Varoitusvalo vilkkuu käännyttäessä oikealle

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BAC
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 17:39

Varoitusvalo vilkkuu käännyttäessä oikealle

ViestiKirjoittaja BAC » 29.12.2006 0:36

Auto on Audi 80, vm -90, 2.0 ruisku

Osaiskohan joku kertoa missä mahtais olla vika kun varoitusvalo (se ylin , siinä on se lämpömittarinkuva) vilkkuu kun kääntyy oikealle.
Alko tekemään tänään kun lähdin töistä. Ei tehny enää sitten pahemmin kun olin ajanu jonkin matkaa, ainoastaan jos käänsi vähän tiukempaan ja kovemmalla vauhdilla.

Muuten ei vilku, ainoastaan oikealle kääntyessä.

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 29.12.2006 2:05

Tarkistapa jäähdytysnestemäärä paisarista. Pinta on todennäköisesti alle MIN-rajan ja tiukassa käännössä nestepinta heilahtaa hetkellisesti alle sen rajan, josta paisarissa oleva anturi varoittaa valolla mittaristoon. Siispä lisää jäähynestettä paisariin =)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 29.12.2006 18:12

siitä se johtuu. itellä oli samanlainen kärry aikoinaan. ja teki samalla lailla. oon kyllä aika varmaettä tässäkin tapauksessa nestettä on PAAAAALJON alle min rajan. se näkyy varottelevan aika myöhään muistaakseni.

BAC
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 17:39

ViestiKirjoittaja BAC » 29.12.2006 18:53

Sehän se taitaa olla. Ei se kovin paljoa kyllä ole alle, korkin ku avas niin se neste nousi sen verran että oli pari milliä alle sen rajan. Onkohan toi normaalia?

Olenkos ymmärtänyt oikein, että jos tohon väärää nestettä laittaa niin se muuttuu hyytelöksi? VW:ltä pitäis hakea? Ajattelin vaan sitä, että kannattaako mun sitä hommata kun viikon päästä on vuosihuolto ja 30 000 km huolto ja ne varmaan lisää/vaihtaa nesteet siellä. Vai voiskohan sinne pistää sen pari desiä vettä? Kertokaas mikä olis järkevintä, ei se kannata sit säästää jos kansipahvi menee sen takia. :P

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.12.2006 20:31

Oikean väristä, siis punaista ei saa sekoittaa vihreään ja päinvastoin.

Ei se kovin paljoa kyllä ole alle, korkin ku avas niin se neste nousi sen verran että oli pari milliä alle sen rajan. Onkohan toi normaalia?
On, jos kone on lämmin. Siellä on hieman painetta ja nesteen pinta pääsee nousemaan kun paisarista karkaavat paineet pois. Nestemäärä pitäisi katsoa kylmänä, lämpimänä pinta hieman nousee kun nesteet laajenee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa