Nyt jälleen tuntuu, että tuo 1983-mallinen ykköskoppidieselin tekniikka vie mua 100-0.
Eli tämmönen case tällä kertaa :
Katkes ajossa se pultti joka pitää laturia kiinni sieltä "remmin kiristyspuolelta", no remmi pääsi luonnolisesti löysälle, sytty latauksen merkkivalo jne. Ajelin pikkumatkan kotiin, vaikkei vesipumppu luonnollisesti tykännytkään pyöriä kovinkaan kummoisesti.
No, kotona laturi irti ja pultinpätkä pois korvakkeen reiästä ja keksintö kasaan. Vaan eipä sammunut latauksen merkkivalo, ei. Herätteen piuhaa ekaksi epäilin, ja tarkistin liitoksen ja kunnossa oli. No, kun mitään helposti havaittavaa vikaa en löytänyt, niin pistin johdon suoraan akusta herätejohton liittimeen -> johan kävi lataamaan ja merkkivalo sammui. No, kone siinä käydä ronksutti ja etsin herätejohdosta vikaa konehuoneen puolelta -> en löytänyt vikoja.
Otin sitten tuon äsken asentamani oikaisujohdon pois, mutta WTF ? Laturin valo ei syttynyt, vaikka ihan selvsti laturi lakkas lataamasta. Tuonhan nyt kuulee koneen käyntiäänestäkin, mutta varmistin asian yleismittarilla.
Eli : laturi ei lataa jossei anna herätettä lisäpiuhalla,mutta laturin valo ei pala ollenkaan eikä missään vaiheessa...
Niin, laturihan ei ole mikää Bosch, vaan joku Ping-Pong...
Onko kokemuksia, missä mahtaa olla vika ?
Minkä kautta se laturin heräte tulee ?
Mikä sammutti merkkivalon pysyvästi ?
Mistä vois saada kytkentäkaavion tuohon -83 dieseliin ?
Ykköskoppisen sähkövika --> laturiko ?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa