ACK v6 2.8 venttiilikopan tiivisteen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ACK v6 2.8 venttiilikopan tiivisteen vaihto

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 7.2.2007 16:21

Onko kukaan vaihtanut 2.8 v6 mottiin venakoppien tiivisteitä?
Ajattelin potkia itseäni persauksille ja vaihtaa ne vihdoinkin. Tiivistesatsit oli marmoritiskillä muistaakseni jotain 30-40ekua per koppa.
Oppikirjan mukaan pitäisi mennä suht iisisti, mutta olisko käytännön kokemuksia tarjolla?

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 7.2.2007 16:48

Eikös tossakin ole tiiviste kiinteänä siinä kopassa eli joutuu ostamaan koko komeuden.mutu.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 8.2.2007 7:58

Nuo tiivisteet olen ainoastaan vaihdattanut, mutta pelkät tiivisteet tarvitsi ostaa. Muuten en osaa auttaa. Tai sen verran että se huohottimen putki on kaiketi aika heikkoa muovia tms. Varovasti sen kanssa saa kuulemma olla ettei mee rikki...

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 17.3.2009 9:02

Oletko juppe saanut tiivisteen vaihdettua? Itse ajattelin avokin passattiin saman tehdä myös, ja miettinyt että mitä kaikkea pitää uuden tiivisteen laitossa huomioida? Tuleeko tiivisteen väliin jotkut liimat ja onko kopan muttereille joku tietty kiristysmomentti?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 17.3.2009 12:08

Itse vaihdatin juuri apukuskin puolen tiivisteen joka tihkui kun auto oli termarin vaihdossa.

Hinta oli vaihdettuna 80 euroa (P. Huttu) joten en viitsinyt lähteä omia käsiä likaamaan kun ei ole kunnon paikkaakaan. Muuta ei laskutettu kuin tiiviste eikä hommassa käsittääkseni ole mitään ihmeellistä (momentit pitää tietenkin olla oikeat).

Tietty tuossa säästää sen työn (~80 eur?) osuuden jos kummatkin vaihtaa itse...

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 18.3.2009 8:43

Ite meinasin juuri tuon repsikan puolen vaihtaa. Tilaakin siinä näyttäs olevan hyvin kunhan purkaa ilmanputsarin kotelon ja muut hilut siitä tieltä pois.
Muuten se vaikuttaakin melko yksinkertaiselta hommalta, mutta tuo kiristysmomentti olisi hyvä tietää ja se että kannattaako/pitääkö jotain tiivisteliimaa tuossa käyttää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa