Caddyyn jetan taka-akseli

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

Caddyyn jetan taka-akseli

ViestiKirjoittaja Laakeri » 16.1.2007 23:24

Tuli tuossa omasta projektista purettua tuo taka-akseli pois. Toinen lehtijousistakin oli poikki, pultit ja kannakkeet niin mävöjä, ettei enään innostaisi takaisin laittaa. Kaverin kans mietittiin, että laittas jetasta taka-akselin tuohon, tolppineen päivineen. Samalla saisi paremmin alustasarjoja ja muutenkin alustan saisi kerralla matalaksi ja varmaan paremmaksi ajaa. Luulisi vielä 2:sen taka-akseliin saavan levyjarrujakin?

Tuolla kun olisi kaverin pihalla 2 jettaa ja kolhvia mistä ottaa osia. Tuollainen vanhan kansan taka-akselihan ei vaadi kauhiasti kiinnikkeitäkään, nekin syntyisi nätisti kun lavan alta on menossa lähestulkoon kaikki rautapalkit uusiksi.

Iskaritornit ja niiden sijoitus on oikeastaan ainoa suurempi ongelma. Ei viitsisi laittaa suoraan lavan puolelle yläpäitä, tulee niin tökerön näköinen, toki senkin voi tehdä hienoksi. Toinen ongelma taas liittyy näihin suomen typeriin pykäliin, mitähän ne mahtavat sanoa moisesta swapista?

Muitakin vinkkejä projektia koskien voisi kertoa, ei ole vielä tullut kertaakaan purettua tuota taka-akselia jetasta, mutta mitä sitä on katsellut niin ei se kovin kummoinen värkki ole.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.1.2007 10:44

Taitaapi tuollainen jousituksen tyypin muutto olla luvanvaraista hommaa ja lujuuslaskelmia tms vaativat asiasta. Lisäksi kantavuus laskee...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa