Apuja g2:n poljintuennan vaihtoon!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

japi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2006 22:03

Apuja g2:n poljintuennan vaihtoon!

ViestiKirjoittaja japi » 3.12.2006 18:06

Tuli hommattua tuollainen g2 1.8 8v talvi kiesiksi ja samalla askarteltavaa kylliksi...
Isoin ongelma on nyt tuo revennyt poljintuenta(pukki). Kytkin ei pelaa sen takia enään ollenkaan ja irroitus tuntuu olevan aikasmoinen homma. Poljintuenta on kertaalleen jo hitsailtu läjään, joten se ei ole ratkaisu. Mitä kaikkea tuolta joutuu purkamaan että pukki lähtee irti? Kaikki mutterit jo paikallistettu ja polkimet irroiteltu mutta homma tökkii nyt pahasti...Kaikki tieto tervetullutta ja kuvat auttavat enemmän kuin tuhat sanaa!

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.12.2006 19:47

Onko siinä itsesäätyvä kytkinvaijeri?

Omassa golfissa tuota ei ole, mutta siltikin oli kieltämättä aika homma taiteilla se sieltä ulos. Sieltä nivelestä naputtelet sen ohjaustangon irti. Konehuoneen puolelta jarrupääsylinteri myös irti ja vetää sitä niin paljon keulaan päin kuin mahtuu tulemaan. Sitten vaan kikkailua että sen saa tieltä taiteltua pois. Jos ei ole väliksi meneekö sama paketti enää takaisin, niin tietysti rälläkällä paloittelu autoon helpottaa ihan pirusti.

Takaisinasentamiseen en osaa kertoa mitään käypiä vinkkejä, itse vedin siitä sen yläosan raa'asti pois rälläkällä. Sen mihin tulee muistaakseni ne kaksi tai kolme ylintä mutteria kiinni. Hyvin on pysynyt paikoillaan ilmankin ja sen lärpyttimen kanssa ei mennyt millään takaisin paikoilleen. Lisäpurkamisella olisi ehkä onnistunut, mutta ei jaksanut ruveta hifistelemään kun oli kiire saada auto ajoon.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.12.2006 21:21

Omassa golfissa tuota ei ole, mutta siltikin oli kieltämättä aika homma taiteilla se sieltä ulos.
Mitä se itsesäätyvyys asiaan vaikuttaa? Samanlainen se on yläpäästään kuin tavallinenkin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.12.2006 23:55

Muistelisin että purkuoppaassa, eli korjausopuksessa, olisi ollut vielä jotain lisätehtäviä itsesäätyvällä systeemillä varustetuissa autoissa. Olisikohan vaatinut ohjauspylvään pistämistä osiin tms.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.12.2006 9:48

^Ei voi olla, itsesäätyvässä vaijerissa on vain lisänä mötikkä konehuoneen puolella. Vai onko joissakin versioissa ollut automaattisäätö poljinsysteemiin rakennettuna? Ainakin joissain Poloissa moista systeemiä on ollut.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 4.12.2006 10:23

Alfamerin korjausoppaassa puhutaan seuraavaa (ei tosin poljinasetelman irroittamisen yhteydessä)

Kytkinpolkimen irroitus ja asennus:

...jos polkimessa on itsesäätömekanismi, on ohjauspylväs irroitettava ennen polkimen irroitusta...



Eli tuon mukaan se säätö on polkimessa.

japi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2006 22:03

ViestiKirjoittaja japi » 4.12.2006 14:44

kytkinvaijeri on ihan käsisäätöinen konehuoneen puolelta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa