golf iv 1.8T "varaohjelmalle"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

golf iv 1.8T "varaohjelmalle"

ViestiKirjoittaja hankie » 20.1.2007 14:29

Jos painan kaasun pohjaan 3-4-5 vaihteilla ja antaa mennä vähän aikaa autosta tulee

sen jälkeen ihan mopo!!! eli perjaatteessa auto on "varaohjelmalla" tietääkseni. Jolloin

ahdot ei ole kun joku 0.3bar tai alle. Mistä tällänen käyttäytyminen voi johtua onko

vika by-bass venttiilissä joka on forgen jousilla säädettävä malli ja lastu löytyy myös!!! mut siinä en epäile vikaa koska muuten auto toimii hyvin 1-2 vaihteilla ei mitään vikaa. Auttakaa!!!

Matti83
-
Viestit: 122
Liittynyt: 13.10.2005 18:59

ViestiKirjoittaja Matti83 » 20.1.2007 16:58

voiskohan vika olla ahtopaine-anturissa... itsellä ei ole kyllä ikinä ollu tuommoisia oireita vaikka on laitettu autoon dumppi, vapaavirtaus suodatin ja ohjelma..

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 20.1.2007 18:29

voiskohan vika olla ahtopaine-anturissa...



Eli magneettiventtiili lienee vikana?? Eli ahtais liikaa!! ja sen takia menis varaohjelmalle?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.1.2007 19:07

Jospa ensiksi katsoisi vikakoodit (jos sellaisia on). Voispa tuo olla MAFfikin viallinen.

Matti83
-
Viestit: 122
Liittynyt: 13.10.2005 18:59

ViestiKirjoittaja Matti83 » 21.1.2007 3:30

Kaverin A4 1.8T, meni varaohjelmalle kun ahtopaine nousi yli 1,1 barin, vaihto kyseisen anturin niin homma korjautui sillä... Mut kannattaa käyttää kyllä vikamuistin luennassa ennen kuin menee ostamaan mitään kalliimpia osia.

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 21.1.2007 13:15

vikakoodeissa ei kyllä näkynyt mitään vikaa!! Mut sen magneettiventtiilin voi kuulemma testata itte onko rikki vai ei paristolla!! pitäs kuuluu joku napsunta jos on kunnos?!! kaveri testas ainaki s4 audista tuolla tavalla.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 22.1.2007 11:03

Venttiili voi olla silti viallinen vaikka napsuukin. Toisaalta jos ei napsu, niin silloin ainakin on viallinen.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.1.2007 12:46

Jos irroitat MAFfin liittimen, niin miten se silloin kulkee?

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 27.1.2007 13:12

pitääpi kokeilla!

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 29.1.2007 14:57

Vaikuttaa ihan ahtopaineen säätövialta, eli ahtaa liikaa yli 15sek ja menee varalle. 1- ja 2-vaihteilla ongelmaa ei ole, koska kuormitusta ei ole tarpeeksi jotta ahtopaine nousisi.

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 4.2.2007 13:35

Vaikuttaa ihan ahtopaineen säätövialta, eli ahtaa liikaa yli 15sek ja menee varalle. 1- ja 2-vaihteilla ongelmaa ei ole, koska kuormitusta ei ole tarpeeksi jotta ahtopaine nousisi.


Juurikin noin koska jos sen kaasun laittaa pohjaan esim 4 vaihteella ja antaa sen olla siellä vaikka 5s ja sen jälkeen laittaa kytkimen pohjaan vikaa eile ole!!. Mut jos sitä kaasuu pitää siel nyt sit tuon 15s ni sen jälkeen auto on varaohjelmalla!! Onko vika siinä magneettiventtiilis jollon auto ahtaa liikaa??!!

Hassuu-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 27.7.2007 2:21

ViestiKirjoittaja Hassuu- » 2.9.2007 22:59

Löytykö autosta vika? Itellä sama homma. Ollu jo reilun kuukauden päivät. Käytin viime torstaina Espoon merituulen VW:llä mutta eivät löytäneet vikaa. Koska kuulemma vika ei ollu päällä? Sähkäri oli ajanu pitkät lenkit eikä antanu vika koodia eikä mitään. Kuitenkin jostain kumman syystä taas kun ajoin auton pois sieltä niin vika ilmeni. Huomenna täytyy mennä keskustelemaan sinne. Valohoitoako nykyään vain tarjolla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa