1.8T kampiakselin- ja kiertokankien-laakerien eroavaisuudet?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

1.8T kampiakselin- ja kiertokankien-laakerien eroavaisuudet?

ViestiKirjoittaja Murre » 15.2.2007 21:22

Kertokaas oi suuret tietäväiset VW Gurut, että mitä eroa on kiertokankien ja kampiakselin laakereiden värien merkitykset??

Esim. S3 -04 mallin kampiakselille löytyy 3 eri laakeri vaihtoehtoa, jotka ovat merkattu väreillä (musta, sininen, punainen ja keltainen)..

Sekä esim kiertokangelle löytyy eri vaihtoehtoja, jotka myös ovat merkitty väreillä.

Mitä eroa näillä siis on ja jos on, niin mitä?

Kertokaa, jos tiedätte, koska tarvin tarkkaa tietoa uusia laakereita varten moottori projektissani! Projekti koneena on AUQ ja tulossa riittävästi potkua, joten laakerit menee uusiksi.
Marmoritiskillä näistä väreistä ei osattu sanoa oikeaa merkitystä!!
Kankina toimii PO-Metallin tuotteet.

E:Otsikkoa muutettu...
Viimeksi muokannut Murre, 15.2.2007 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.2.2007 23:21

Esim. S3 -04 BAM mallin kampiakselille löytyy 3 eri laakeri vaihtoehtoa, jotka ovat merkattu väreillä (musta, sininen, punainen ja keltainen)..


Tässä kampiakselin runkolaakereiden esimerkkiin osanumerot:

-06B105561 010 (black)
-06B105561 002 (red)
-06B105561 007 (yellow)

Sekä esim kiertokangelle löytyy eri vaihtoehtoja, jotka myös ovat merkitty väreillä.


alempi laakeri
-034105701 (ei väriä ilmoitettu!)
-034105701 007 (yellow)

ylempi laakeri
-034105701B (ei väriä ilmoitettu!)
-034105701B 40Z (yellow)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.2.2007 23:22

Kankina toimii PO-Metallin tuotteet.


Miksi PO metalliin´, eikö noi ole yleensä ottaen aika painavia, itselle tuli SPM:än en nyt sano et uhtään paremmat mutta yli 50g kevyemmät

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.2.2007 23:29

Miksi PO metalliin´, eikö noi ole yleensä ottaen aika painavia, itselle tuli SPM:än en nyt sano et uhtään paremmat mutta yli 50g kevyemmät


Siksi, että luotan laatun, jota useammat ovat kehuneet.

Tämä siksi, että tein tiedusteluita ennen osto päätöstä useista valmistajista ja sain aina positiivisen vastauksen PO-Metallin veiveistä!

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.2.2007 0:22

034105701B
connecting rod bearing shell / upper

034105701B 40Z
yellow/violet

Noilla tiedoilla sain RS2:n ylemmät liuskat... Niiden pitäsi olla ne "kuningasosat".
Taisivat olla jotain 17€ kpl.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.2.2007 7:17

034105701B
connecting rod bearing shell / upper

034105701B 40Z
yellow/violet

Noilla tiedoilla sain RS2:n ylemmät liuskat... Niiden pitäsi olla ne "kuningasosat".
Taisivat olla jotain 17€ kpl.


No niinpä näyttää olevan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa