Golffi nykittelee. Apuva?? (VR6)
Valvoja: ffp jäsenet
Golffi nykittelee. Apuva?? (VR6)
Laitetaanpas uusi topiikki pystyyn, aiheena siis otsikon mukaan golffin nykittäminen.
Elikkäs kiihdyttäessä esiintyy rajua nykittämistä. Ei aina, vaan ihan satunnaisesti. Mutta kuitenkin ihan päivittäin. Ja yleensä tuon tuntee jo etukäteen että "nyt ei ole vetoja". Eli auto vaan alkaa hyytymään ja sen jälkeen se raju nykittäminen alkaa. Ja siinä ei muu auta kuin kytkin pohjaan ja sitten koittaa sievästi jatkaa. Pysyy kuitenkin käynnissä kokoajan eikä sen kummemmin yritä sammuilla..
Huollossakin käytin ja mitään sähkövikoja eivät löytäneet. Eikä myöskään imupuolella ollut mitään vuotoja. Vikakoodit luettiin ja sieltä löytyi vaan joku tyhjäkäyntiin liittyvä, en muista tarkalleen. No siihen ne sanoi että mahdollisesti tyhjäkäyntimoottori vaan putsauksen tarpeessa. No se on nyt putsattu ja kaasuläpän putsasin jo syksyllä. Kaasuläpässä ei siis ainakaan ollut vikaa kun sanoivat että se antaa puhtaan signaalin.
En vaan yksinkertaisesti tajua mikä on. Uutta osaa on jos jonkinlaista laitettu ja ei vaan auta. (uutta: ilmamassamittari, tulpat ja johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, bensasuodatin jne..)
Nyt siis saa veikata ja esittää kaikki mahdolliset viat jotka tuota nykittämistä voi aiheuttaa. Seuraavaksi mulla tulis mieleen bensapumppu, vai voiko se tuollaista aiheuttaa?
Voisko joku osa sytytys puolella olla rikki sillain että tärinästä aiheuttaisi tuota?
Elikkäs kiihdyttäessä esiintyy rajua nykittämistä. Ei aina, vaan ihan satunnaisesti. Mutta kuitenkin ihan päivittäin. Ja yleensä tuon tuntee jo etukäteen että "nyt ei ole vetoja". Eli auto vaan alkaa hyytymään ja sen jälkeen se raju nykittäminen alkaa. Ja siinä ei muu auta kuin kytkin pohjaan ja sitten koittaa sievästi jatkaa. Pysyy kuitenkin käynnissä kokoajan eikä sen kummemmin yritä sammuilla..
Huollossakin käytin ja mitään sähkövikoja eivät löytäneet. Eikä myöskään imupuolella ollut mitään vuotoja. Vikakoodit luettiin ja sieltä löytyi vaan joku tyhjäkäyntiin liittyvä, en muista tarkalleen. No siihen ne sanoi että mahdollisesti tyhjäkäyntimoottori vaan putsauksen tarpeessa. No se on nyt putsattu ja kaasuläpän putsasin jo syksyllä. Kaasuläpässä ei siis ainakaan ollut vikaa kun sanoivat että se antaa puhtaan signaalin.
En vaan yksinkertaisesti tajua mikä on. Uutta osaa on jos jonkinlaista laitettu ja ei vaan auta. (uutta: ilmamassamittari, tulpat ja johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, bensasuodatin jne..)
Nyt siis saa veikata ja esittää kaikki mahdolliset viat jotka tuota nykittämistä voi aiheuttaa. Seuraavaksi mulla tulis mieleen bensapumppu, vai voiko se tuollaista aiheuttaa?
Voisko joku osa sytytys puolella olla rikki sillain että tärinästä aiheuttaisi tuota?
Viimeksi muokannut LMK, 28.1.2007 0:42. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jos tää vika esiintyy tyhjäkäynniltä kiihdytettäessä niin vikana vois olla vaik se kuuluisa tyhjäkäyntimoottori siinä imusarjan oikealla puolella. Itellä se oireili tyhjäkäynnin putoamisena ja melkein sammumisena. Rajua nykimistä kiihdytettäessä. Putsaus tai vaihto....Vältä voimakkaita liuottimia....
Mulla se tyhjäkäynti ei kovin paljoo edes heitellyt mutta putsasin sen tyhjäkäyntimoottorin silti. No huonommaksi sekin tietysti meni. Bensassa uitin sen ja sitten ravistelin muutamaan kertaan. Ja näin käskivät huollossa tehdä tuolle. Sanoivat kylläkin että ei sen pitäis vaikuttaa tuohon nykittämiseen. Mustaa bensaa sieltä kuitenkin tuli. Kait siinä sitten pääsi sähköihin samalla bensaa:) Mitähän tuolle nyt vois tehä, auttaako sitä kuivatella vai joko lie entinen? :) Tuokin osa vissiin maksaa hunajaa?
Oli tarkoitus yrittää selvittää sitä nykittämisen aiheuttajaa, eikä alkaa jauhamaan tuosta tyhjäkäyntimoottorista! Huoltomiehet sanoi että sen ei pitäs mitään nykittämistä aiheuttaa. Nyt kun pakkaset tuli (-20) niin nykitti huomattavasti enemmän. Miten bensapumppu yleensä hajoo, voiko se tolleen tehä, vai meneekö se ihan kerralla? Kertokaa nyt rohkeesti jos tulee mieleen missä vika voi olla!!
Käytin äsken tuota tyhjäkäyntimoottoria irrallaan ja totesin sen olevan kunnossa. Ihmettelin vaan johtoon tulevaa jännitettä. Voisko joku käydä omasta vr.stä mittaamassa siihen liittimeen tulevan jännitteen et paljo siihen tulee?
Käytin äsken tuota tyhjäkäyntimoottoria irrallaan ja totesin sen olevan kunnossa. Ihmettelin vaan johtoon tulevaa jännitettä. Voisko joku käydä omasta vr.stä mittaamassa siihen liittimeen tulevan jännitteen et paljo siihen tulee?
Viimeksi muokannut LMK, 23.1.2007 22:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
On tätä ollut jo syksystä asti, että ei se ainakaan mitään jäätymistä ole. Epäilyttää vaan entistä enemmän että vika on bensa puolella, mutta miten voin sen tutkia? Kun tuo nykitys tuntuu aina jatkuvan niin kauan kunnes kaasua löysää ja kytkintä painaa, niin eikö se vähän tuntuis olevan bensa puolella? Minusta ainakin...
Huollossakin sanoivat että sähköistä ei löydy mitään vikoja.
Niin.. Mitä näille sitten pitäis tehä? Ja voiko noissa olla sellasta vikaa että toimii - ei toimi?
Huollossakin sanoivat että sähköistä ei löydy mitään vikoja.
Puola tai lambda, tuossa järjestyksessä...
Niin.. Mitä näille sitten pitäis tehä? Ja voiko noissa olla sellasta vikaa että toimii - ei toimi?
^Testasin mä sitä maffin johtoa ottaa irti, en kuitenkaan ajelemassa käynyt vaan käytin vähän aikaa. Tyhjäkäyntiä ei ollut, mut kaasulla kyllä pysyi käynnissä. Ja eikö se noin kuulukkin olla?
Puhdistuuko ruiskun suuttimet 100%.sti jollain fortella/crc.llä? Vai pitääkö ne alkaa tutkimaan irroittelemalla?
Puhdistuuko ruiskun suuttimet 100%.sti jollain fortella/crc.llä? Vai pitääkö ne alkaa tutkimaan irroittelemalla?
Lambda on vaihdettu edellisen omistajan aikana, eikä mulla ole mitään hajua sen merkistä. Tarkoitatko tuolla tyhjäkäyntiventtiilillä samaa kuin tyhjäkäyntimoottori?
Muuten hyvä tuo ehdotus mutta kun ei tässä ole semmosta kaveria jolla olis vr6.sta.
Muuten hyvä tuo ehdotus mutta kun ei tässä ole semmosta kaveria jolla olis vr6.sta.
Viimeksi muokannut LMK, 4.2.2007 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huomasin kerran kun alkoi nykimään että kun siinä vaiheessa painaa kaasua niin nykiminen yltyy huomattavasti. Sitten kun kaasua löysää (tarpeeksi) niin nykiminen rauhoittuu. Eikös kukaan tiedä sanoa missä vika piilee? Luulis että näitä samoja vikoja varmasti ollut jo paljon muillakin.. Auttakaa, ennenkö koko auto hajoo! :D
Mä en yhtään tiedä minkälainen bensan paineen säädin verkussa on. Tietäiskö joku muu?
Aiheuttiko se lämpötila-anturi nykimistä, vai miten se ilmeni? Pumppua mäkin olen epäillyt, mutta ei tuokaan lämpötila-anturi ole yhtään hullumpi vaihtoehto!
Mites ne lämpötila-anturit, että mitä ne mikäkin ovat? (keltainen, ruskea, ja sininen)
Keltainen taisi olla mittarin anturi, entäs muut?
Miten rikkoontunut lämpötila-anturi yleensä ilmenee?
Jos jonku on tarvinnut vaihtaa antureita niin minkäslaisia vikoja on ollut?
Aiheuttiko se lämpötila-anturi nykimistä, vai miten se ilmeni? Pumppua mäkin olen epäillyt, mutta ei tuokaan lämpötila-anturi ole yhtään hullumpi vaihtoehto!
Mites ne lämpötila-anturit, että mitä ne mikäkin ovat? (keltainen, ruskea, ja sininen)
Keltainen taisi olla mittarin anturi, entäs muut?
Miten rikkoontunut lämpötila-anturi yleensä ilmenee?
Jos jonku on tarvinnut vaihtaa antureita niin minkäslaisia vikoja on ollut?
no no, missäs kaikki VR6 hemmot lymyilee??
G60:ssa sininen anturi on digifantille.
Mulle tuli yllätyksenä, että anturi toimi oikein sillontällön. Pientä "kummalla jalalla tänää noustaan" -efektiä oli huomattavissa, eli jonain päivänä veti paremmin ku toisena jne.
Sillontällön ravisteli ihan tasaisessa nopeudessa, ja pari kertaa jätti tienposkeen kun parin nykäyksen jälkeen loppui veto. Toisella kerralla ajoin lämpömittarin anturilla (G60:ssa musta) kotiin, ja pistin anturin uusiks.
Vedin samalla anturien johdot ja liittimet uusiksi, ei enään uskaltanut pellin alle kattoo :D
Myöhemmin keittelin vanhaa anturia kattilassa resistanssia mittaillen, jollon se taas toimi normaalisti... että näin..
G60:ssa sininen anturi on digifantille.
Miten rikkoontunut lämpötila-anturi yleensä ilmenee?
Jos jonku on tarvinnut vaihtaa antureita niin minkäslaisia vikoja on ollut?
Mulle tuli yllätyksenä, että anturi toimi oikein sillontällön. Pientä "kummalla jalalla tänää noustaan" -efektiä oli huomattavissa, eli jonain päivänä veti paremmin ku toisena jne.
Sillontällön ravisteli ihan tasaisessa nopeudessa, ja pari kertaa jätti tienposkeen kun parin nykäyksen jälkeen loppui veto. Toisella kerralla ajoin lämpömittarin anturilla (G60:ssa musta) kotiin, ja pistin anturin uusiks.
Vedin samalla anturien johdot ja liittimet uusiksi, ei enään uskaltanut pellin alle kattoo :D
Myöhemmin keittelin vanhaa anturia kattilassa resistanssia mittaillen, jollon se taas toimi normaalisti... että näin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa