmöt ollu hiukan koholla. Muuta paikat vesikierros oon tutkinut. Vai vaikuttaako tuo pumppu paljoa? Ei se vesi mun mielestä mitenkään kaarella sieltä poistoletkusta ainakaan tule :)
-
- -
Ei siellä mitään rullia ole. Vesipumpulla kiristetään hihna niinku joku tuossa jo mainitsikin. Ja vesipumppu kannattaa vaihtaa. Siinä kuluu teräväksi ne hampaiden reunat ja saattaat katkasta sen uuden hihnan. Ja tos koneessahan venttiilit sit pääsee ottaan mäntiin... Noitten muiden hihnapyörien kulumisesta ei oo mitään havaintoo...
Joo, hihna vaihdettu ja samalla laturinhihna. Laturinhihna rupesi myöhemmin luistattamaan ja kiristin sen nyt (ei nyt kuitenkaan soi) :) niin nyt kuuluu sellaista surinaa kuten ralliautois?!? WTF? (samanlaista kun laittaa radion AM:lle ja radio ottaa häikkää sytytyksestä) Surina kuuluu lähinnä kiihdytyksissä. Niin hakeeko tuo laturinhihna vaan paikkaansa vai mikä ihme siinä surisee?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”