golf2 gti jarrut ---> syncroon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

golf2 gti jarrut ---> syncroon?

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 27.11.2006 8:09

No otsikossahan tuo tuli. Miten on. Käykö. Siis eteen ja taakse.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.11.2006 8:25

Etupää luonnollisesti käy, takapäässä ei ole muuta samaa kuin satulat.

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 27.11.2006 8:39

Juu tuosta etupäästä myös päättelin, että käy (satulat ja levyt vaihtaen. Entäs olka-akselit?)mutta mites toi takapää?
Mitä tarkitit, että takapäässä ei ole muuta samaa kuin satulat?
Syncrossahan on noi ilmeisesti passatin rummut..
Niin ja kiitos erinomaisen nopeasta vastauksesta.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.11.2006 8:56

Takana on erilaiset tukivarret, navat ja satulan pidikkeet. Kylillä ovat kyllä noihin sovitelleet levyjä hitsaamalla kannakkeita vanhoihin tukivarsiin (ihan laillista se vaan ei taida olla). Napa on sama kuin etupäässä vm 88-> ja levynä on 1.3:n laikka.

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 27.11.2006 9:59

Elikkä teoriassa jos haluaisi vaikka asentaa ahtimen, niin jarruja ei tarvitse muuttaa (jos ei tule yli 20% lisää tehoa) koska tuohon malliin ei saa tehokkaamman mallin jarruja? Eteen pelkästään tuskin vaativat jäähdytettyjä levyjä, koska jarru-tasapaino ei olisi valmistajan suunnittelema jos taakse jää alkuperäiset.

Älkääkä vaan sanoko, että vertailumallina käytettäisi rallye-golffia...

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 27.11.2006 10:13

Eiks G60 Syncrossa oo levyt takana ? Sehän ehkä olis se vartailumalli.....

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 27.11.2006 10:51

Kiitos kun pilasit hyvin alkaneen ajatusleikin! :)
Noita g60 syncron jarru-osia ei varmaan ole romikset väärällään.
No. Onhan se 66kw ihan passelisti talvella kunhan tulis nyt lunta...

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 27.11.2006 12:16

Eikö noissa G60 syncroissa oo samat takajarrut kuin 1.8 kaasari syncroissaki?
Vain etujarrut suurenee?
Eli jarrupaineen säätimellä säädetään jarrubalanssi kohalleen?

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 27.11.2006 13:08

Juu, voi olla. En tiedä. Edellä esittämäni kommentti ei ollut toteamus ja tarkoitus ei ollut hämätä sillä ketään. Olisin kyllä olettanut, että G60 Syncrossa olisi ollut levyt takana, mutta toivottavasti joku osaisi kertoa jotain varmaa asiasta.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.11.2006 13:19

Kyllä G60 syncroissa on levyt takana.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 27.11.2006 15:33

Jarrusatulan kannattimet vasen: 191 615 425 A. Oikea: 191 615 426. Lisäksi jarrukilvet: 191 615 611 C. Noiden lisäksi käsijarruvaijerit menee uusiksi. Eli jarrurumpu irti, leikkelet vanhan jarrukilven pois (ei saa ehjänä irti ellei irroita pyörän-napaa, joka taas rikkoo laakerin), uusi jarrukilpi paikoilleen, ykskolmosen etujarrulevy kiinni, uudet satulan kannakkeet kiinni, satulat paloineen kiinni (etuvetoisen kanssa samat), ja sitten uudet käsijarruvaijerit.

Kannakkeet oli ainakin parivuotta sitten n. 70€ kappale, ja jarrukilvet jotakin luokkaa 20€ kappale vw:n varaosatiskillä.

Ja noilla oikeilla osilla homma oli bolt-on, ainakin -91 golf syncrossa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2006 15:58

Mites noissa toimii toi käsijarru kun satulat on "etusatulat"?

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 27.11.2006 16:39

Siis jarrulevyt ovat edestä. Satulat ovat käsittääkseni samat kuin esim. GTi:n takasatulat.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2006 16:42

Aa... Just. Pieni ajatuskatkos.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 27.11.2006 19:02

Siis jarrulevyt ovat edestä. Satulat ovat käsittääkseni samat kuin esim. GTi:n takasatulat.

Juuri näin.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 27.11.2006 21:00

Eiköhän se nyt mene paljon helpommin että hakee Laitilasta tuollaisen G60 syncron taka-akselin. Ei muuta kuin pulttaa kiinni... pari settiä löytyy varastosta.

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 30.11.2006 9:06

Jatkan pohdintaa vielä hiukan...
Autoni on siis vm.00,00,-87 ja silloin ei käsittääkseni ollut vielä tuota g60 syncroa niin tarvitseeko jarruja päivittää jos meinaa asentaa ahtimen (max hp+20%)?
Vuoden -87 tehokkain golf syncro on 1,8L 66kw. <---eikö olekin?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 30.11.2006 12:58

Mallisarjan tehokkain on silti ratkaiseva tekijä eikä vuosimalli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa