Iskarin purku

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

Iskarin purku

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:04

Eli nelos golffin takaiskarin purkamiseen tarvis hyviä vinkkejä, eli se yläpään mutteri pitäs avata että saan ne yläpään hilut uuteen iskariin.
Ongelma on se ettei siitä iskarin putkesta tahdo saada edes ruuvipenkillä pidettyä kiinni.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2007 14:20

Kulmahiomakoneella mutteri palasiksi?

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:29

se on melkein kokonaan sisällä siellä mötikässä millä se tulee autoon kiinni.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2007 14:34

Raaskiiko sen vaihtaa :)

http://www.motonet.fi kirjoitti:Bora/Golf-IV Takaylätuki (alumiinia, kumihelalla). . . . . 18-2042 12.90 ?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.1.2007 14:35

Eli vaikka laitat vanhan iskarin ruuvipenkkiin kiinni siitä kirkkaasta osasta ja hylsyllä yrität aukaista niin irtoa? Mikäli sahaamaankaan ei pääse, niin seuraavana taitaa sitten pora auttaa. Voipi vaan olla kovaa ainesta...

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 21.1.2007 14:36

Pulttikoneella lähtee varmasti, kun vähänaikaa hakkaa.. Jos ei itselä ole, niin käytä jollain pajalla. Siitä hommasta ei kukaan ilkeä mitään ottaa..

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:41

Ei taida olla motonetti auki kun ois just ollut aikaa tehä, no mutta onneks auto on seisonnassa niin ei ole sitä paniikkia.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 21.1.2007 14:43

isolla varasalla iskarin kylkee joitain kertoja nii ei pyöri enää vapaasti

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:44

Onko olemassa joku erikois työkalu millä se avataan? se on sellanen litteä siitä iskarin yläpäästä, siitä tarvis saada kiinni mutta se on vaan aika pieni, jos ois vehkeet niin vois hitsata siihen jonkun kiinni.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:45

Jaa siihen kromiseen osaan jos löis, et se menis kieroks? Vois koittaa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.1.2007 14:48

Itellä oli 6-kolo kanta johon meni lenkki ympärille. Kiristystiukkuus oli ohjeen mukaan joitain kymmeniä Nm, joten ethän väännä kiinnipäin...? :-) Ei siinä kierous mitään auta. Aukeaa varmasti ruuvipenkissä kunhan vääntää varresta tiukkaan kiinni ja aukaisee hylsyllä ja räikällä.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:49

Eli sit vaan järeempi ruuvipenkki=)

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 14:50

Mites se sitten kiristetään siihen uuteen iskariin kun ei sitä viittis runnoo ruuvipenkkiin??

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.1.2007 14:57

Ite tein samalla lailla (en tiedä onko tosin oikein) eli otin lukkopihdeillä tukevan otteen yläkiinnikkeen ja pohjaanlyöntikumin välistä (eli siitä osaa joka jokatapauksssa jää kumin sisälle, eli ei mene iskarin stefaan asti) ja väänsin mutterin kiinni "näppitiukkuuteen". Ei varmaankaan osunut oikea Nm määrä, mutta kunhan tunsi että mutteri ei enää tiukkene, niin kohta oli hyvä.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 21.1.2007 14:57

eikös tuo siihe mee iha ku pöyrittelee kiinni, ei se uusissa takkuile ja sillä toisella mutterillaha se sitte kiritään ja lukitaan siitä päältä, eikös uudessa iskarissa oo päällä se tikku mistä saa pidettyä kiinni jakarilla / onko siinä reikä päässä 6-koloavaimelle ?

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 15:00

ei oo

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 21.1.2007 15:01

yläkiinnike on ihan irto-osa ainakin 3b:ssä enkä usko golffinkaan olevan erilaisempi. Kiinnitettävä mutteri oli nylonlukitteinen, joten jollain siitä pitää pitää kiinni. Itellä kanssa oli se 6-kolo, mutta tuon koin helpommaksi ja nopeammaksi, sekä kun siitä ei mitään vahinkoa ole, niin sitä myös käytin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.1.2007 17:02

No ekkö sä ny perkule vieläkään saanu irti sitä mutteria?? Et soittanutkaan enään?!?

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 21.1.2007 17:21

Ajattelin et meet takas nukkuun viä...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 21.1.2007 20:36

ite vedin nooi nylocit eka näppitiukkuudelle niin että oli hvin kierteellä, päästin jousen vapaaksi puristimesta ja sitten se tanko jo pysyykin paikoillaan sen verran hyvin että pulttipyssyllä saa jo nätisti ja helposti kiinni.

aukasu oli kans ihan näppärää kun laitto jousen puristukseen sen verran että oli vaan sen verran jännitystä että pitisitä yläpäätä puristuksessa. pulttipyssyllä auko sen lattialla niin että varo vaan sitä pientä potkua minkä se jousen pikkupaine antoi.

tosin hellpo kait tuo nyt oli noin tehä kun oli paja missä oli tarpeeks välineitä.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 23.1.2007 21:28

Helpostihan se lähti kun löyty tarpeeks järee ruuvipenkki=)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa