Kevyitä jarruja A6 Audiin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

Kevyitä jarruja A6 Audiin?

ViestiKirjoittaja BrickTop » 16.12.2006 0:54

Olisko kellään tietoa olisko mistään saatavilla jotain tosi kevyttä jarrusettiä vm.2003 Audi A6:n? Ei löydy vaikka kuinka kaivaa.. Muutenkin tuota tonnikeijua olis kiva saada kevennettyä, mistä olis helpointa lähteä? Ja sitten vielä typerä kysymys: Jos konepelti on hiilikuitua, niin voiko sen silti maalauttaa "tavallisen" näköiseksi vai näkyykö hiilikuitu aina sieltä alta? Auto on metalli musta, ebonyschwarz.

Editoitu varovaisemmaksi..

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 16.12.2006 8:17

akuksi vaikka tuollainen.

vararengas hiiteen.

ilmastoinnin romut hiiteen.

vaikka OZsl vanteet (15" tietty että mahdollisimman kevyttä)

olisko kannattanut ostaa joku japsi, jos pitää kevyttä olla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 16.12.2006 18:32

SarlinRaceTeam www.srt.fi tuolta löytyy kevyitä ja isoja Alcon jarruja.
Ja tosiaan kun autosta poistaa "kaiken epäolennaisen" kuten...
-keskuslukitus
-ikkanamekanismit
-verhoilut
-takapenkit
-hiilikuitu etupenkit tilalle
-jne...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.12.2006 19:27

- ylipitkät pultit sahataan juuri oikean mittaisiksi
- nippusiteet vaihdetaan ohuempiin ja niistäkin vuollaan puolet leveydestä pois
- kuski alkaa laihdutuskuurille
- jne. :)

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 16.12.2006 19:57

No joo, kiitti vaan asiallisista vastauksista. Olis pitäny arvata ettei nettifoorumeilta saa kuin vittuilua osakseen. Se on moro.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 16.12.2006 20:15

Asiahan on niin että sinivalaasta ei saa makrillia sitten tekemälläkään. Eli jos tosiaankin alkaa paino huolettaa, niin kannattais vaihtaa pykälää pienempää koriin.

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 16.12.2006 20:29

Niin no ei ollu tarkotuskaan tehdä mitään Club Sportia. Lähinnä just jarruista, vanteista, konepellistä ja istuimista sais säästettyä muutamat kilot edes oman hyvän mielen ja tekemisen ilon vuoksi. Ei kannata suhtautua kaikkeen jyrkästi.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.12.2006 22:11

Minun kommenttini oli tietenkin vitsi, ei naljailua (Vaikka toki noi ehdotukseni pitävät paikkaansa, kun niitä viimisiä grammoja kevennetään, esim. rata-autoissa).

Kiihtyvyyden ja pysähtymisen kannalta jarrujen, vanteiden ja muun jousittamattoman massan kevyentäminen on toki järkevintä ja tehokkainta, joten niinkuin oletkin suunnitellut, niihin keskittyminen on tärkeintä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa