G60/rallye tietoa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

G60/rallye tietoa

ViestiKirjoittaja GteR » 8.12.2006 8:09

Löytyisikö keltään teknistä tietoa paperilla lähinnä alustasta, voimansiirrosta ja jarruista mk2 g60 syncrosta tai rallye mallista.

Miten suuret esim. kyseisten mallien takalevyjarrut ovat? Mitkä välitykset, ja onko kummassakin samat? Onko samat olka-akselit esim 16v tekniikan kanssa?

Ja jos vielä löytyis joku kuva takapään jarruista, lähinnä miten satulan kiinnitys on toteutettu ja miten käsijarru on toteutettu niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Herra Google ei ollut minulle suotuisa :(

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.12.2006 9:04



GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 10.12.2006 12:53

Jep, noi tekstit on kyllä luettu. Harmi kun niistäkään ei noita kysymiäni tietoja löydy. Ehkä eniten kiinnostaisi noiden takalevy jarrujen koko ja miten ne on rakennettu, niistä kun en ole nähnyt ainuttakaan kuvaa.

Todennäköisesti koko takanapa tukivarsineen on erillainen mutta hyvällä tuurilla sellaisen voi pystyä modifoimaan rumpujarrullisesta.

Toinen mikä kiinnostaa on noi välitykset. Noissakaan teksteissä ei pistänyt ainakaan minun silmään mitkä ovat kyseisten 1H ja PG moottoreiden vaihteistokoodit.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.12.2006 13:02

No eiköhän takajarrut ole aikalailla erilailla, kun neliveto autosta kuitenkin kyse. Vaihdelaatikko ainakin PG koneessa on 02A.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 10.12.2006 17:21

Niin siis tarkennuksena vielä että itsellänikin on neliveto auto ja siihen jotkut levyjarrt pitänee asentaa miellyttääkseen katsastuskonttoria.

Eikö noissa laatikoissa käytetä vielä jotain tarkunnusta tuon 02A:n lisäksi joka määrittelee sen välityksen ; http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php ainakin tuon linkin mukaan.

Saattaa silti olla että on ollut useita eri vaihtoehtoja saatavilla. Siinä tapauksessa riittänee että käyttää mitä tahansa 02A laatikkoa. Eikös myös jossain neliveto jetassa käytetä 02A laatikkoa? Sellaisesta voisi löytyä helpommin laatikko kuin g60/rallyestä.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 10.12.2006 17:44

Välityksillä ei ole mitään merkitystä, vain sillä että loota on malliltaan oikea.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.12.2006 20:32

Nelivetoisissa Jetoissa ei tod. ole ollut 02A laatikkoa ja vaikka olisikin ollut niin sellaisen löytäminen ei olisi helppoa, sen rinnalla Rallyekin on massatuotantopeli... Passat syncroissa taas on kaikissa 02A vm. 89-96, sellaisen voi helposti löytääkkin. Nelivetokilkkeiden hommaamisessa melkein kannattaa ottaa yhteyttä MDComprexiin, sieltä löytyy melkoisesti viskosyncrojen palikkaa.
Viimeksi muokannut Juice, 10.12.2006 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 11.12.2006 0:05

Jotain tollasta muistelin kuulleeni noista passateista muistin vaan väärin ton mallin :)

Onkos ns. narulaatikko sama asia kun toi 02A-mallin laatikko?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.12.2006 0:18

No nimenomaan 02A on vaijerilaatikko.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa