jälleen 1.8t:n ahtopaineista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

jälleen 1.8t:n ahtopaineista

ViestiKirjoittaja kaistapää » 4.2.2007 20:51

kokeilin hakua pariinkin kertaan mutta mitään selventävää vastausta en löytänyt.eli 1.8t aeb ei nosta paineita kun 0.3-0.4.ahtaa tosi herkästi tarvittaessa just sen 0.3,tosi alhaalta ja pitää sen rajoittajalle mutta pitäisi vissiinkin olla vähän enempi.muuten auto toimii kuin junan vessa.vikakoodeja ei ole ja vanhoja viestejä lukiessa selvisi että aiheuttajia voi olla paljonkin.näillä pakkasilla ilman tallia on vähän heikkoa ruveta tutkimaan mutt toivottavasti täältä löytyisi hieman apua.auto on sit vakio lukuunottamatta vaparia ja lievää mörinä putkea entisen omistajan toimesta.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.2.2007 21:12

0.6bar on vakiona noissa... arvaus: olisiko hukkaportinkello viallinen tai n75 venttiili

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 10.2.2007 15:48

huomenna voisi ruveta vikaa etsimään kun vaan saan vähän apuja.pitäiskö n75:seen tulla millainen jännite esim. tyhjäkäynnillä.semmoinen käsitys on että jos n75 on sökö/ei saa jännitettä niin paineet juurikin 0.4 luokkaa.

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 10.2.2007 17:53

Oletko varma ettei ahtopaineen vähyys johdu pakkasista. Jotkut autot vähentävät automaattisesti ahtoja lämpötilan laskiessa. Itellä Audi ahtaa kunnon pakkasilla puolet siitä mitä kesällä (+20 astetta -> 1.2 bar, -22 astetta -> 0.6 bar).

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 10.2.2007 18:36

itselläni audi tuntuu menevän paljon iloisemmin näillä kylmillä ilmoilla,,..

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 10.2.2007 18:48

Johtuen juuri siitä kylmästä ilmasta.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 31.5.2007 11:18

nostetaas topiccia jälleen!

paineet edelleen kadoksissa..vahdeltuna lämpöanturia,maffia jne. perusjuttuja.tänään sain viimein aikaiseksi tutkia n75:sta ja sen letkutukset ja toiminta nyt mietinnän alla...eli kompura pesältä paine menee n75 ohi suoraan hukkiksen kellolle JÄNNITTEETTÖMÄNÄ mutta kun venaan kytketään jännite niin paine meneekin hukkiksen kellolle sekä turbon imuputkeen tasapuolisesti.kuuluuko sen toimia näin?kun kompuralta alkaa tulla painetta n.0.3bar niin hukkis aukeaa ja vaikka n75 napsahtaa niin se saa edelleen painetta ja hukkis pysyy auki eikä paineet nouse ylemmäs.

koitin kääntää n75 toisinpäin ja paineet räjähtää n. 0.9bar ja alkaa soutaminen välillä 0.2-0.9bar.ei näin...

sitten vielä turbon imuputkeen menevästä huohottimen takaisku venttiilistä.kuuluuko sen hengittää kumpaankin suuntaan?

auttakaas miestä mäessä.....

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 1.6.2007 23:24

huohottimen ei nimenomaan kuulu toimia kuin moottorista ahtimeen/suodattimeen päin... sulla on todennäkösesti menny juuri se venttiili rikki ja ahdot vuotaa kannen yläpuolelle.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 2.6.2007 9:14

^Ei kai ahtimen imupuolella mitään painetta ole?

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 2.6.2007 19:33

eihän ahtimen imupuolella tosiaankaan ole painetta...mutta jokatapauksessa huohottimen takaisku laskee kumpaankin suuntaan ilman menemään.kertookaas tyhmälle että tuleeko n75:lle jännite niin kauan kun paineet nousee pyydettyyn ja sitten katkeaa vai olenko täysin hakoteillä????paikallaan autoa käyttäessä liittimeen tulee n.8v eikä näkyviä katkoksia.mikähän lienee n75 liittimen väri paisuntasäiliön alla.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 4.6.2007 20:28

no nii otin lauantaina turbon irti ocusta ja kaskas pakopuoli halki oikein kunnolla 95000 tuhatta ajettu vm2004. uusi kkk k04 tulee tällä viikolla 1300€ että miten lie kestäis muka lastutettuna kun ei kestä edes vakiona.... aina on muistettu jäähdyttää ymym...

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 4.6.2007 20:30

nii joo ja käsitin ton ahto häviö jutun väärin..sori

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

ViestiKirjoittaja Pallooo » 15.11.2007 11:57

Selviskö miks ahdot sielä 0.3-0.4 bar kokoajan? Itselläni 110kw passat tekee nyt samaa, ei ahdot nouse prkl millään..

Ja kun kaasun nostaa nopeasti niin kuuluu "hukkaportin laulua" eli sakkaus ääni.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.11.2007 15:17

On sulla ainakin sillon by-pass rikki, vaihda ensin se. (toki esim ohjausletkun viallisuuskin mahdollista, se pieni siinä päällä)

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 19.11.2007 9:56

kannattaa ehkä suorilta ostaa Audi TT:n by-pass ja heittää se paikalleen. Pitäis kestää vähän paremmin.

Marmoritiskiltä n. 50e

usu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 19.2.2004 14:37

ViestiKirjoittaja usu » 19.11.2007 15:33

En tahdo aiheuttaa kiistaa tuosta TT;n bypassista sen enempää, mutta mistä tämä tieto on lähtenyt elämään että TT;n bypass eroaa jotenkin esim. 1.8T golffin vastaavasta?
Nykyään kun kaikki korvautuu samalla vo. numerolla eli ovat samoja kaikki tyynni.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.11.2007 18:44

^Jostakin kuullu juttua et kestää paremmin ku se on tehty kestämään TT:n kovempia ahtoja ku mitä Golffissa on. Faktaa mulla tosin ei ole, mut eipä oo enää TT:n pässiäkään. :)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 22.11.2007 16:19

Jatketaan nyt tähän samaan, kun 1.8T koneen ahtopaineista kuitenkin on kyse. Eli tietääkö joku paljonko tuollaisessa TT:n 1.8T 165kw APX koneessa ahtopaine on vakiona?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 22.11.2007 17:00

Jossain 0.8 nurkilla, ehkä hieman päälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa