Jetta II jakohihnanvaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

Jetta II jakohihnanvaihto

ViestiKirjoittaja kupukka » 23.2.2007 14:01

80 000km on viime vaihdosta tullut täyteen. Pitääkö paikkansa kaksi väittämää? (auto siis jetta II 1.3)

Vanhempaa tekniikkaan (mekaaniset nostimet, kärjellinen sytytys etc.) pitäisi hihna vaihtaa 60 000km välein?

Vesipumppu pitää vaihtaa myös samalla?!?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.2.2007 14:20

Mun tietääkseni se on 90tkm se vaihtoväli. Voi sen toki vaihtaa 60tkm:n väleinki. Ei sitä vesipumppua oo pakko vaihtaa. Kurkistat tyhjäkäynnillä paisuntasäiliöön, ja jos sinne tulee hyvin vettä, ei pumppua tarvi vaihtaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 23.2.2007 16:17

mutta entäs jos pumpun laakerit pettää??? minä laittaisin sen siinä samalla uusiksi...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 23.2.2007 16:30

Joo voishan sen pumpun vaihtaa. 35e maksaa paikallisessa.

Muutes, johtuisiko pumpun laakereista, kun kannentiivisteiden vaihdon jälkeen on lämmöt ollu hiukan koholla. Muuta paikat vesikierros oon tutkinut. Vai vaikuttaako tuo pumppu paljoa? Ei se vesi mun mielestä mitenkään kaarella sieltä poistoletkusta ainakaan tule :)

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.2.2007 16:34

^mulla poistoletkusta tulee ainaki hyvällä kaarella vesi, uusi pumppu onkin..

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 23.2.2007 16:42

Katsoin, ku motonet myi hihna+rullat sarjaa. Minnes väliin nuo rullat mukamas tuli? Kannattaako nuo rullat vaihtaa sitte samalla?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.2.2007 16:46

Ei siellä mitään rullaa ole. Vesipumpulla hoidetaan kiristys ja se kannattaa uusia samassa kuin jakoremmikin.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 23.2.2007 16:47

Joo, niin vähän kyllä muistelinkin, ettei vastaan ole tullut :)

Kiitos jälleen neuvoista!

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 23.2.2007 17:41

Ja eikös 1.3:ssa pidä samalla vaihtaa kaikki hammasrattaat.

Yks korjaamomies sano että uus hihna ei välttämättä kestä pitkään jos on kuluneet hampaat.

Sanoi että 20 tuhatta oli uus hihna kestäny vanhoilla rattailla.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.2.2007 18:22

^^ jaa eikö siellä muka ole jakohihnan kiristys rullaa?? 1.8:ssa ainaki..

Herppa
-
Viestit: 68
Liittynyt: 9.8.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Herppa » 23.2.2007 18:32

Ei siellä mitään rullia ole. Vesipumpulla kiristetään hihna niinku joku tuossa jo mainitsikin. Ja vesipumppu kannattaa vaihtaa. Siinä kuluu teräväksi ne hampaiden reunat ja saattaat katkasta sen uuden hihnan. Ja tos koneessahan venttiilit sit pääsee ottaan mäntiin... Noitten muiden hihnapyörien kulumisesta ei oo mitään havaintoo...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 11.3.2007 12:45

Joo, hihna vaihdettu ja samalla laturinhihna. Laturinhihna rupesi myöhemmin luistattamaan ja kiristin sen nyt (ei nyt kuitenkaan soi) :) niin nyt kuuluu sellaista surinaa kuten ralliautois?!? WTF? (samanlaista kun laittaa radion AM:lle ja radio ottaa häikkää sytytyksestä) Surina kuuluu lähinnä kiihdytyksissä. Niin hakeeko tuo laturinhihna vaan paikkaansa vai mikä ihme siinä surisee?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa