Terve, omistan tuollaisen otsikon mukaisen golffin, tilanne kuitenkin on se että tehon lisäytä olisi mukava saada ja olen nyt tutkaillut täältä foorumilta erilaisia vaihtoehtoja. Järki budjetilla ei tuohon kutoseen kai tehoa kovinkaan paljoa saa, luin sitten yhdestä threadista että jotkut ovat vaihtaneet noihin 1.8T patoja.
Olisinkin kysellyt että onko jollain tiedossa jotain hyviä sivustoja josta pystyisi selvittämään esim. miten kyseinen moottori sopeisi vaihteistoon, kiinnikkeisiin, jarrujen yhteneväisyyksiä/eroja yms? Vai onko puhelu maahantuojalle ainoa tapa selvittää näitä. Olen aika tuore näissä VAG piireissä niin ei ole vielä ihan selvillä nämä kaikki tärkeimmät tietolähteet.
Golf IV 2.8 4Motion -> 1.8T 4Motion
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihteistoon kone ei käy. Kutoskone tulee eri tavalla laatikkoon kiinni kuin neloskone. Muut pitäis käydä.
Periaatteessahan siinä ei tarvitse kuin kone, vaihdelaatikko, ecu, johtosarja, mittaristo(mittaristo ajoneston ja kierroslukumittarin takia) ja pakoputkisto vaihtaa. Tiedä sitten miten konttorilla sanovat, mutta sulla on tossa vakiona jo tehokkaammat jarrut ja "parempi" alusta kuin 1.8T:ssä.
Periaatteessahan siinä ei tarvitse kuin kone, vaihdelaatikko, ecu, johtosarja, mittaristo(mittaristo ajoneston ja kierroslukumittarin takia) ja pakoputkisto vaihtaa. Tiedä sitten miten konttorilla sanovat, mutta sulla on tossa vakiona jo tehokkaammat jarrut ja "parempi" alusta kuin 1.8T:ssä.
-
- -
- Viesti:
vastaavaa olen miettinyt ja noissa saattaa tulla EU tyyppihyväksyntä vastaan. eli onko EU tyyppihyväksyttyyn autoon mahdollisuus vaihtaa moottori mallisarjan ulkopuolelta? etuveto ja 4motion kun ovat eri mallisarjaa ja VW ei tunne 1.8T 4motionia. jostain luin että pitäisi onnistua jos ovat tyyppihyväksytty samoin päästöin jne. mutta ei oikeen täyttä varmuutta.
TT ja S3:n 225hv koneet vaihdelaatikkoineen lienee ainakin sopivia ja ei tuo kai teknisesti paha rasti olisi.
TT ja S3:n 225hv koneet vaihdelaatikkoineen lienee ainakin sopivia ja ei tuo kai teknisesti paha rasti olisi.
Kone siis ei käy vaihteistoon eikä sen jälkeen mikään muukaan suoraan, liekö tulisi halvemmaksi (ja järkevämmäksi) alkaa jälkiturbottamaan tuota nykyistä kokoonpanoa? Tuo pussitestihän tuohon tulisi sitten pakostakin, onko jollain siitä tarkempaa tietoa. Netistä löytyy kovinkin erilaisia näkemyksiä tuosta, helpoitenhan tuo taitaisi selvitä ottamalla puhelun akeen.
Miten tämän noku V6 ja esim R32 moottorin osat mahtavat sopia ristiin? Tuossa golffin AQP koneessahan on Syl. halkaisija 81,0 mm ja Iskunpituus 90,3 mm. Vastaavia arvoja en löytänyt tuolle R32 BJS koneelle. Lähinnä ajattelin onko vaikkapa kampiakselin ja veivit vaihtamalla mahdollista kasvattaa tuon AQP:n iskutilavuutta.[/quote]
Miten tämän noku V6 ja esim R32 moottorin osat mahtavat sopia ristiin? Tuossa golffin AQP koneessahan on Syl. halkaisija 81,0 mm ja Iskunpituus 90,3 mm. Vastaavia arvoja en löytänyt tuolle R32 BJS koneelle. Lähinnä ajattelin onko vaikkapa kampiakselin ja veivit vaihtamalla mahdollista kasvattaa tuon AQP:n iskutilavuutta.[/quote]
Toki jos asia noin menee, olen vain ymmärtänyt että tuohon turbokoneeseenkin pitäis suorittaa tuo testi jos vaikka turbo vaihdetaan virittäessä? Tehotavoitteena olisi kuitenkin n 300hp, papereihinhan tuosta saa R32 tehot +20% vaihtamalla myös alustan osat vastaamaan tuota ärrää. Pitänee tosiaan vielä selvitellä ja kysellä vähän tuolta konttoriltakin ettei tule mitään suurempia yllätyksiä vastaan sitten.
Toki jos asia noin menee, olen vain ymmärtänyt että tuohon turbokoneeseenkin pitäis suorittaa tuo testi jos vaikka turbo vaihdetaan virittäessä? Tehotavoitteena olisi kuitenkin n 300hp, papereihinhan tuosta saa R32 tehot +20% vaihtamalla myös alustan osat vastaamaan tuota ärrää. Pitänee tosiaan vielä selvitellä ja kysellä vähän tuolta konttoriltakin ettei tule mitään suurempia yllätyksiä vastaan sitten.
Jos haluat sen 300hv sinne otteeseen niin kyllä. Turbokoneessa on kuitenkin suhteellisen helppo rajoittaa tehoja laskemalla ahtopaineita. Eli riippuu vähän kuinka tarkkaan haluaa lakia tulkita.
Jos haluaa täysin 100% laillisen ratkaisun niin itse ostaisin suoraan valmiiksi tehokkaamman auton ja ajelisin sillä. Ei tarvitsisi jännittää katsastusta.
Jos haluat sen 300hv sinne otteeseen niin kyllä. Turbokoneessa on kuitenkin suhteellisen helppo rajoittaa tehoja laskemalla ahtopaineita. Eli riippuu vähän kuinka tarkkaan haluaa lakia tulkita.
Jos haluaa täysin 100% laillisen ratkaisun niin itse ostaisin suoraan valmiiksi tehokkaamman auton ja ajelisin sillä. Ei tarvitsisi jännittää katsastusta.
Niin en meinannutkaan että se 300hp tarttisi olla rekisteriotteeseen merkitty, lähinnä "varalta radalle." Puhtaasti harrastepohjaltahan tässä ollaan liikkeellä kakkosautolla. En ole niin pitkälle vielä tuon 1.8T koneen virityspotentiaaliin perehtynyt että pitkällekkö vaikka vakio turbolla pääsee, luin vain jostain että sekin pitäis vaihtaa jos noihin tehoihin haluaa. Sehän tuossa vain oli minulle utopiaa, että jos se turbo joutuisi vaihtolistalle niin miten konttorilla sitten suhtautuvat noihin päätöihin? pitääkö taas teettää kallis testi vai onko homma selvä ihan sillä perus katsastustestillä?
Ota nyrkkisäännöksi että turbokoneesta et saa vaihtaa mitään ilman kallista testiä välillä ilmanputsari takapönttö. Vaihtoehdot ovat ostaa kokonainen sarja jonka mukana myydään laput (viripajat saksassa) tai sitten teet muutokset siten että niitä ei huomata. Samalla periaatteella kuin linnutkin lentävät, liikkuvat lähes kaikki turbovirit Suomessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”