Anteeksi
Tuli hankittua Toyota SC-14 remmi ja laakerit pitäisi vaihtaa.
Turkulaisista laakerikaupoista kerrotaan jotta koko suomesta ei saa kun ovat jotain erikoiskokoisia.
Neuvoja kaivattaisiin mistä osat jotta saisi vehkeen kasaan.
Remmiahdin
Valvoja: ffp jäsenet
Osaisko ne ihan merkkiliikkeessä auttaa? Luulen että kannattaa ainakin kysyä, entäs dyny tai Toyotan foorumit
http://www.suomenyritykset.fi/Matti%20Toivola%20Oy/11136799/
Otappa tuonne yhteyttä ja kysele.
Toinen mahdollisuus on koneistaa laakeripaikat mahdollisesti uusiksi jolloin voidaan käyttää normaalimman kokoisia laakereita.
Kannattaa olla tarkkana koneistuksessa että vetorattaat toisessa päässä pysyvät kohdallaan. pienikin heitto saa siivet raapaisemaan yhteen.
Tarkasta samalla ahtimen siivet, niissä ei saisi olla isoja iskeymiä tai ne eivät saisi olla teräväreunaisia(siivet pitäisi olla pyöreä reunaisia mutta paljon ajetuissa ja paskaa imeneissä ne ovat terävät ja heikentävät ahtimen toimintaa)
Suomessa näitä korjaa myös Anita mäkelän puoliso, en vaan muista firman nimeä enää.
Ja kysyisin sieltä merkkiliikkeestä vaika näitä ei euroopan tuotimalleissa olisikaa ollut, koska nykyään näitäkin on roudattu suomeen ja osiakin etsitty varmasti.
Ahdin on muuten Oguran SC-14, jota tojota käyttää/käytti.
Itselläni oli Oguran järein versio(mahdollisesti SX-25, ei varmuutta, koska volvo oli poistanut merkinnät) Volvon FL6 kuorma-autosta.
Ahdin on nykyään 350Cid chevyn koneessa kiinni ja tuottaa kivasti 1.3bar ahtopainetta jos muutamasta tuhannesta kierroksesta.
Harmittaa kun möin sen säikähtäessäni vetorattaiden paikalleen saamattomuutta(ei osunut jako kohalle)...
Otappa tuonne yhteyttä ja kysele.
Toinen mahdollisuus on koneistaa laakeripaikat mahdollisesti uusiksi jolloin voidaan käyttää normaalimman kokoisia laakereita.
Kannattaa olla tarkkana koneistuksessa että vetorattaat toisessa päässä pysyvät kohdallaan. pienikin heitto saa siivet raapaisemaan yhteen.
Tarkasta samalla ahtimen siivet, niissä ei saisi olla isoja iskeymiä tai ne eivät saisi olla teräväreunaisia(siivet pitäisi olla pyöreä reunaisia mutta paljon ajetuissa ja paskaa imeneissä ne ovat terävät ja heikentävät ahtimen toimintaa)
Suomessa näitä korjaa myös Anita mäkelän puoliso, en vaan muista firman nimeä enää.
Ja kysyisin sieltä merkkiliikkeestä vaika näitä ei euroopan tuotimalleissa olisikaa ollut, koska nykyään näitäkin on roudattu suomeen ja osiakin etsitty varmasti.
Ahdin on muuten Oguran SC-14, jota tojota käyttää/käytti.
Itselläni oli Oguran järein versio(mahdollisesti SX-25, ei varmuutta, koska volvo oli poistanut merkinnät) Volvon FL6 kuorma-autosta.
Ahdin on nykyään 350Cid chevyn koneessa kiinni ja tuottaa kivasti 1.3bar ahtopainetta jos muutamasta tuhannesta kierroksesta.
Harmittaa kun möin sen säikähtäessäni vetorattaiden paikalleen saamattomuutta(ei osunut jako kohalle)...
T-Tech tuskin tarkoittaa Anita Mäkelän ja Tommi Haapasen kanafarmia, vaan Mäkelän entisen päämekaanikon, Simo Patoharjun, Specialty Engineeringiä joka ainakin jossain vaiheessa oli erinäköisiin remmiahtimiin erikoistunut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa