Golf 3 gti jarruongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 gti jarruongelmaa
Nyt löytyis golffista 2 jarruongelmaa (levyjarrut sekä edessä että takana)
1. käsijarru jarruttaa vain oikeaa takajarrua . Pitäiskö vasenta vaijeria jotenkin kiristää vai miten siihen pyörään sais enemmän jarrutehoa käsijarrulla?
2. ABS valo palaa useimmiten mutta nyt kylmemmillä keleillä vähemmin..
Diagnostiikka sanoo ongelmaksi oikean etupyörän, muuta ei VW mies sanonut.
Pitäsikö tästä alottaa puhaltamalla abs anturia? Missä se on, jarrusatulassa kiinnikkö?
1. käsijarru jarruttaa vain oikeaa takajarrua . Pitäiskö vasenta vaijeria jotenkin kiristää vai miten siihen pyörään sais enemmän jarrutehoa käsijarrulla?
2. ABS valo palaa useimmiten mutta nyt kylmemmillä keleillä vähemmin..
Diagnostiikka sanoo ongelmaksi oikean etupyörän, muuta ei VW mies sanonut.
Pitäsikö tästä alottaa puhaltamalla abs anturia? Missä se on, jarrusatulassa kiinnikkö?
1. Kannattaa varmaan aluksi tarkistaa, että onko se vasemman puoleisen satulan käsijarrumekanismi jumittunut. Sitä ongelmaahan noissa on ollut. Jos tuntuu pelaavan, niin sitten todennäköisesti käsijarruvaijerien uusinta auttaa ongelmaan.
Vaijereiden säätöhän löytyy sieltä etupenkkien välistä, kun purat keskikonsolin takaosan pois.
2. Varmasti kannattaa aloittaa siitä oikeasta etupyörästä. Todennäköisesti anturi on menossa hajalle, jos välillä toimii ja välillä ei. Hommaat vaikka motonetistä uuden anturin (24,50 e), jos alkuperäisen hommaaminen ei kiinnosta.
Vika voi toki olla muuallakin. Omassa Golf 3:ssa oli taannoin samanmoista mystistä ongelmaa, jonka syyksi paljastui lopen abs-anturille tulevan kaapelin satunnaiset kosketushäiriöt. Uusiksi meni silloin koko kyseiselle pyörälle tuleva johtosarja ja hintaa oli vaivaiset 100 €...
Vaijereiden säätöhän löytyy sieltä etupenkkien välistä, kun purat keskikonsolin takaosan pois.
2. Varmasti kannattaa aloittaa siitä oikeasta etupyörästä. Todennäköisesti anturi on menossa hajalle, jos välillä toimii ja välillä ei. Hommaat vaikka motonetistä uuden anturin (24,50 e), jos alkuperäisen hommaaminen ei kiinnosta.
Vika voi toki olla muuallakin. Omassa Golf 3:ssa oli taannoin samanmoista mystistä ongelmaa, jonka syyksi paljastui lopen abs-anturille tulevan kaapelin satunnaiset kosketushäiriöt. Uusiksi meni silloin koko kyseiselle pyörälle tuleva johtosarja ja hintaa oli vaivaiset 100 €...
Jatketaan käsijarruaiheesta eli -93 vento gt jossa surullisen kuuluisat levyt takana.
Käsijarru ottaa heikosti kuskinpuolelta, pelkääjän puolella ei elämää ollenkaan eli edes vipu satulassa ei liiku.
Onko tuossa erilliset käsijarrukengät jarrulevyjen sisällä vai kuinka käsijarru toimii?
Onko erilliset vaijerit joille säätö vain tuolla keskikonsolin alla?
Levyt ja palat vaihdettu keväälä edellisen omistajan toimesta, vaijeritkaan ei huonot ole.
Käsijarru ottaa heikosti kuskinpuolelta, pelkääjän puolella ei elämää ollenkaan eli edes vipu satulassa ei liiku.
Onko tuossa erilliset käsijarrukengät jarrulevyjen sisällä vai kuinka käsijarru toimii?
Onko erilliset vaijerit joille säätö vain tuolla keskikonsolin alla?
Levyt ja palat vaihdettu keväälä edellisen omistajan toimesta, vaijeritkaan ei huonot ole.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep, surullisen kuuluisaksi nimitän noita siksi kun audi aikoina kun noista kuuli puhuttavan niin ainoa keino oli ostaa uudet.
Työkaveri tuossa kevät talvella takkusi saman ongelman kanssa audi 100 mallissa, tosin mittarissa vasta 500tkm.
Vento tuli meille vasta tuossa pari kuukautta sitten mutta ei kuulemma talvea pitempään ole.
Motonetissa näyttäs olevan mutta mitäs on muuttunut kun näyttää eri mallia 93- uudemmat?
Biltemassakin varasto näyttää punaista.
Loputtomia rahareikiä nää "autot".....
Työkaveri tuossa kevät talvella takkusi saman ongelman kanssa audi 100 mallissa, tosin mittarissa vasta 500tkm.
Vento tuli meille vasta tuossa pari kuukautta sitten mutta ei kuulemma talvea pitempään ole.
Motonetissa näyttäs olevan mutta mitäs on muuttunut kun näyttää eri mallia 93- uudemmat?
Biltemassakin varasto näyttää punaista.
Loputtomia rahareikiä nää "autot".....
Ainakin vm-96 gti on niin helppo vaihtaa tuo tiivistesarja,että kokeilisin sitä ensin.
Otetaan vaan mäntä pois(joka lähtee pyörittämällä) ja sitten satulan pohjalta seger rengas,jonka jälkeen käsijarru systeemi tulee kokonaisena ulos.Ei todellakaan ole paha rasti verrattuna tuon kakkakopan takasatulaan verrattuna.Eipä nuo uudet satulatkaan maksa paljoa biltemassa ja on toimineet aivan hyvin.
Otetaan vaan mäntä pois(joka lähtee pyörittämällä) ja sitten satulan pohjalta seger rengas,jonka jälkeen käsijarru systeemi tulee kokonaisena ulos.Ei todellakaan ole paha rasti verrattuna tuon kakkakopan takasatulaan verrattuna.Eipä nuo uudet satulatkaan maksa paljoa biltemassa ja on toimineet aivan hyvin.
Viimeksi muokannut JiiBee, 14.9.2008 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä ne nää vag-konsernin laitteet mitään ainoita ole, missä tuota käsijarrujen laahaus/pitämättömyys ongelmaa esiintyy. Emännällä vajaa 10 vuotta vanha Volvo v40 ja ihan samat oireet siinäkin. Asentelin siihen tuon korjaus/huoltosarjan ja taas pelittää. V40 Volvossa näyttäis olevan käsijarrusysteemi toteutettu samoin kun näissä vag-laitteissa. Mutta korjaus juurikin kuten JiiBee tuossa mainitsi.
Pakko mikä pakko, ulkona pitäis ruuvata kun ei tallissa mahdu ja töiden jälkeen ei muutenkaan oikein kiinnosta.
kyllähän nuo joku niitä rassannut varmasti purkaa ja kasaa illassa mutta mitä nyt meillä muutenkin nuo volsut vastustaa niin menee viikko.
Tuo gt vento on velipojan mutta se nyt ei osaa tehdä muuta kun täyttää pissapojan säiliön, itellä ei taas enää tahdo olla mielenkiintoa minkäänlaiseen ruuvaukseen.
kyllähän nuo joku niitä rassannut varmasti purkaa ja kasaa illassa mutta mitä nyt meillä muutenkin nuo volsut vastustaa niin menee viikko.
Tuo gt vento on velipojan mutta se nyt ei osaa tehdä muuta kun täyttää pissapojan säiliön, itellä ei taas enää tahdo olla mielenkiintoa minkäänlaiseen ruuvaukseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No joo, tänään käytiin leimalla ja ainoat viat oli 1 pimeä etuparkki ja pelkääjän puolen toimimaton käsijarru, jarrut otti muuten tasaisesti joka puolella.
Tuota samaa käkkäriä kesällä ronklasin eli satula pöydälle paloiksi ja ihmettelyä mutta ei siellä ollut paskaa ym ihmeellistä joten takas kasaan.
Keskikonsolissa olevat säädöt toimii mutta pelkääjän vaijerissa säätö melkein lopussa eli saako takajarrusylinteristä sitä vaijerin vipua jotenkin säädettyä?
Korjausopas löytyy mutta siitä ei selkoa tähän saanut.
Kyseessä siis levyjarrut.
Kaiken lisäksi vento olis pitänyt katsastaa 2.3 mennessä joten ajokielto napsahti, no onneksi kotipihassa on ainavalmis tähtinokka nokivasara vailla ajoa.
Tuota samaa käkkäriä kesällä ronklasin eli satula pöydälle paloiksi ja ihmettelyä mutta ei siellä ollut paskaa ym ihmeellistä joten takas kasaan.
Keskikonsolissa olevat säädöt toimii mutta pelkääjän vaijerissa säätö melkein lopussa eli saako takajarrusylinteristä sitä vaijerin vipua jotenkin säädettyä?
Korjausopas löytyy mutta siitä ei selkoa tähän saanut.
Kyseessä siis levyjarrut.
Kaiken lisäksi vento olis pitänyt katsastaa 2.3 mennessä joten ajokielto napsahti, no onneksi kotipihassa on ainavalmis tähtinokka nokivasara vailla ajoa.
Vaijerin kiristys yleensä pilaa koko homman ! Käännä käsijarruvipu satulasta täysin taka-asentoon ja kiristä vaijerista löysät pois ÄLÄ vedä tiukalle, se satulan vipu täytyy päästä täysin taka-asentoon muuten ei automaattisäätö pelaa. Perus säätö kun on tehty niin auto käyntiin ja useita voimakkaita polkaisuja jarrupolkimeen niin automaattisäätö säätää jarrut ja eikun menoksi.
Kaikki merkit käyttävät samaa tekniikkaa käsijarrun toteutuksessa (lukuunottamatta muutamaa takaveto-merkkiä jossa on mopon jarrukengät takalevyn sisällä) kyllä viat ovat samanlaisia merkistä riippumatta jos paikat on käyttämättä/huoltamatta.
Kaikki merkit käyttävät samaa tekniikkaa käsijarrun toteutuksessa (lukuunottamatta muutamaa takaveto-merkkiä jossa on mopon jarrukengät takalevyn sisällä) kyllä viat ovat samanlaisia merkistä riippumatta jos paikat on käyttämättä/huoltamatta.
No sama mopojarrusysteemi on mersuissa ja ei mulla ainakaan koskaan siinä vikaa ollut mitä nyt 10 vuotta sillä tuli ajeltua, lisäksi tuo mersun käkkäri on sellainen että jos vaan toimii niin liikkeelle et autoa saa jos käkkäri päällä.
No vento nyt leimattu ja ajo jatkuu. Otin perän ylös ja renkaan pois, piti ajaa lankunpätkän päälle että mahtui hallitunkki alle, hiton pelleilyä, se vipu satulassa johon vaijeri kiinnittyy, oli kankea, just liikkui pihdeillä, otin vaijerin irti ja pihdeillä hetken kitkutin niin johan toimii, hieman kankeasti palauttaa mutta riittävästi kuitenkin.
Säätö oli aiemmin puolivälissä, nyt piti löysätä ihan päähän asti.
En tiedä pitäiskö noi takasatulat ottaa kesällä irti , purkaa ja putsata, vois lasikuulapuhalluttaa punaiset tuningmaalit pois ja hakea uudet tiivisteet ym jos niitä saa?
Ainakin liukutappien suojakumit on aivan riekaleina.
Ventosta löytyi vanhoja katsastuslappuja ja näköjään takajarrujen kanssa on oteltu ennemminkin.
Etujarrupalat näytti olevan lopussa, no paikallisessa motonetissa GT:n levyt 18e/kpl ja Lucaksen palat 20e, Bosch/Trw 30e.
Aikamoista pelleilyä oli taas tuon madalluksen kanssa, jos olis roiskeläpät niin ne olis jäänyt konttorin lattialle, jarrurullat on jostakin kumman syystä vaasan konttoreissa kunnon montussa, venton kun siihen ajoi niin helmojen väli lattiaan oli abaut 4cm ja jos takapönttö olis hieman alempana niin olis ottanu lattiaan.
Katsastushalli on pitkä jossa 3 nosturia peräkkäin, joka nosturilla otti se ajosiltojen välissä oleva nostin öljypohjaan vaikka tyhjäkäynnillä ajoi.
No vento nyt leimattu ja ajo jatkuu. Otin perän ylös ja renkaan pois, piti ajaa lankunpätkän päälle että mahtui hallitunkki alle, hiton pelleilyä, se vipu satulassa johon vaijeri kiinnittyy, oli kankea, just liikkui pihdeillä, otin vaijerin irti ja pihdeillä hetken kitkutin niin johan toimii, hieman kankeasti palauttaa mutta riittävästi kuitenkin.
Säätö oli aiemmin puolivälissä, nyt piti löysätä ihan päähän asti.
En tiedä pitäiskö noi takasatulat ottaa kesällä irti , purkaa ja putsata, vois lasikuulapuhalluttaa punaiset tuningmaalit pois ja hakea uudet tiivisteet ym jos niitä saa?
Ainakin liukutappien suojakumit on aivan riekaleina.
Ventosta löytyi vanhoja katsastuslappuja ja näköjään takajarrujen kanssa on oteltu ennemminkin.
Etujarrupalat näytti olevan lopussa, no paikallisessa motonetissa GT:n levyt 18e/kpl ja Lucaksen palat 20e, Bosch/Trw 30e.
Aikamoista pelleilyä oli taas tuon madalluksen kanssa, jos olis roiskeläpät niin ne olis jäänyt konttorin lattialle, jarrurullat on jostakin kumman syystä vaasan konttoreissa kunnon montussa, venton kun siihen ajoi niin helmojen väli lattiaan oli abaut 4cm ja jos takapönttö olis hieman alempana niin olis ottanu lattiaan.
Katsastushalli on pitkä jossa 3 nosturia peräkkäin, joka nosturilla otti se ajosiltojen välissä oleva nostin öljypohjaan vaikka tyhjäkäynnillä ajoi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa