Mitä mieltä tästä 1.6 turbo volkkarista??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

Mitä mieltä tästä 1.6 turbo volkkarista??

ViestiKirjoittaja blackdevil » 17.1.2007 0:18

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1081729

eli kannattaako ostaa? mietityttää vain tehonkesto ja muutenkin nuo osat.
Onhan siinä hyvät penkit:) Mutta ei sitä autoa pelkästään penkkien takia osteta.
Kiitos teille.

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 17.1.2007 19:07

Mielipidegalluppi vai? Kannattaa unohtaa jos hinta on yli 2500 eur. Jezuksenaikainen 8-tappinen mekaanisella ruiskulla saa karskinkin automekaanikon kyyneliin. Eli konepellin alla ei ole mitään kallista osaa mikä pitää huomioida hinnassa ja tekniikka on tuttua 60-luvulta. Toki toimii ja kestää jos sytkä ja seokset on vähänkin hallinnassa. Vähän mielipidekysymys mutta itse en tykkää ja näkisin tuon mielummin naapurin kuin omassa pihassa. Korimalli on klassikko eli tänpäivän parasta mutta toi sisustan tuuninki ja tuningpenkit sattuu silmiin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 17.1.2007 20:27

Noi jakkarat ei ole tuning, ne on race.

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 17.1.2007 20:58

Eli hintaa kyselyn mukaan 2900€. Kiitos selventävästä vastauksesta:)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.1.2007 21:11

Onhan tossa paljon rahan arvoista tavaraa, jos lihoiks pistäis. Mut tuolla konehuoneessa ei mun mielestä oo mitää muuta käyttökelpoista kuin sintteri-levy... Puolet pois hinnasta niin aletaan oleen lähellä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.1.2007 21:54

En maksaisi penkeistä, vöistä ja mittareista noin paljoa.
Moottorissa en näe mitään ihmeellistä vaan paljon vanhaa tekniikkaa ja "halvalla" tehtyä osista päätellen.
Mun mielipide: en ostas

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2007 8:12

ei sitä autoa pelkästään penkkien takia osteta.

Hyvä pointti, mutta jos myyjäpä onkin laskenut penkeille aika kovan hinnan.

Siis, jos tuo olisi alkuperäinen -85 ruisku, siinä olisi jotain 86 kW. Nyt siinä on 1.6L, jossa on 105 kW. Ei mikään ihmeellinen tehonlisä. Autossa mainitaan olevan alustasarja, mutta mitään mainintaa ei ole siitä, mitä muuta tehonlisän vaatimaa palikkaa alustasta löytyy.

Samantehoisia 16V GTI -malleja on tarjolla samaan hintaan ja halvemmallakin pilvin pimein. Niissä on sitten oikeasti varusteitakin, kuten ajotietokone.
Prosenttejahan tuossa vehkeessä on perkeleesti, mutta jos jälkitarkastuksen peikko ei pelota, siitä vaan ostelemaan!

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 18.1.2007 9:33

Papereissa on 0.5bar ja 105kW, nyt ahdot 1.0 bar luki, eli oletettavasti ainakin jonkin verran yli tuon sadan kilowatin. Muuten en ota kantaa tuohon...
Tai otanpas.
Jos intoa ostoon on, niin alusta nyt on helpompi päivittää, kuin koneen sisukset, jotka tuossa vissiin vaihdettu. Kova hinta silti kyllä ja itse ottaisin mieluummin jotkut kunnon oem penkit kuin tuollaiset race mallit :P

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2007 9:44

Prosentit kipuavat pelkän tekniikan vaihdolla jo aika korkealle ja sitten jos vaihtaa jälkeenpäin alustan palikoita, ottaa melkoisen riskin.
Välijäähdytin taitaa tuossa yhdessä kuvassa pilkottaa. Ei vissiin kovin kookas.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 18.1.2007 10:37

toi o yhen mun tutun vanha, ite en ostas, ei käy kunnolla räkii ja paukkuu,polttaa tulppia koko ajan ku ei oo seokset kohallaan,ekana olisi ainakin ruiskun vaihto tiedossa.koppakaan ei ole mikään kovinkummonen.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 18.1.2007 11:03

