päästöarvot korkeat, vinkkejä kaivataan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

päästöarvot korkeat, vinkkejä kaivataan

ViestiKirjoittaja AGU » 11.12.2006 21:21

-93, 170tkm ajettu 1.8 golffi kävi leimalla ja tuomiota tuli...

CO 0,55 (sallittu 0,5) kierroksilla 0,03(sallittu 0,3)
HC 106 (sallittu 100) kierroksilla 11 (sallittu 100)
lambda kierroksilla 1,07(sallittu 0,97- 1,03)
O2 5,0 /sallittu(5,0) kierroksilla 1,41(sallittu 5,0)

Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot pielessä,
kierroksilla muuten kunnossa mutta lambda arvo korkea.

Millähän keinoin päästäisiin laillisiin arvoihin?
Merkkiliikeen huolto ei ole ratkaisu koska lasku ylittänee auton arvon...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 11.12.2006 21:23

Tulpat ja suodattimet vaihdettu? Vuodot kuntoon...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.12.2006 21:51

Onkos happitunnistin alkuperäinen?

Laihalla toi lambda on jos se jotain auttaa...

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 11.12.2006 21:58

Tuo pielessä oleva lambda johtuu todennäköisimmin vuotavasta pakoputkesta. Pienikin vuoto sotkee heti tuon päästötestin lambda arvon. Varsinkin tuo tyhjäkäynnin happi kertoo melko selvästi että putki vuotaa. Se ei tosin selitä noita muita tyhjakäynnin pielessä olevia arvoja.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 12.12.2006 9:55

Happitunnistin on alkuperäinen.
Eikös korkea HC-arvo voi viitata myös venttiilivikaan?
Ainakin Polossa oli joskus korkea HC niin venttilistä puuttui palanen.

Auto ollut uudesta asti naisen käytössä,
uutena huollettu säännöllisesti mutta nyt
muutama vuosi vain ajettu...

Pitääpä katsoa jos tuon ostaisi tallin täytteeksi.
nykyinen omistaja kun on päättänyt luopua autosta.

Eli varmaankin ensin kunnon perushuolto, öljyt, suodattimet,
tarkastaa letkut, pakoputki ja sitten käyttää
lähipajalla pakokaasutestissä.
jos nuo ei auta ihmetellään lisää..

Lisäksi oli vähän väljää nivelissä ja kolinaa takapäässä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.12.2006 11:26

kato se jarrutehostimelle menevä letku ainakin... usein rikki ja sekottaa tietty kaikki...

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 12.12.2006 17:37

jos kaikki em. kunnossa niin kone oikeesti tosi kuumaksi ja mittaamaan rauhassa paikalliselle korjaamolle / huoltamolle. Kuumenna pannu rajulla ajolla kierrokset liki rajoittimella esim kovaa ylämäkiajoa ja jarrulla lisäkuormaa. Luulis irtoovan mummokarstat :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa