passatin 90tkm huolto??
Valvoja: ffp jäsenet
passatin 90tkm huolto??
kertokaahan viisaammat mitä kuuluu tohon vw passat 1,8T vm.99 90tkm huoltoon ja paljon olette maksaneet siitä??
Jos ei jakopää mukana niin siellä 250 € hujakoilla, jos jakopää niin 550 € paikkeilla. Hinnat mutua. Huollon sisältö öljyt, suodin ja sisäfilsu sekä tarkastelut.
Jos tekkee ite huollon niin hintaa öljylle + suotimet yht siellä 60 e nurkilla, jakopään voi myös paikkuuttaa erikseen mikäli ei ite halua tehhä.
Jos tekkee ite huollon niin hintaa öljylle + suotimet yht siellä 60 e nurkilla, jakopään voi myös paikkuuttaa erikseen mikäli ei ite halua tehhä.
Oikein oot kuullu osittain. Riippuu moottorityypistä toi vaihteluvali, sekä muistaakseni juurikin meidän ikäluokassa ja vielä hieman nuoremmissa oli suomiversio 90 tkm ja sakulandia yms 120 tkm (syy: olosuhteet, kylmäkäynnistykset yms.). Takuu ja vastuuhommat taitaa kuitenkin mennä suomitulkinnan mukaan, eli se vaihtoväli mikä meillä on hyväksi katsottu - siis siinä vaiheessa jos hihna sanoo naks ja kone alkutekijöissä sen takia et on ajettu vaihtoväli meikäläisittäin pitkäksi vaikka muualla se olisi vielä ollut sallitussa. Omasi vaihtovälin kuulut paikallisen liikkeen huollosta. Mikäli ite tekee niin tuskin se vaihto siinä 90 tkm kohdalla on pahasta, kunhan tekee homman oikein :-)
Jakopäänhihnan vaihdosta
Hain toukokuussa Passat Variantin 1.8T vm.00 ruotsin maalta ja siinä oli hihna vaihdettu vasta 150 tkm:n kohdalla. Volkkarin huollosta Ruottin maalla kerrottiin että max. kilometrit alkuperäis hihnalle olisi ollut 180 tkm. Jakopäänhihna tulee kuitenkin tarkistaa 30 tkm:n välein. Itse en kyllä olisi uskaltanut tuollaisia kilometrejä ajaa. Tuskin kukaan voi päällisin puolin tutkimalla sanoa kestääkö hihna vielä seuraavat 30 tkm:iä. Itse aion vaihtaa kyllä min. 60 tkm:n välein. Hihna ja kiristinrullan saa alle satkulla ja kun työn tekee itse niin voi vaihtaa komppeet vähän useammin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”