Olisiko vielä kaksipaikkanen kun on 3-ovinen eikä kippaavia penkkejä. Kuvassa ei ainakaan ole apparin vöitä ja epäinen, että ovat edes nelipistevyöt ja jos on niin sitten ei ainakaan kukaan istu takana.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2007 14:57

Mikäs tuossa prosentti hommassa on niin riskialtista?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.1.2007 15:06

En myöskään ymmärrä, kertaalleen vaihdetuista osista kun ei uudestaan prosentteja mene. Toki vaihdetut osat on hyvä olla merkattuna myös otteeseen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2007 15:41

Mikä takaa sen, että esim. kerran muutoskatsastetun auton tekniikkaan ei tehdä lisäyksiä, eli puhutaan ns. tikapuurakennuksesta. Jos tuossa värkissä on katsastettu GTI:n alusta alkuperäisen perusmallin tilalle ja siihen on vaihdettu myöhemmin KW -alustasarja, joka vaatii uuden muutoskatsastuksen, ei välttämättä puhuta enää samasta alustasta.

Sisustasta menee myös prosentteja: mistä tietää, onko nuo penkit olleet autossa silloin, kun muutoskatsastus on tehty, eivät nuo ole alkuperäiset?

Itselläni on ollut yksi 1.6 peruscabriosta tehty GTI, eikä mitään prosenttimerkintöjä ollut otteessa. Rupesin sitten laskemaan vaihdettujen osien prosentteja ja päätin luopua autosta varsin nopeasti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2007 18:22

Eipä taida nuo prosentit enää kulua, jos vaihdetaan kertaalleen vaihdettuja osia.

Sitäpaitsi tuskin kenelläkään on enää kovin suurta kiinnostusta alkaa kyselemään 20 vuotta vanhan Golffin muutettuja osia.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 18.1.2007 21:21

Entä kellä on niin paljon virtaa että kiinnittäisi huomiota joihinkin kosmeettisiin osiin? Onko autoon laitettu keskuslukko, sähköikkunat tai vaihdettu toisenlaiset penkit perusjakkaroiden tilalle. Mitä sitten jos niin on tehty? En tiedä onko nyt omaan laitettu alusta pakko mekitä otteeseen, mutta vapaaehtoisesti en ala siitä maksamaan, eli jos ei mene arvuutuksesta muuten läpi niin sitten. Paskalakki ei sitä tien päällä tajua joten siitä ei asia jää kiinni.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.1.2007 7:41

Teksti
Yleensä prosentteihin ei puututa ellet vaihda jotakin luvanvaraista tai muutoskatsastuksen vaativaa osaa, esimerkiksi moottoria, koria, tms.

Alustasarja vaatii muutoskatsastuksen.

Tuskin poliisilla on intressiä tutkia, onko osia vaihdettu muutoskatsastuksen jälkeen, katsastusmiehellä kylläkin. Jos jälkitarkastus määrätään ja vaihdettujen osien prosentit menevät yli 50:n, ei sekään ole kivaa. Entä jos katsastamaton, tekniikanvaihtoautossa jo pidempään ollut alustasarja huomataankin katsastuksessa? Voi olla, että autoa aletaan silloin muutenkin syynätä tarkemmin.

Itse olen yhden prosenttipommin omistanut ja toista ei heti tule. Miksi ottaa riskejä ja hankkia sellainen auto, jonka laillisuus ei ole täysin varma, kun ihan reilusti luvallisiakin on kaupan? Jokainen tekee kuten haluaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.1.2007 8:37

Kannattaa selvittää mitä auton rekisteriotteeseen on merkattu vaihdetuista osista. Jos sinne on tehokkaamman moottorin myötä vaihdettu tarvittavat alustan osat ja kaikki on otteeseen merkattu, niin jo vaihdetun osan voi vaihtaa vastaavaan ilman että prosentit muuttuu. Ymmärrän myös mahdollisen alustasarjan kuuluvan tähän jos se on vain tarkoitettu kys. tehokkaampaan malliin.

Edelleen olen sitä mieltä, että kyllä sen prosenttipelinkin uskaltaa ostaa jos vain paperit on kunnossa ja peli sen näköinen, että se myös vastaa niitä muutettuja osia. Prosenttilaitos vain vaatii harjaantuneemman syynin kuin normi käytetty.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.1.2007 9:48

Omassani ei ollut mitään muuta merkintää rekisteriotteessa kuin "Korin muutokseen Helsingin katsastuskonttorin lupa 160/7-86" Valitettavasti tuosta luvastakaan ei selviä, mitä osia autoon on vaihdettu.
Oli muuten varsin veemäinen myytävä tuollainen -muutoin varsin houkuttelevan oloinen- korinvaihto, kun suurinpiirtein joka jokainen kyseli jotain korinvaihdosta ja vaihdetuista osista -joista minulla ei ollut dokumenttia. Jotkut ilmaisivat suoraan kavahtavansa "tikapuurakentamista". Ei paljoa auttanut vakuuttaa, että prosentteja ei ole rekisteriotteessa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.1.2007 10:35

Eikö tuolta konttorilta saanut kopiota luvasta? Itse hain aikoinaan Hämeenlinnan konttorista kopion kun eivät suostuneet lähettää.

Tero.N
-
Viestit: 55
Liittynyt: 25.7.2003 20:20

ViestiKirjoittaja Tero.N » 19.1.2007 14:36

Ei tekniikanvaihtopeleistä kyllä kovin helpolla prosentteja saa yli 50% enää tuon uuden 1.1.2007 voimaan tulleen prosenttitaulukon mukaan. Myös ennen 1.1.2007 muutettujen autojen seuraavassa muutoskatsastuksessa lasketaan prosentit uuden taulukon mukaan. Myöskin kertaalleen vaihdetun osan saa vaihtaa vaikka miljoona kertaa ilman prosenttien kasvua. Korinvaihdot onkin sitten oma lukunsa ja sellasiin en sekaantuisi.

NX-speed
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.1.2007 0:02

ViestiKirjoittaja NX-speed » 19.1.2007 18:27

Lainaanpa nyt tätä topikkia, en kehtaa omaa tälle yksinkertaiselle kysymykselle tehdä; Voiko kakkoskoppaseen 1,6 golffiin pistää turbon ilman että täytyy muutoskatsastuksen yhteydessä käyttää niissä kalliissa päästötesteissä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.1.2007 20:08

Vähäpäästöinen tarvitsee aina. Muissa tapauksissa selviää yleensä vain muutoskatsastuksella.
En vain näe syytä käyttää 1.6 konetta.

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 26.1.2007 21:29

En ostanut, mutta näköjään myyty nettiauton kautta. kiitos vastauksista.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 30.1.2007 20:22

Ei tekniikanvaihtopeleistä kyllä kovin helpolla prosentteja saa yli 50% enää tuon uuden 1.1.2007 voimaan tulleen prosenttitaulukon mukaan. Myös ennen 1.1.2007 muutettujen autojen seuraavassa muutoskatsastuksessa lasketaan prosentit uuden taulukon mukaan. Myöskin kertaalleen vaihdetun osan saa vaihtaa vaikka miljoona kertaa ilman prosenttien kasvua. Korinvaihdot onkin sitten oma lukunsa ja sellasiin en sekaantuisi.


Vaikuttaa tosiaan aika näppärältä nuo nykyset prosentit, kun konttorilta lapun otin ja tutkin. Huomattavasti vähemmällä selviää. Ja otteeseen tulee ainakin täällä maininta, kaikesta mikä on vaihdettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa