Mikähän vaivaa kun konetilasta kantautuu semmoinen vaimea vihellys tai ininä tietyllä kaasun asennolla, etenkin maantienopeuksissa? Huomasin vaivan joitakin kuukausia sitten, jolloin vikinä kuului vain yhdessä kaasun asennossa, nyttemmin se on alkanut kuulua laajemmalla skaalalla. Ilmeisesti jotain tekemistä polttoaineen syötön kanssa? Ääni ei ole kova eikä erityisen häiritsevä, mutta kielii tietysti jostain alkavasta viasta.
Auto on 1.9 imudiesel-polo vuodelta -99, ajeltu 240tkm. Kiitos vastauksista!
Vaimea vihellys kaasua painettaessa, 1.9D
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tyhjäkäynnillä sitä ei kyllä kuulu. Ilmavirrasta tuskin on kyse, koska ininä alkaa heti kun kaasua vähän painaa tietyllä kierrosalueella, eli auto ei vielä ehdi nopeudella reagoimaan. Se puhuisi vähän laatikkovikaakin vastaan, toisaalta momentti voimansiirrolle taitaa kasvaa vaikka vauhti tulisi myöhässä...
Kuulostelin tossa niin vinkuna kuuluu vaan viitosvaihteella. Alkaa pienoisena alle kahden tuhannen kierroksen ja kuuluu koviten siellä 80kmh tuntumassa kierrosten ollessa n. 2500. Kovempaa ajettaessa taitaa vaan hukkua muuhun meluun.
Onko mulla laatikko morjestamassa? Vaihdatin sinne kesällä synteettiset öljyt justiinsa. Voihan olla että sitä on liian vähän, silloin kuulemma vitonen juuri hajoaa. Täytyy huomenna katsoa öljyn pinta...
Onko mulla laatikko morjestamassa? Vaihdatin sinne kesällä synteettiset öljyt justiinsa. Voihan olla että sitä on liian vähän, silloin kuulemma vitonen juuri hajoaa. Täytyy huomenna katsoa öljyn pinta...
Ei kait noin uusissa laatikoissa enään ole tuota suunnitteluvirhettä. Kun ainakin -95 020 laatikkoonkin saa tarvittavat litrat helposti ihan perinteisin keinoin. Haulla varmaan löytyy eksaktia tietoa tuosta muutoksesta.
Kovastihan tuo lootavialta äkkiseltään kuulostaa. Jos öljyä on liian vähän, taitaa tosiaan 5-vaihde jäädä ensimmäisenä ilman voitelua.
Haulla varmaan löytyy myös lisää Polon laatikkovioista joko täältä tai ultimatevw:n puolelta. Joku valitteli että ehjillä laatikoilla on turhan kova kysyntä ja ehjien käytettyjen / kunnostettujen löytäminen kiven takana.
Osaava henkilö joltakin pajalta varmasti paikallistaa vian varmaksi, on kyseessä sitten lootavika tai joku muu. Ei silti kannata heittää kirvestä kaivoon; pieni ulina ei välttämättä tarkoita että laatikko on heti käyttökelvoton - se voi toki kestää 100km mutta ihan hyvin 100 000 km (kuten isän Laguna teki - viitosella vihelteli kun oli öljyt päässeet lootasta karkaamaan).
Kovastihan tuo lootavialta äkkiseltään kuulostaa. Jos öljyä on liian vähän, taitaa tosiaan 5-vaihde jäädä ensimmäisenä ilman voitelua.
Haulla varmaan löytyy myös lisää Polon laatikkovioista joko täältä tai ultimatevw:n puolelta. Joku valitteli että ehjillä laatikoilla on turhan kova kysyntä ja ehjien käytettyjen / kunnostettujen löytäminen kiven takana.
Osaava henkilö joltakin pajalta varmasti paikallistaa vian varmaksi, on kyseessä sitten lootavika tai joku muu. Ei silti kannata heittää kirvestä kaivoon; pieni ulina ei välttämättä tarkoita että laatikko on heti käyttökelvoton - se voi toki kestää 100km mutta ihan hyvin 100 000 km (kuten isän Laguna teki - viitosella vihelteli kun oli öljyt päässeet lootasta karkaamaan).
Mun pitäis omaan -91 1.9d portteriin vaihtaa laatikko öljyt,mutta on kuulunut monesta suunnasta,että ei riitä tuo täyttöreijästä täyttäminen vaan pitäisi lisätä myös mittarivaijerin rööristä.Mistä tiedän onko näin?
tuollaisen löysin kun vanhoja tekstejä selasin.Vahvistaako joku?
Vanhempiin lootiin (vuotta 89 vanhemmat) täytyy lisätä 0,5l täyttöaukon yläpuolelle esimerkiksi nopeusmittarin vaijerin reiästä. Sitä uudemmissa täyttöaukko on nostettu oikealle korkeudelle.
tuollaisen löysin kun vanhoja tekstejä selasin.Vahvistaako joku?
JanneV: tuollaista mäkin olen kuullut, mutta en tiedä päteekö sinun autoosi. Kato paljonko sieltä tulee pois ja jos täyttöaukosta menee 0,5litraa vähemmän öljyä takaisin niin sitten loput mittarivaijerin lävestä.
Kävin omani kanssa vv-huollossa, kyllä siellä oli öljyä tarpeeksi. Epäilivät että vitosvaihteen ratas siellä ujeltaa. Mitäs, kannattaako sitä lähteä vaihdattamaan vai onko saumat että se kestäisi vielä pitkäänkin? Saisin varmaan työn aika edullisesti mutta taitaa olla noi lootien osat itsessäänkin aika kalliita..?
Kävin omani kanssa vv-huollossa, kyllä siellä oli öljyä tarpeeksi. Epäilivät että vitosvaihteen ratas siellä ujeltaa. Mitäs, kannattaako sitä lähteä vaihdattamaan vai onko saumat että se kestäisi vielä pitkäänkin? Saisin varmaan työn aika edullisesti mutta taitaa olla noi lootien osat itsessäänkin aika kalliita..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa