Etupään jarruletkujen takia kats, hylsy ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mustis
-

Etupään jarruletkujen takia kats, hylsy ?

ViestiKirjoittaja Mustis » 17.12.2006 0:57

Elikkä vein golffiani luottavaisin mielin katsastukseen: kaikki oli muuten OK mut katsastus mies huomasi että etupään jarruletkut olivat väärin kiinnitetty iskunvaimentimen "tolppaan" jossa oli semmoinen mukavan kokoinen kolo kyseiselle letkulle, minun mielestäni letku näytti juurikin kuuluvan siihen, mutta tohtori nyppäsi sen siitä pois ja vinkkasi että tämä täytyy vaihtaa.

Koska "irroittamisen" seurauksena letkusta näkyi kudokset !

Onko tämä lirpake tosiaan ihan vain muuten tuohon tolppaan laitettu vai juuri letkulle ? Väitti että letkun pitää olla vapaana.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 17.12.2006 1:07

Koska "irroittamisen" seurauksena letkusta näkyi kudokset !

Jos noin on, olisin ihan iloinen että tuo parjattu katsastusinssi asiasta huomautti, eikä ko. asia tullut esille esim. motarilla kohdatessa tuo maanmainion makuinen hirvieläin.

Autoista en mitään oikeasti tiedä, mutta ainakin mulla on aina autoissa ollut joku paksunnos tms. jos se letku tulee johonkin kiinni.

Mustis
-

ViestiKirjoittaja Mustis » 17.12.2006 1:14

Oikeasti täytyy kiittää että tohtori huomasi tämän "vian" hätäjarrutuksen tullen olisi voinut vituttaa jos nesteet olisivatkin päätyneet tielle.

En siksi kirjoita että vituttaa kun ei mennyt läpi vaan ihan mielenkiinnosta.

pipo_esa
-

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 17.12.2006 1:29

Itse sain vain korjauskehoituksen.

Jarruletkun ympärillä pitäis olla skordari joka on sitten sopivan tiukka tuohon tolpan hahloon.

Elikkäs letku kuuluu olla siellä sen kumin kanssa

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.12.2006 8:14

Sehän on varsin normaali läpivientikumi, joka letkussa pitäisi olla. Pointsit katsastusmiehelle.

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 17.12.2006 10:03

Mun seatissa huomasivat huollossa että oikealla puolella tuo jarruletku oli laitettu siihen hahloon ja sanoivat että se letku ei siihen kuulu ja olivat ottaneet pois.. Ilmeisesti tehtaalla laitettu siihen erehdyksessä koska itse en muista siihen koskeneeni.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”