elikkä kaveria kun heitin kotiinpäin ~10km yhteen suuntaan niin menomatkalla ei mitn ongelmaa, maantie nopeutta ajeltii, kierrokset n.3000 ja takasinpäin ku lähin ajelee niin pamahti kunnon tukeva huuru tuulilasiin, siis sisäpuolelle, puhallin oli ollu kokoajan 2 nopeudella ja puhalsi edelleen, moottorin lämpömittari ei noussu erikoisen korkeelle missään vaiheessa.
pysähdyin ja kurkkasin pellin alle, syylärinnestettä oli ihan reippaasti ja sitäkin oli sitäpaitsi lisätty edeltävänä päivänä, vaikkei kolffi paljoa sitä hävitäkkään, kyttäsin ja räpläilin ja kokeilin jäähdytysjärjestelmää hetken aikaa, eikä missään tuntunu olevan erityisen lämmintä eikä mistään noussu savua, ei edes pientä höyryä, moottori oli semmonen peruslämmin.
lähin sitte ajelee niin eipä siinä ihmeempiä ääniä tai tehonkatoamisia ollu eikä mitään muutakaan ihmeellistä, lasit vaan oli huurussa koko 10km matkan kotiin asti.
keksiikö joku selitystä tällaselle ? onko jollekki käyny samaa ?
GL Golf Lämpesi oudosti, missä vika ? missä korjaus ?
Valvoja: ffp jäsenet
Puhallin ja kenno ovat kaksi täysin toisistaan erillistä asiaa. Kenno on se osa missä kiertää jäähdytysneste (keskellä kojelaudan sisällä) ja puhallin on apukuskin jalkotilan kohdilla kojelaudan alla nurkassa. Auton jäähdytysneste on hyvin lähellä kiehusrajaansa jatkuvasti ajossa, se pysyykin kiehumattomana kuumimmissa paikoissa ainoastaan järjestelmässä olevan paineen avulla (järjestelmän paine nostaa kiehumispisteen johonkin 110-120C lämpötiloihin), joten pienikin reikä jossain kohdassa päästää paineen karkaamaan ja aiheuttaa kiehahduksen joka laskee lämpötilaa ja suhnauttaa sitä höyryä/nestettä ulos järjestelmästä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Jos tässä tarkoitettiin että kakkiksen kennon vaihto on vaikeaa niin tohdin olla eri mieltä... toisaalta kolmoseen tuota en ole vielä joutunut tekemään.tuo kakkakopan kennonvaihto on kyllä hieman eri maata kun kolmoskopan. Suosittelen lämpimästi teetättämään jossain jos et tiedä mitä teet ja ei ole vermeitä ja paikkaa.
Hommaa helpottaa kovasti kun nappaa koko kojetaulun pois edestä... ja ihan perus työkaluilla onnistuu.
Jos tässä tarkoitettiin että kakkiksen kennon vaihto on vaikeaa niin tohdin olla eri mieltä... toisaalta kolmoseen tuota en ole vielä joutunut tekemään.
juu ei, eli kakkoseen voi olla helppokin rasti siitä ei mulla ole tietoa. Oma mokani kun en katsonut alotusviestin auton mallia vaan suu vaahdossa postasin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa