-97 1.8T Passatin oikea takaovi ei aukea ulko- eikä sisäpuolelta. Irrotin ovipahvin, mutta ovi ei aukea myöskään sisäpuolen kahvaan tulevaa vaijeria vetämällä, eikä myöskään metallista tappia liikuttamalla.
Onko jotain keinoja, jolla tuon oven saa ehjänä auki?
Passatin takaovi ei aukea
Valvoja: ffp jäsenet
Ootko kokeillut painaa ovea sisäänpäin samalla kuin koittaa avata ovea - olet varmaankin... Ei taida muu auttaa mikäli kahvoista ei mitään tapahdu, kuin että sisäpuolen pellin purkuun ja lukon tutkailuun. Ikkunamekanismi tulee sitten pellin mukana, joten kantsii katella suojaisa paikka mihin oven räjäyttää. Sisäpelti irtoaa siinä olevat pultit irrottamalla, ottamalla sen ison kumilätkän pois ovesta, ajamalla ikkunaa hieman alaspäin sekä työntämällä lukitushelan oven sisään tai ruuvarin tappiin pyörittämällä ja vetämällä pois. Ikkuna pois, painaa niistä kahdesta mustasta muovinastasta keskiöt sisään sekä nitkuttaa loput nastasta irti pellistä painamalla. Sitten johdot yms irti (peltiä raottamalla pääsee käsiksi johtojen lukitusnastojen kiinnitykseen) ja pelti pois. Pelti voi olla hieman kiinni oven kehyksessä, mut on vain sisäpellissä kiinni oleva tiiviste, ei liimamassa vaikka siltä aluksi näyttääkin. Loppu on sit mysteeriä mitä lukosta paljastuu.
En tehnyt ovelle mitään erityistä ennen kuin se jämähti, mutta ennen tätä sitä vaivasi jokin, koska se ei välillä meinannut mennä suosiolla kiinni. Eli kun löi kiinni, se kimposi takaisin. Tähän lääkkeenä suihkuttelin CRC:tä lukkomekanismin ympäristöön, toivoen että se siitä sujuvoituisi. Tässä vaiheessa ovi kuitenkin meni kiinni, kunhan veti samalla ulkopuolen avauskahvasta samalla kun löi oven kiinni.
Tuossa kun tänään katselin tuota sisempää peltiä niin näytti että se oli kiinni tosiaan useammastakin kohdasta muutenkin kuin ruuveilla. Lähteekö se tosiaan irti vain nuo ruuvit avaamalla?
Pitänee sitten purkaa myöhemmin kun sattuu sopiva tilanne. Itselläni ei ole tarvetta kovin usein takaovia aukoa eikä viitsisi lähteä merkkiliikkeeseen ryöstettäväksi tuon takia. Ja ulkona tuon homman tekeminen ei näillä keleillä oikein huvita..
Tuossa kun tänään katselin tuota sisempää peltiä niin näytti että se oli kiinni tosiaan useammastakin kohdasta muutenkin kuin ruuveilla. Lähteekö se tosiaan irti vain nuo ruuvit avaamalla?
Pitänee sitten purkaa myöhemmin kun sattuu sopiva tilanne. Itselläni ei ole tarvetta kovin usein takaovia aukoa eikä viitsisi lähteä merkkiliikkeeseen ryöstettäväksi tuon takia. Ja ulkona tuon homman tekeminen ei näillä keleillä oikein huvita..
http://s47.photobucket.com/albums/f167/ ... istaminen/
Tuossa pari kuvaa, hieman epäselvähköt mut kyl niistä idea selviää. Ikkunan voi "lukita" ylös myös nippusiteen avulla kuten ite tuossa olen tehnyt, mut onhan siinä tietty riski et leviää käsiin siinä roikkuessaan. Muita lukitteita ei ole kuin ne 2 nastaa jotka pitää jotenkin paikallaan lukkomekanismia (ei ole avautunut mulle niiden tarkoitus) sekä muuan pultti, lukkovivun ja vaijerin läpivienti ja johdot. Hankalin operaatio on varmaankin lukon johtosarjan liittimen irroitus johon ei ole ylimääräistä johtoa tehtaalla uhrattu. Liitos on kuites rakenteeltaan samanlainen kuin esim ilmamassamittarissa.
Tuossa pari kuvaa, hieman epäselvähköt mut kyl niistä idea selviää. Ikkunan voi "lukita" ylös myös nippusiteen avulla kuten ite tuossa olen tehnyt, mut onhan siinä tietty riski et leviää käsiin siinä roikkuessaan. Muita lukitteita ei ole kuin ne 2 nastaa jotka pitää jotenkin paikallaan lukkomekanismia (ei ole avautunut mulle niiden tarkoitus) sekä muuan pultti, lukkovivun ja vaijerin läpivienti ja johdot. Hankalin operaatio on varmaankin lukon johtosarjan liittimen irroitus johon ei ole ylimääräistä johtoa tehtaalla uhrattu. Liitos on kuites rakenteeltaan samanlainen kuin esim ilmamassamittarissa.
http://s47.photobucket.com/albums/f167/pasaatti/Oven%20aanieristaminen/
Olet näköjään mennyt vaikeimman kautta kuten minäkin ensimmäisellä kerralla ;)
Helpoiten(luulisin) ovi purkeaa "pakettina", niin, että johtosarja otetaan korista irti, johtonippu pujotetaan kanavan läpi. Lasia lasketaan niin paljon, että lukitustapit näkyvät "luukun" läpi, josta ne helpoin vain napauttaa oven sisään josta ne voi poimia kun pelti on irti, lasi nostetaan ylös. Seuraavaksi irrotetaan ulkokahva ja vaijeri sekä lukkolaite kokonaisuudessaan (sillä se on kiinni muoviläräpäkkeellä pellissä), jonka jälkeen reilu kymmenen m6 ruuvia irti.
Takaisin käänteisessä järjestyksessä poislukien lasin lukitustapit, jotka laitetaan valmiiksi lasiin kiinni ja lasi vain painetaan takaisin nostimeen.
Tuossa rojektoksessa oli tarkoitus laitella ulkopeltiin kerros bitumia. Mut Äkikseltään ajalteltuna noin kuten kuvailit olisi homma varmaankin hoitunut nätimmin. Kuten sanotaan, niin tyhmästä tekijästä johtuen kärsii koko auto :-) Ite en uskaltanut painaa ikkunaa koloseensa nastojen ollessa paikallaan, vaan ujutin ne lopuksi paikalleen ruuvin kanssa.
Kiitokset vinkistä kilpan, tuon vinkin pohjalta kokeilin aamulla uudestaan avata tuota ovea. Pahvi on ollut pois paikoiltaan ja tänä aamuna tosiaan ulkokahvasta ensin vetämällä sain sisäkahvan vaijeria nykimällä oven auki.
Nyt tosiaan ovi sitten palasi alkuperäiseen tilaan, eli kun oven yrittää lyödä kiinni, se ponnahtaa takaisin. Kun samalla vetää ulkokahvasta, ovi menee kiinni ilman ongelmia. Jotenkin tuo lukkomekanismi jumittaa, mutta mitä sille voisi tehdä? Lisää CRC:tä? Vai onko tuosta jotain rikki?[/quote]
Nyt tosiaan ovi sitten palasi alkuperäiseen tilaan, eli kun oven yrittää lyödä kiinni, se ponnahtaa takaisin. Kun samalla vetää ulkokahvasta, ovi menee kiinni ilman ongelmia. Jotenkin tuo lukkomekanismi jumittaa, mutta mitä sille voisi tehdä? Lisää CRC:tä? Vai onko tuosta jotain rikki?[/quote]
Kokeilitko jo jättää sen ulkokahvan vaijerin löysemmälle? Eli kun vedät kahvaa ulos, niin sen päädyssä näkyy pieni musta "nypykkä" jossa vaijeri on kiinni, se lähtee vetämällä kahvasta irti ja sen paikkaa kahvassa pystyy säätämään. Tosin parhaiten se tulee näkyviin kun ottaa "lukon" peitelevyn pois, se taas lähtee torxilla oven takaosan tulpatun reiän kautta.
Omassa Pasaatissa oli oikea takaovi murheenkryyni kunnes vaihdatin lukkomodulin. Pienilläkin pakkasilla ovi ei vuoroin mennyt kiinni ja toisinaan ei auennut. Siitä hajosi lopulta joku mikrokytkin ja varashälytin ei mennyt päälle joten vaihdoin modulin about kaksi vuotta sitten. Ei ongelmia sen jälkeen... Myös kuskin oven moduli vaihdettu about 4 vuotta sitten, tosin myyjäliikkeen laskuun :) Moduli maksaa vaihdettuna about 240 EUR.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa