seat leon + 2.7 biturbo ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
seat leon + 2.7 biturbo ihmettelyä
Tulipa tuossa mieleen, että miten nämä nykysäännöt sallisivat seuraavan tekniikanvaihdon.
Esimerkki: muutos tehtäisiin neliveto 1.8t leonin pohjalle. Eli voiko tehojen puolesta verrata etuveto cupran tehoihin (225hv), ja neliveto cupran litratilavuuteen (2.8)?
Jos vertaus onnistuu näin, niin periaatteessahan biturbo on isolla rahalla asennettavissa normi nelivetoon, eikö?
Ja ei, en todellakaan ole itse lähtemässä moiseen projektiin ;)
Esimerkki: muutos tehtäisiin neliveto 1.8t leonin pohjalle. Eli voiko tehojen puolesta verrata etuveto cupran tehoihin (225hv), ja neliveto cupran litratilavuuteen (2.8)?
Jos vertaus onnistuu näin, niin periaatteessahan biturbo on isolla rahalla asennettavissa normi nelivetoon, eikö?
Ja ei, en todellakaan ole itse lähtemässä moiseen projektiin ;)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
http://www.oct-tuning.hu/referencia.php?id=36
Kyllä noita jotkut etevät on poikittais pannuhuoneeseenkin laittanu. Lattian ja tulipellin osalta menee kyllä rakenteluksi.
Kyllä noita jotkut etevät on poikittais pannuhuoneeseenkin laittanu. Lattian ja tulipellin osalta menee kyllä rakenteluksi.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Teho ja tilavuus vertailu täytyy tehdä samaan moottoriin, eikä tuo moottori muutenkaan istu pirkkavolkkarin keulalle muutoin kun koko voimaansiirtojärjestelmä muutamalla.
Ei tarvitse olla sama moottori, samaan mallisarjaan kuuluvan minkä tahansa moottorin vertailu toimii ristiin, ja "parhaat palat" voi käyttää kustakin koneesta.
Näin esimerkiksi Opel Ascona B: Vertailumoottorista 2.3D otetaan tilavuus ja paino ja 2,0i teho -> 6syl 2,5 moottori on mahdollinen.
Sama Fiat 127:ssa, kuutiot 1301 otetaan brasilian seiskasta, 75kw tehot sportista. -> 1600 ja 90hv tulee rajaksi.
Kyllä tuo muutos on toteutettavissa, _jos_ AKE tulkitsee auton samaan mallisarjaan kuuluvaksi sekä etuvetoisena että nelivetoisena. Mitä tulee tekniseen toteutukseen, niin sehän on vain peltiä, mitä pitää vähän muutella. Eli varmasti hirvittävä savotta, kuten tuo aieman linkin S3 antaa ymmärtää.
^ en tiedä tarkoititko tuota linkin tt:tä, mutta hyvin tuntuu sysäävän.
Tosin 2.8:lla tämä tt.
http://videos.streetfire.net/video/2fe9 ... f3b162.htm
Tosin 2.8:lla tämä tt.
http://videos.streetfire.net/video/2fe9 ... f3b162.htm
Onkos tässä nyt kaksi eri asiaa sotkettu, mallisarjamuunnos ja mallisarjan ulkopuolisen moottorin käyttö? Kummasta tapauksesta on kyse?
Tuohon mallisarjan ulkopuoliseen muutokseen AKEn kanta on ainakin aiemmin ollut että nuo vertailuominaisuudet ei tarvitse olla samasta moottorista. Ja lakipykälissä puhutaan selkeästi eri kohdissa erikseen painavimmasta, tehokkaimmasta ja tilavuudeltaan suurimmasta vertailumoottorista, eikä niitä missään sidota yhteen ja samaan moottoriin. Kannattaa kysyä useammankin kuin yhden konttorin tulkinta, kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee vastaan joku joka osaa lukea ja ymmärtää vielä lukemansa. Tai sitten tulkitsee pykälät väärin mutta harrastajan eduksi...
Tuohon mallisarjan ulkopuoliseen muutokseen AKEn kanta on ainakin aiemmin ollut että nuo vertailuominaisuudet ei tarvitse olla samasta moottorista. Ja lakipykälissä puhutaan selkeästi eri kohdissa erikseen painavimmasta, tehokkaimmasta ja tilavuudeltaan suurimmasta vertailumoottorista, eikä niitä missään sidota yhteen ja samaan moottoriin. Kannattaa kysyä useammankin kuin yhden konttorin tulkinta, kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee vastaan joku joka osaa lukea ja ymmärtää vielä lukemansa. Tai sitten tulkitsee pykälät väärin mutta harrastajan eduksi...
Viimeksi muokannut JariP, 29.11.2006 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos tässä nyt kaksi eri asiaa sotkettu, mallisarjamuunnos ja mallisarjan ulkopuolisen moottorin käyttö? Kummasta tapauksesta on kyse?
Eli idea oli just toi ulkopuolisen moottorin vaihto.
Mutta tuohon mallisarjan ulkopuoliseen muutokseen AKEn kanta on ainakin aiemmin ollut että nuo vertailuominaisuudet ei tarvitse olla samasta moottorista. Ja lakipykälissä puhutaan selkeästi eri kohdissa erikseen painavimmasta, tehokkaimmasta ja tilavuudeltaan suurimmasta vertailumoottorista, eikä niitä missään sidota yhteen ja samaan moottoriin. Kannattaa kysyä useammankin kuin yhden konttorin tulkinta, kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee vastaan joku joka osaa lukea ja ymmärtää vielä lukemansa. Tai sitten tulkitsee pykälät väärin mutta harrastajan eduksi
Joo itsellänikin on kyllä tiedossa autoja, joiden tekniikat on vaihdettu just tolla eri moottoreiden paino/teho/tilavuus-vertailulla.
Niin ja kyllähän kaikki saadaan sopimaan, kunhan vaan hitusen muotoillaan peltiä.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 30.8.2006 23:18
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa