golf mk3 gti 8v -94 ulkolämpötila-anturi ja climatronic

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jsarkela
-

golf mk3 gti 8v -94 ulkolämpötila-anturi ja climatronic

ViestiKirjoittaja jsarkela » 3.1.2007 17:29

Ongelmana on siis, kun auton climatronicin näyttö alkoi väittämään että ulkona olisi tällä hetkellä -51 astetta ja samalla climatronicin toiminta muuttui siten, että ei tule kun kuumaa tai sitten kylmää ilmaa puhaltimista. Kaikki välimallin asteet siis puuttuvat. Ongelma alkoi yks kaks töistä lähtiessäni kun käynnistin auton. Onko siis ulkoläpötila-anturilla ja climatronicilla sellainen yhteys, että anturi lähettää climatronicille viestiä, että kuumaa kehiin kun on niin pirun kylmä ulkona. Mikä neuvoksi? Auttaisko pelkkä anturin vaihto, kun ennen tätä kaikki toimi hienosti vai meneekö koko härpäke uusiksi? Ja toinen asia vielä mistä löydän ko. anturin, jos sitä ensin koittaisi itse vähän ravistella? Osana ei varmaan kauhean kallis, mutta kyllähän kaikenlainen ylimääräinen räpellys aina on liikaa. Onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia ongelmia climatronicin kanssa?

RC96
-

ViestiKirjoittaja RC96 » 29.12.2007 22:17

Mistä löytyi vika autostasi? Mulla on -95 mallin passat ja siinä climatronic näyttää koko ajan ulkolämpötilaksi -20 astetta ja lämmintä ei tule muutakuin HI asennolla... välillä pitää viilentää 31 asteella ja taas vaihtaa HI asennolle!! Ärsyttävä vika.. korjaantuisiko pelkällä ulkolämpötila-anturin vaihdolla?

jsarkela
-

Lämpöanturista mk3 golf climatronic

ViestiKirjoittaja jsarkela » 1.1.2008 18:36

ekalla kerralla sain vian poistettua, kun putsasin johdon liittimiä ja itse anturia CRC:llä, mutta taas tänätalvena sama ralli alkoi uudestaan joten vaihdoin koko anturin. Oli VW:llä jotain 54 euroo ja rapiat päälle. Nyt toimii taas mut saa nähä kuinka kauan. On aika kovilla itse anturi ja johdotukset tuolla keulassa ja säännöllinen tarkistus ja puhdistus ei varmaan haittaa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”