Helppii.. 1.8t ei väännä alakierroksilla!!! missä vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Helppii.. 1.8t ei väännä alakierroksilla!!! missä vika?
eli auto on 1.8t a4 vm96. kiihdytyksessä ei ole minkäänlaista vääntöä. vääntöä tulee jonkin verran 5tuhannen kierroksen jälkeen. auto kohtuu vakio. olisiko alkuperäinen by-pass hajalla vai mikä? massamittari ainakin on ehjä.
Taitaa vääntökäyrät olla aikalailla maksimissa jossain 2000rpm tietämissä...minä kyllä väittäisin että vääntää suhteellisen alhaalta, mutta eihän se vääntö mahdottoman iso ole, n. 210nm vakiossa...5000rpm:n jälkeen taitaa vääntö alkaa jo tippumaan.
Viimeksi muokannut -_Joke_-, 17.11.2006 10:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hieman offtopic spekulointia:
Nyt kun tarkemmin yritän ajattella asiaa niin, varsinkin kun vetoa tuntuu paremminkin yläkierroksilla, niin kallistuisin hieman ahtovuodon suuntaan. Sillä kun kone imee ilmaa paljon korkeilla kierroksilla, ahtopaine tippuu, ja sen seurauksena ei puhalla ulos enää niin paljoa ilmaa=toiminta lähellä normaalia...vrt. matalilla kierroksilla korkeampi paine ahtoputkissa kun koneeseen menee vähemmän ilmaa, puhaltaa enemmän ulos = kulku takkuaa.
Ja vastaavasti korkeilla kierroksilla pakopaine on korkea, niin ponnistaisi mieluummin hukkaporttia auki...tämä on nyt hieman ristiriitainen tuon kulkupuolen suhteen kun ehdoteltiin hukkaporttivikaa. Eli ekana tarkistaisin ahtovuodot...vai olenko ihan metsässä ajatuksieni kanssa? En allekirjoita ylläolevaa...korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Nyt kun tarkemmin yritän ajattella asiaa niin, varsinkin kun vetoa tuntuu paremminkin yläkierroksilla, niin kallistuisin hieman ahtovuodon suuntaan. Sillä kun kone imee ilmaa paljon korkeilla kierroksilla, ahtopaine tippuu, ja sen seurauksena ei puhalla ulos enää niin paljoa ilmaa=toiminta lähellä normaalia...vrt. matalilla kierroksilla korkeampi paine ahtoputkissa kun koneeseen menee vähemmän ilmaa, puhaltaa enemmän ulos = kulku takkuaa.
Ja vastaavasti korkeilla kierroksilla pakopaine on korkea, niin ponnistaisi mieluummin hukkaporttia auki...tämä on nyt hieman ristiriitainen tuon kulkupuolen suhteen kun ehdoteltiin hukkaporttivikaa. Eli ekana tarkistaisin ahtovuodot...vai olenko ihan metsässä ajatuksieni kanssa? En allekirjoita ylläolevaa...korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Hukkaportin hukkumiselta tuo kuullostaa, oli tehon puutetta paljon ja syyksi paljastui... http://www.elisanet.fi/samlin/Hukkaportti.JPG
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa