Onkohan kukaan vääntänyt itse B5:seen tuota downpipeä?
Tuntuu olevan pieni putken pätkä aika hyvissä hinnoissa, kun olen pari päivää googlettanut.
Jos joku on moisen putken itse väkertänyt niin otan mielelläni vastaan vinkkejä tuon hitsaamiseen ja jos jollain olisi piirustukset putkeen ja laippoihin niin nekin otan mielelläni vastaan.
Ja auto on siis A4, '95 ja vajaavetoinen
Piirustusta A4:sen downpipeen
Valvoja: ffp jäsenet
Itse tein IV golffiin ja tarvitaan vain 2 kpl 60 asteen mutkia ja vähän suoraa putkea. 2.5" riittää aivan varmasti ja laippa on ns puoliympyrän muotoinen eli vetää rälläkällä vähän pois niin reikäkoko kasvaa. Ensin hitsataan kiinni joustoliitos ja sitten mutkat perään. Itse laitoin vielä laipat katalysaattorin kohdalle eli katsastukseen mentäessä katti paikalleen ja muuten 2,5" suora rööri.
Lienee Golffissa eripäin kone kuin A4:ssa...mutta karkealla tasolla noin kai se menee nelosessakin. Matkahuolto ilmoitti juuri että tilaamani katti on saapunut, niin tarkoituksena olisi lähitulevaisuudessa (vihdoinkin) vääntää 3" downpipe valmiiksi ja paikalleen. Onko tietoa, mahtaako alkuperäinen laippa olla minkä kokoisella reiällä ja voisiko siitä soveltaa 3":ksi....vai pitääkö alkaa tekemään/hommaamaan uusi laippa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”