Ahtopaineensäätöruuvi 1.8 turbossa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

Ahtopaineensäätöruuvi 1.8 turbossa?

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.1.2007 12:30

Eli voiko 1.8T hyttiin laittaa turboruuvin? Hajottaako koko keksinnön?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 20.1.2007 14:36

Ei hajota, jos et nosta ahtopainetta yli sen mihin auto on nyt säädetty. Se, että miks hitossa alle 200hp autoon pitäis laittaa ruuvi onkin sit toinen juttu... Ei ainakaan siks, että tehoa on liikaa ja sitä pitäis rajottaa.
Ja se, että noi turboruuvit on ohivuotoventtiilejä on huono asia auton ruiskutusjärjestelmän kannalta. Muutenkin kaikki thyyning suhinaventtiilit ja turboruuvit on turhia kapistuksia ja osittain lisää auton hajoamisriskiä. Tästä esimerkkinä tiedän pari autoa jotka ovat hajonneet halppis-turboruuvin takia. Ruuvi rikki->liikaa painetta->nakutus->kaput...
Ainoina järkevinä "turboruuveina" pidän:
1. hukkaportin letkun väliin laitettavaa venttiiliä(lue esim. vanha bensanpaineensäädin) joka estää hukkaportille pääsevän ilman menon ennen suurinta sallittua ahtopainetta. Eli ei päästä porttia aukeemaan liian aikaisin(ryömimällä) ->parantaa alavääntöä.
2. Apex:in laitetta, jolla pystyy säätämään halutut ahtopaineet eri vaihteille. Ja tämäkin vain sellaisille autoille, joilla on taipumusta sutia ensimmäiset kolme numeroa...

p.s Jos jotakuta modea kiinnostaa, niin siirtää tän tohon alempaan keskustelu sektoriin.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.1.2007 17:54

siirretty


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa