Felicia / Iskarin alapää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

Felicia / Iskarin alapää

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.1.2007 14:27

Tulipahan Skodaan eteen iskarien vaihto (etuiskarien siis). Toinen puoli meni lähes ongelmitta, mutta nyt toisen puolen kanssa on mennyt jo lähes koko päivä eikä enää löydy ideoita.

Ongelma on siis se alapään kiinnityspultti. Mutteri lähti hyvin irti, mutta ite pultti on ja pysyy reiässään. Reiässä on vissiinkin kierteet, koska lyömällä se ei lähde. Vääntämällä sitä ei myöskään saanut, kanta oli lähes pyöreä ja nyt se on pyöreä :)

Sahasinpa pultin sitten keskeltä poikki ja sain iskarin pois, mutta pultti pitäisi edelleen saada irti. Mikä sitä voi enää pitää kun se on uinut koko päivän öljyssä ja crc:ssä, eikä ole edes ruosteinen. Alkaa ilta tuleen ja yöllä pitäs taas autolla päästä töihin joten hermoo alkaa pikkuhiljaa kiristään!

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.1.2007 16:06

Saako päähän tinattua pulttia kiinni jolla sitten pääsisi vääntämään?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.1.2007 16:12

Eipä oo hitsausvehkeitä.

VWmad
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.7.2006 20:57

ViestiKirjoittaja VWmad » 11.1.2007 18:23

Ei tossa pitäisi olla jenkoja.Mä olen avannut noi mutteripyssyllä,se samalla täristää pultn auki. välillä saattaa olla tiukassakin kun ne ruostuu kiinni.Koita hakata ne jämät irti jollakin tapilla.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 12.1.2007 13:31

Eipä ne lähde hakkaamallakaan. Hain sitten eilenehtoolla töistä kuorkin kotio niin ei ollut automurhetta. Äsken hakkasin pulttia kymppikilosella hienosäätölekalla, mutta ei liikahtanutkaan. No, porakoneella sen sitten varmaan saa kun poraa pultin pois. On vaan hiukan kovaa ainetta, mutta poranteriä saa kaupasta!

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 12.1.2007 13:34

Katoitko sitten toiselta puolen mallia, sehän vissiin irtosi normaalisti? Mikäli ei ollut kierrettä, tai jotain muuta hämärää lukitus tsyteemiä, niin sitten vaan se pätkä pulittia on jumahtanut reikään ruosteen kera jota leka vielä parantaa. Lämpö ja liikuttelu yrittely olisi ennen poraamista itellä ajatuksena.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 12.1.2007 15:13

Ei lähtenyt kumpikaan puoli ilman ongelmia irti. Nyt sain poraamalla toisen puolen irti, lähti melkein kivuttomasti, eihän mennyt kuin tunti! Toiselle puolelle tarvii si käydä hakemassa lisää poranteriäkun meni kaikki jo tylsäks :)

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 12.1.2007 15:37

Kannattaa ainakin sitten laittaa kasaan perinteisen tönkkövaseliinin kanssa, mikäli joskus joutuu vielä ropaamaan uudelleen.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.1.2007 16:59

tervaa kierteisiin kokemuksesta.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 13.1.2007 14:42

Biltemasta tai muualtakin saa sellaisia pieniä kaasupolttimia, hemmetin kätevä peli ruostuneiden osien irroitukseen. Hintaa jotain 10e.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 13.1.2007 15:46

Juu, tarkotuksena ois hakea biltemasta joku tuollainen pieni laite kun ehtii. Nyt kuitenkin sain tuon pultin pois, kyllähän alko pora uppoon kun haki kunnon terät.

Ja vaseliinia meni väliin, joten pitäis ens kerrallakin irrota!

Lasse S
-
Viestit: 17
Liittynyt: 25.1.2005 20:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lasse S » 13.1.2007 21:18

Ei siellä ainakaan ole kierteitä, ihan normaali läpipultti vaan.
Se on joskus tosi hyvin ruostunut kiinni noissa Skodissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa