TT Quattro turboviive!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

TT Quattro turboviive!

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 15.1.2007 23:04

Elikkä oon ajatellu vaihtaa ton mun etuveto TT:n 225 nelikko tt:seen ja kävin sitten koeajamassa yhtä yksilöä ja kummastelin turbon toimintaa. Eli auto väänsi suhtkoht hyvin alhaalta ja siinä 2000-3000 tonnin välissä ehkä pieni turbon mukaan tulo mutta sitten 5000 tonnissa nykäisee oikein huolelle ja sitten mentiin. Oudoksuin vaan asiaa kun omassa 180hp mallissa lähtee vetää siinä 2000-3000 tonnin välissä ja vetää sitten malliin loppuun saakka aika samalla tavalla. Onkohan siinä sitten jotain feilua kun tollain alkaa vasta 5000 tonnissa repimään?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.1.2007 23:23

Ei siellä viidessä tonnissa kyllä mitään erikoispotkua tule jos ei oo jotenkin käpistelty laite.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2007 0:50

Onkohan se viive ihan oikea termi?

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 16.1.2007 7:43

Ei siellä viidessä tonnissa kyllä mitään erikoispotkua tule jos ei oo jotenkin käpistelty laite.

Eli varmaan jotain häikkää on. Ihan vakio pitäis kuulemma olla. Olisko sitten mahdollista että joku virilastu aiheuttaisi sen vai onko mitään hajua mistä voisi johtua. Sulla siis vetää 3000 tonnista loppuun aika lailla tasaista tahtia?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 16.1.2007 10:51

Onkohan se viive ihan oikea termi?


Niin, koitetaan lukea ne KAIKKI ammattikirjallisuudet läpi, ettei foorumin termistökommandot saa päänsärkyä. Onhan se nyt tympeää kun menee se nanosekuntti hukkaan postauksia lukiessa kun käytetään virheellistä nimikkeistöä. TM:n ja Tuulilasin lukemisesta on mennyt kaikki into, kun pitää koko ajan yliviivauskynällä etsiä rankkoja epäkohtia.

PS: Viive on ihan oikea termi minun mielestäni tässä yhteydessä. Sillähän tarkoitetaan ahtimen toimintaherkkyyttä, KUN liikutaan ahtimen toiminta-alueella. Spoolausaika on se aika, joka menee ahdin/moottoripaketilta päästäkseen toiminta-alueelle. Mutta tämänhän Jormalainen jo tiesikin.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.1.2007 11:03

Markolta tuli pelkkää asiaa. Tätä samaa ihme "pätemistä" katsellut jo pitkään. Onhan se hienoa että on joka alan ammattilainen/erikoisasiantuntija mutta jos ei ole asiaa niin hittoako sitä kirjoittaamaan jokaisesta pilkunussimis kohdasta.

Asiaan, kaverini 225 TT kyllä lähtee vetämään iloisemmin noin 5000rpm kohdalla kanssa vaikka ei tosiaan huonosti vedä ennen sitäkään. Hienoisesti se sen tekee joten vaikea huomata.

Verrattuna toisen kaverini RS octaviaan (180hv), se taas vetää kuin kuminauha. Tasaisesti noin 1800rpm loppuun saakka ja ei revi missään vaiheessa(tai ei tule ns turbopotkuja kesken kierrosalueen)

Tietysti autot ovat aika erilaisia ja huonoja verrata toisiinsa mutta on moottorin käyttäytymisessä eroa.
Molemmat ovat vakioita(audi tuotu saksasta joten 100%faktaa ei ole) mutta ero huomattavissa.
Tietysti pitää muistaa että kaikki autot ovat yksilöitä että niitten käyttäytymisessä saattaa olla suuriakin eroja. Mistä sitä tietää mitä ne on tehtaalla hyvänä/huonona päivänä sinne laittaneet.

Wolwerine ota huomioon että jos et ole ennen ajanut 225hv:llä niin kyllä sen eron huomaa koska et ole tottunut siihen. Ehdotus: käy ajamassa toisella 225 niin tiedät onko niissä eroa ja voit vertailla paremmin.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.1.2007 11:39

Vahvistan tämän nykäsyn ylemmissä kierroksissa. En ihan tarkalleen tiedä että mikä on kierrosluku on tarkalleen kun kyttään aina niin tiukasti tietä, mutta siinä viiden tonnin tienoolla se tulloo.

On se ihan kiva pieni piikki kun siihen tottuu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2007 12:08

Huoh. Ette ilmeisesti ymmärtäneet että tarkoitin että onko siinä oikeasti ylimääräinen reagointiviive vai se että se vaan ei ahda alakierroksilla?

E: lisäsin tuohon kysymysmerkin niin Rollekin varmasti ymmärtää että tuo oli kysymys eli se asia.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 16.1.2007 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 16.1.2007 12:49

Kiitoksia neuvoista. Eli voisi päätellä että auto toimii ihan normaalisti. Olinkin ajatellut toisen auton koeajoa eli nyt vaan koeajamaan jotain toista yksilöä niin saa vähän vertailu tietoa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.1.2007 19:37

Jormalainen...jos ei ole asiaa niin ei jokaiseen aiheeseen yhdessä lukkarin kanssa tarvitse puuttua.

Tuo 4-5 tonnin kohdalla tapahtuva piristyminen on ominaista vakiolle 225 hv 1,8T moottorille. Lastun kanssa elektronisesti rajoitettu vääntö päästetään valloilleen jo alakierroksillakin, eikä tuollaista ylärekisterin piristymistä tunnu, päin vastoin menohalut tuntuuvat tyssäävän korkeammila kierroksilla.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 17.1.2007 0:17

Tuossa kattelinki että melkosesti muuttuu nuo käyrät tuossa kun lastun puskee. Tuota BSR:ää taas tähänki peliin mietiskellynnä.


Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa