Golf II 1,3CL, johon vaihdettasiin 16V GTI tekniikka.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II 1,3CL, johon vaihdettasiin 16V GTI tekniikka.
Olen suunnitellyt projektia, jossa tekisin sleeper golfin. Aihio olisi 1,3CL ja sellaista vuosimallia, että ei ole vähäpäästöinen (84-88/89) ja siihen sitten olisi tarkoitus laittaa 16V GTi (KR-kone, jotta ei muutu vähäpäästöiseksi).
Luin tuolta tekstit osiosta tähän hommaan liittyvän jutun, joka oli hyvin valaiseva. Juttu väittää, että myös 1,3 mallisesta on mahdollista muutostoskatsastaa GTin osilla, mutta minusta tämä jäi vähän kyseenalaiseksi. Jos muuttaa kaiken mitä tarvii virallisesti tarvitsee muuttaa, niin tiukalle menee tuon 35% kanssa... Kun akselistot ovat yhteensä 20%, moottori 12% ja vaihdelaattikko ja vaihteisto ja kytkin 9% niin siitä tulee 41%. Mitenkäs siitä päästään 35%? Pitääkö vain inssille uskotella, että "on sama kytkin ja vaihteisto kun alkuperiöisessä", niin homma skulaa?
Jos joku on tällaisen projektin tehnyt tai ylipäätään tietää jotain aiheesta, niin ajatuksia kaivattaisiin. Mitään osia en ole vielä ostanut, joten kaikki on vielä avointa. Olis vain niin pirun hyvä '87 1,3CL aihio kaverilla, että siihen olis kiva alkaa tehä. Auto muuten täydellises iskus, mutta kone kilahtanu.
Luin tuolta tekstit osiosta tähän hommaan liittyvän jutun, joka oli hyvin valaiseva. Juttu väittää, että myös 1,3 mallisesta on mahdollista muutostoskatsastaa GTin osilla, mutta minusta tämä jäi vähän kyseenalaiseksi. Jos muuttaa kaiken mitä tarvii virallisesti tarvitsee muuttaa, niin tiukalle menee tuon 35% kanssa... Kun akselistot ovat yhteensä 20%, moottori 12% ja vaihdelaattikko ja vaihteisto ja kytkin 9% niin siitä tulee 41%. Mitenkäs siitä päästään 35%? Pitääkö vain inssille uskotella, että "on sama kytkin ja vaihteisto kun alkuperiöisessä", niin homma skulaa?
Jos joku on tällaisen projektin tehnyt tai ylipäätään tietää jotain aiheesta, niin ajatuksia kaivattaisiin. Mitään osia en ole vielä ostanut, joten kaikki on vielä avointa. Olis vain niin pirun hyvä '87 1,3CL aihio kaverilla, että siihen olis kiva alkaa tehä. Auto muuten täydellises iskus, mutta kone kilahtanu.
Aiempaa juttua prosenttisääntöjen muuttumisesta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=70413
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei sillä osien vaihdon määrällä niin väliä oo kun on käyttöauto ihan erikseen. Ja tarkoitus on tehä niin perusgolfin näkönen laite kun vain suinkin on mahdollista... Ja sitte ku kaverilla on se aihio, mistä jo mainostinkin.
Alustavissa suunnitelmissa on siis ostaa kaverilta se aihio, sitte hakee ens keväänä saksan reissun yhteydessä 16V tekniikanluovuttuja ja lopulta ilmojen lämmettyä alkaa väsäileen. Rahakin on vielä yksi ongelma - opiskelijalla kun sitä ei liikaa ole.
Alustavissa suunnitelmissa on siis ostaa kaverilta se aihio, sitte hakee ens keväänä saksan reissun yhteydessä 16V tekniikanluovuttuja ja lopulta ilmojen lämmettyä alkaa väsäileen. Rahakin on vielä yksi ongelma - opiskelijalla kun sitä ei liikaa ole.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kannattaisko ekana kattoo paljonko joutuu maksamaan veroja siitä saksa-16v:stä ja sit miettiä kannattaako tehdä hirvee homma tekniikan vaihdossa, muutoskatsastaa auto, hukata tyhjä saksa-kori, hukata se loppuunajettu 1.3 tenkiikka, korjata omia asennus mokia jne jne.
Ja sitäpaitsi ne saksa autot on yleensä aina parempi peltisiä kuin suomiautot... Ja prosenttivapaita. Mää en enää ees miettis vaihtaa 20v vanhaan autoon tekniikkaa.
Ja sitäpaitsi ne saksa autot on yleensä aina parempi peltisiä kuin suomiautot... Ja prosenttivapaita. Mää en enää ees miettis vaihtaa 20v vanhaan autoon tekniikkaa.
Ajat on muuttuneet ja Golf mk2 16vee tekniikanvaihdon järkevyyttä kannattaa tosiaan miettiä hetki.
Oma ehdotuksen on, että osta suomesta tai saksasta 16v ja tee siitä 1.3c:n näköinen, huomattavasti helpompaa ja ehkä halvempaakin kuin 1.3 -> 16v tekniikanvaihto. Jos taas haluat näprätä tekniikkaa niin tehoja lisää, ei se vakio 16v kovin raketti ole muutenkaan.
Oma ehdotuksen on, että osta suomesta tai saksasta 16v ja tee siitä 1.3c:n näköinen, huomattavasti helpompaa ja ehkä halvempaakin kuin 1.3 -> 16v tekniikanvaihto. Jos taas haluat näprätä tekniikkaa niin tehoja lisää, ei se vakio 16v kovin raketti ole muutenkaan.
Dona: Mielestäni Saksa-autosta ei tarvi maksaa veroja, jos sitä ei rekisteröi Suomeen?
jekku: Varmaan löytyy joo, mutta en haluaisi mitään teinien raiskaamaa. Tulee fiksuun ja filmaattiseen ajoon, jos tulee. Ei toki ole poissuljettua, että jos suomesta löytyy joku hyvä yksilö, niin sellaisenkin voisi hankkia...
Tuomas: Ihan hyvä näkökanta, tätäkin voisi miettiä. Kyllä 139 hv on mun näkökulmasta noin 900 kiloiseen autoon aika paljon. Ottaen huomioon, että nykyisessä kulkupellissäni on 64hv ja se painaa 1050kg.
jekku: Varmaan löytyy joo, mutta en haluaisi mitään teinien raiskaamaa. Tulee fiksuun ja filmaattiseen ajoon, jos tulee. Ei toki ole poissuljettua, että jos suomesta löytyy joku hyvä yksilö, niin sellaisenkin voisi hankkia...
Tuomas: Ihan hyvä näkökanta, tätäkin voisi miettiä. Kyllä 139 hv on mun näkökulmasta noin 900 kiloiseen autoon aika paljon. Ottaen huomioon, että nykyisessä kulkupellissäni on 64hv ja se painaa 1050kg.
Omaa karvalakkimallia olen yrittänyt varusteilla saada itseäni miellyttävämpään kuntoon -täytyy todeta, että ei ole ihan halpaa lystiä se. Jotakin jää aina puuttumaan heikommin varustellusta, kuten joku ilmastointi, kattoluukku ja sähkölasit, joita on vaikea asentaa jälkikäteen. Edukkaammaksi tulee ostaa valmiiksi varusteltu malli.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa