Voi poistaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kalle.P
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.2.2007 16:13

Voi poistaa

ViestiKirjoittaja Kalle.P » 10.2.2007 16:50

Omistan tämmöisen 1.8i kakkos golffin. Onko mitään tehonlisäys mahdollisuuksia olemassa kun rekisteritodistuksessa lukee vähäpäästöinen?
Viimeksi muokannut Kalle.P, 6.11.2009 10:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.2.2007 17:44

gti:n kansi (isommat venttiilit ja jyrkempi nokka, toki voi laittaa koneen omaankin kanteen), pari prikkaa bensanpaineensäätimeen jousen päälle, ilmanputsarikoteloon tulevaa putkea avartaa vähän (muilta osin imupuoleen on turha koskea jos ei läppärunkoa ala kairaamaan isommaksi - siinäkin kun on pari milliä varaa porata, peltipakosarja ja avarammat vaimentajat. Tuolla pitäs sinne vähä yli sataan hevoseen päästä - kunhan kaikki on kunnossa ja ehjänä.

Vakionahan tuossa koneessa on 9 puristukset, eli tuossa koneessa on kyllä varaa laskea kantta ym... vapaavirtaussuodatinta tuohon ei kannata todellakaan alkaa laittamaan koska vakio on niin ylimitoitettu että se riittää mihin asti vaan kunhan sitä tulevaa putkea vähän avartaa sieltä lampun takaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 10.2.2007 17:51

Vähäpäästöinen taas tarkoittaa käytännössä sitä, että jos virität joudut niihin päästömittauksiin (minkä tahon ne nyt sitten olikaan) ja tuo touhu on kallista. Jos ei mene läpi mittauksista, niin sitten säätöä ja uudestaan samat mittaukset. Näin joutuu siis toimimaan, jos haluat laillisesti sitä virittää. Ja sitten sen jälkeen tietenkin alusta vastaamaan kasvaneita tehoja.

Eli jos tehoa haluat, niin laillisesti halvin vaihtoehto kakkoskoppaisessa olis ostaa GTI tai sitten vaihdat tuon ei vähäpäästöiseen ja virittelet siitä.

En tietenkään laittomuuksiin kehoita, mutta voithan ajella viritetyllä autolla, etkä kerro kenellekkään. Jos se sitten huomataan, niin sitten onkin vähän voi voi..

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.2.2007 22:55

Isommat venttiilit ja jyrkempi nokka ei näy ulos, eikä varmaan päästöihinkään vaikuta pätkääkään, ei ainakaan mitattavissa oleviin... eli iha sama ku tekee vaa ja ei huutele. Pakoputkea saa muokata ja ruiskulle nyt ei paljoa muuta voi tehdä ku bensanpainetta tosiaan vähän nostaa.. siinä ne mitä tuohon järkihintaan voi tehdä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2007 23:38

Mun mielestä tossa koneessa ei ole järkeä laskea kantta vaan ottaa lohkosta siivua pois, koska männät jää lohkon tason alapuolelle. Mäntien ja kannen väliin jää aika paljon "tyhjää". Lohkoa madaltamalla saataisiin nostettua puristuksia ja samalla tehostettua paljealueen tohokkuutta merkittävästi joka taas edesauttaa palotapahtumaa ja estää nakutusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa