S2 Avanttiin kisakissaa... Mistä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

S2 Avanttiin kisakissaa... Mistä?

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 4.2.2007 11:46

Juu eli se katti olis jostain saatava... Edellinen omistaja heivannu sen jonnekin ja nyt sen hommaaminen jäi sit mulle.

Mistä kannattais kattia tuohon vehkeeseen ettiä? Onko järkevää ostaa suoraan se kisakatti vai ostanko normin? Entä millaset on normin ja kisan hinta erot?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 4.2.2007 12:50

http://www.a-alt-avgassystem.fi/

Tuolta löytyy ihan kohtuulliseen hintaan katteja

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 4.2.2007 18:07

No niin näyttäis olevan, 223 € virikäyttöön.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.2.2007 20:14

Tuolla on myös suht edukkaita: http://www.pparkko.fi/katalysaattori.html

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 4.2.2007 22:41

Ja ei mee tietty katsastuksesta läpi jos ei oo EU-hyväksyntää...?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.2.2007 23:23

^^ Kait tuo on aina kiinni katsastusmiehestä. Toisaalta, jos pelottaa, VAG tiskiltä saa ostettua uudet katit:)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.2.2007 8:41

Noilla metallikateilla taidetaan liikkua aina laittomuuden rajamailla joten EU-hyväksynnällä ei taida olla mitään merkitystä. Parempi vaan naamioida originaalin näköiseksi niin ei tule sanomista kun mittaritkin näyttävät vihreää ;)

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 14.2.2007 13:35

Vai että naamiointi hommiin olis alettava =) No, millaseks se kisakatti olis saatava, olisko jollain paiskata kuvaa alkuperäsestä katista?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.2.2007 15:02

Katit.
Kuva

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 14.2.2007 21:35

Mikä niissä metallikateissa menee laittomuuden rajamaille? Samalla tavalla metallikennoiset ovat katteja kuin keraamisetkin. Tietenkään halvassa jenkkimallin katissa ei ole EU-tyyppihyväksyntäleimoja, mutta ei niitä vaaditakkaan kuin vasta EU-tyyppihyväksytyissä autoissa eli alkaen -98 (osin -96). Noita esim pparkon kauppaamia jenkkikatteja on suomen liikenteessä paljon ja ei niiden kanssa katsastuksessa yleeensä ongelmia ole, päästöt on ongelmitta vaadituissa rajoissa ja merkinnät ei kiinnosta ketään.

Jos katsastus jännittää niin kannattaa käydä etukäteen kysymässä konttorilta mikä kyseisessä paikassa on tulkinta hyväksyntämerkintäasiassa. Jos tulkinta ei miellytä niin mars seuraavalle konttorille, niitä riittää ja erilaisia pykälien tulkintoja lähes yhtä paljon ellei enemmänkin...

PQ
-
Viestit: 42
Liittynyt: 6.7.2004 17:21

ViestiKirjoittaja PQ » 14.2.2007 21:53

Mulla on mikä lie 3" katti autossa kiinni.

Eikä katsastusmiestä kiinnostanut muutakuin päästöt.

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 15.2.2007 7:41

Tietenkään halvassa jenkkimallin katissa ei ole EU-tyyppihyväksyntäleimoja, mutta ei niitä vaaditakkaan kuin vasta EU-tyyppihyväksytyissä autoissa eli alkaen -98 (osin -96).


Juu, tällaista infoa juuri kaipasinkin. Meikäläisen auto on otettu ajoon 7/1993 joten ei varmaan ropleemia konttorilla tule.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa