Passatissa lorinaa (3bg)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gebetto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.10.2006 11:06

Passatissa lorinaa (3bg)

ViestiKirjoittaja gebetto » 19.11.2006 20:29

Mikähän rykii ja lorisee passatissa? Ääni kuuluu apukuskin kohdalta auton alta. Sellainen ääni niinkuin jostain putkesta tulisi ilmaa ja seassa vesi rykii. Ilmastoinnin pois/päälle kytkeminen ei vaikuta asiaan. Ilmenee ajon jälkeen auton ollessa käynnissä, lorina kestää noin minuutin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.11.2006 20:47

Johtuu huohotinputkeen muodostuneesta kondensiovedestä. Ominaisuus, ainakin kuullut useamman 1.8T -omistajan havainneen saman asian.

Tai toisena vaihtoehtona ilmaa lämppärin kennossa.

gebetto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.10.2006 11:06

jeps

ViestiKirjoittaja gebetto » 19.11.2006 20:49

kiitoksia.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

Huohotinputken lämmitin ongelman "ratkaisu"?

ViestiKirjoittaja Tumpula » 22.11.2006 11:12

Johtuu huohotinputkeen muodostuneesta kondensiovedestä. Ominaisuus...


Ihmetytti sama asia omassa kulkineessa. Onneksi tämä on ominaisuus - mutta hävittääkö huohotinputken lämmitin tämän kosteuden?
Liittyykö ongelma siis vain saksasta uitettuihin 1.8T/1.8 20V autoihin?
Pitäisikö olla huolestunut jollei huotinputken lämmitintä löydy? Jäätyykö tämä kondenssivesi tukkien samalla putken? Onko kenelläkään kokemuksia?

Luin yhdestä FFp:n jäsenen New Beetle -(vaimo)projektista siihen asennetusta huohotinlämmittimestä joka oli sovellettu jostain muusta moottorimallista. Onko tämä se toimintamalli jota itsekkin joutuu harkitsemaan?

PMAINT
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 15:38

ViestiKirjoittaja PMAINT » 30.11.2006 11:22

Minulla teki samaa, ja se tuli kuulemma jostain huohotinputkesta. en muista liittyikö se jotenkin ohjaustehostimeen. Ei ollut kuitenkaan mitään vakavaa ja vähän ajan päästä se lakkasikin.

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 30.11.2006 12:37

Liittyykö ongelma siis vain saksasta uitettuihin 1.8T/1.8 20V autoihin?
Pitäisikö olla huolestunut jollei huotinputken lämmitintä löydy? Jäätyykö tämä kondenssivesi tukkien samalla putken? Onko kenelläkään kokemuksia?

Luin yhdestä FFp:n jäsenen New Beetle -(vaimo)projektista siihen asennetusta huohotinlämmittimestä joka oli sovellettu jostain muusta moottorimallista. Onko tämä se toimintamalli jota itsekkin joutuu harkitsemaan?


Yleisesti ottaen useimmista ei-arktisen markkina-alueen autoista tuo puuttuu.
Varoittavia esimerkkejä on siitä kun lämmitin puuttuu ja letku jäätyy, ja yleensä kalliiksi tulee. Ei tietenkään välttämättä ole 100% varmuudella jokaisen kohtalona.

Passattiin kyllä pitäisi olla olemassa ihan plug'n'play setti tarjolla, ainakin disseen on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa