GL Golf Lämpesi oudosti, missä vika ? missä korjaus ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

GL Golf Lämpesi oudosti, missä vika ? missä korjaus ?

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 16.12.2006 2:02

elikkä kaveria kun heitin kotiinpäin ~10km yhteen suuntaan niin menomatkalla ei mitn ongelmaa, maantie nopeutta ajeltii, kierrokset n.3000 ja takasinpäin ku lähin ajelee niin pamahti kunnon tukeva huuru tuulilasiin, siis sisäpuolelle, puhallin oli ollu kokoajan 2 nopeudella ja puhalsi edelleen, moottorin lämpömittari ei noussu erikoisen korkeelle missään vaiheessa.
pysähdyin ja kurkkasin pellin alle, syylärinnestettä oli ihan reippaasti ja sitäkin oli sitäpaitsi lisätty edeltävänä päivänä, vaikkei kolffi paljoa sitä hävitäkkään, kyttäsin ja räpläilin ja kokeilin jäähdytysjärjestelmää hetken aikaa, eikä missään tuntunu olevan erityisen lämmintä eikä mistään noussu savua, ei edes pientä höyryä, moottori oli semmonen peruslämmin.

lähin sitte ajelee niin eipä siinä ihmeempiä ääniä tai tehonkatoamisia ollu eikä mitään muutakaan ihmeellistä, lasit vaan oli huurussa koko 10km matkan kotiin asti.

keksiikö joku selitystä tällaselle ? onko jollekki käyny samaa ?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 16.12.2006 2:08

Veikkaisin että sisälämppärin kenno on tullut tiensä päähän.

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 16.12.2006 3:08

juu no mut siis kokeilin kädellä ja se kyl puhalsi täyttä tahtia edellee ?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.12.2006 10:35

Puhallin ja kenno ovat kaksi täysin toisistaan erillistä asiaa. Kenno on se osa missä kiertää jäähdytysneste (keskellä kojelaudan sisällä) ja puhallin on apukuskin jalkotilan kohdilla kojelaudan alla nurkassa. Auton jäähdytysneste on hyvin lähellä kiehusrajaansa jatkuvasti ajossa, se pysyykin kiehumattomana kuumimmissa paikoissa ainoastaan järjestelmässä olevan paineen avulla (järjestelmän paine nostaa kiehumispisteen johonkin 110-120C lämpötiloihin), joten pienikin reikä jossain kohdassa päästää paineen karkaamaan ja aiheuttaa kiehahduksen joka laskee lämpötilaa ja suhnauttaa sitä höyryä/nestettä ulos järjestelmästä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.12.2006 14:53

Mulla oli samaa vikaa kun ton oman auton ostin ja veti kesällä tuulilasin niin huuruun että ei meinannu eteensä nähdä. Vikana siis tuo lämppärin kenno...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.12.2006 16:09

Pyyhkäset lasista sitä huurua sormeen ja maistat. Jos on makeaa, kenno vuotaa.

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 16.12.2006 19:23

selvä :) kiitos näistä vastauksista

onko kennon vaihto/korjaus iso projekti ja kannattaako se tehdä itse vai teettää jossain ?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.12.2006 19:24


qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 16.12.2006 20:58

edit: tässä topiikissa oli kyse mk2 ja minä rustasin mk3:sta. sorry.
Viimeksi muokannut qnarkill, 17.12.2006 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.12.2006 22:00

tuo kakkakopan kennonvaihto on kyllä hieman eri maata kun kolmoskopan. Suosittelen lämpimästi teetättämään jossain jos et tiedä mitä teet ja ei ole vermeitä ja paikkaa.
Jos tässä tarkoitettiin että kakkiksen kennon vaihto on vaikeaa niin tohdin olla eri mieltä... toisaalta kolmoseen tuota en ole vielä joutunut tekemään.

Hommaa helpottaa kovasti kun nappaa koko kojetaulun pois edestä... ja ihan perus työkaluilla onnistuu.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 17.12.2006 1:24

Jos tässä tarkoitettiin että kakkiksen kennon vaihto on vaikeaa niin tohdin olla eri mieltä... toisaalta kolmoseen tuota en ole vielä joutunut tekemään.

juu ei, eli kakkoseen voi olla helppokin rasti siitä ei mulla ole tietoa. Oma mokani kun en katsonut alotusviestin auton mallia vaan suu vaahdossa postasin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa