G2 16v tehoa, miten?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

G2 16v tehoa, miten?

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 12.11.2006 13:57

Moro vaan!
Elikkäs tässä talven aikana olisi takoitus vähän piristää autoa ulkoa, sisältä ja kutitella konetta.
Auto on siis Golf mk2 16v KR koneella (139hp). Vaparina pysyy, ahtaminen tulisi liian kalliiksi mun budjetille.
Tavoitteena noin. 180hp että vakio määränjakaja voidaan pitää autossa. Siitä kun loppuu tuotto tuolla 190hp tietämillä.
Mistä osista kannattaisi aloittaa kun lähtee hakemaan +40hp vaparina? Mitä muutostöitä moottorille pitää tehdä? Mitä palikoita pitää ostaa? Mitä koneistuksia tarvii tehdä? ym..ym..
Kertokaa kaikki mieleen tuleva ko. moottorin tehonlisäyksestä.
Kiitos jo etukäteen!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.11.2006 14:09

Eikös iha perus viritykset.
Eli peltisarja, putkisto, nokat.. noilla nyt jokune kaakki ainakin lisää.
En muista mitä tarvitsi tehdä muuta vielä että loputkin saisi.

Perusvirityksistä poiketen vielä että kantta ei kannata laskea. Venttiilit vakiona jo lähellä mäntää.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 12.11.2006 16:53

Kannen siivoilu ja siihen paremmat nokat on ehkä se tärkein osuus. Sit toki peltisarja ja putkisto. Alakertaan jos haluaa koskea niin joko kokonaan uudelleenrakentaminen tai tasapainottaa ja keventää sopivasti.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 12.11.2006 17:20

Kyllä 40hp tulee turbolla halvemmaks kuin vaparina. +että saat 100nm lisää.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 12.11.2006 17:53

Kannen siistimisellä sillä tulee lisää heppoja. Ei mulle ainakaan tullu kun 10hp lisää kun vaihdoin nokan, sääd.nokkapyörän ja putkiston. Vvsuodattimella voi saada ehkä jonkun 5hp korkeintaa. Ja lastula lupailtiin 10 heppaa mutta hyllyyn jäi.

Kyllä mäkin suositelisin vaan sitä turbon laittoa. Samaan rahaan saa melkein. Kannen työstö ainakin joissan paikoissa maksaa aika paljon. Mutta sun autohan se on.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 12.11.2006 18:05

Mulla on tässä 2 litrasessa 176 heppaa. Kansi on KR:n portattu kansi Cat Camsin 266/264 asteisilla nokilla, Karalan ohjelma, Marteliuksen peltisarja ja rosteri putkisto, K&N:n suodatin. Hintaahan tolle tulee, mut taatusti luotettavampi, kun joku halvala viritelty K-jetti turbo.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 12.11.2006 19:02

Kuka puhu halvalla rakennetusta koojetti turbosta? Käytettyjä moottorinohjauksia saa jo 500e, uusia alkaen n.800e. 2000-2500e:lla saa jo luotettavan turbotuksen, jos tehotavoite ei ole yli 200hp. Kokeilkaapa sama vaparina... (Jos nyt vaikka unohdetaan ne turbon myötä kaupanpäälle saadut 100nm.)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 14.11.2006 19:25

Jos ite pitäs KR:stä tehoa hakea, ni tietysti valitsisin turbon. Se ei ollukkaan syy miksi kirjoitin, mitä kirjoitin.

Mun mielestä rakennettaessa luotettavaa koitetaan välttää käytettyjä osia ja sen takia toi turbo homma tulis varmaan kalliimmaks. Tosin tehot ja ajettavuus ois varmaan myös eri luokassa.

toni-[90]
-
Viestit: 70
Liittynyt: 12.3.2008 22:41

ViestiKirjoittaja toni-[90] » 16.9.2008 22:27

olen turbon kannalla, itsekin olen miettinyt kakkiksen turbotusta. tosiaan budjettina olisi tuo 2500. tarvitsee talvella ihmetellä saako jtn aikaan ;)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 16.9.2008 23:20

Onko joku rakentanu KR:ään turbon? tuntuu hullulta ajatukselta.. :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.9.2008 14:53

Monikin tehnyt mutta 2500€ budjetilla et kyllä pääse kyllä minkäänlaiseen laatutulokseen.
Itekkin laskin aikanaa notta tuommosella summalla tekee, paskat. rahaa mennyt kohta 4x kaikkeen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.9.2008 20:31

Kaikki riippuu siitä, minkä verran osaa/pystyy itse tekemään.
Jos pakosarjat, sun muut pakolliset hitsaushommat sujuu niin säästää satasia.

Ja jos käytetyt osat kelpaa niin satasia säästää niin että heilahtaa..esim. toimiva ahdin n.350€, suuttimet vaikka 1.8'T:stä n.100€.
K-jetin voi heittää suohon ja laittaa vaikka Megasquirtin tilalle...200€.

Putkitarvikkeihin, letkuihin, klemmareihin, tiivisteihin, sähköihin, nippeleihin ehkä 400-600€

S2 Audin mäntä/veivisatseja saa käytettynä pariin satkuun. Kansipahvi, öljypumppu, kytkin, vauhtipyörä etc pakolliset rojut ehkä 500-600€?!

G60 etu jarrut 100-200€.

Dynolappu ja katsastusbyrokratia 200€

Ja vielä johonkin ylimääräiseen mitä ei tule just mieleen pari sataa niin päästään siihen n. 2500€ tienoille..

Tahi sitten hommaa G60 tekniikan, myy G-laaderin ja 8v kannen sitä tarvitsevalle ja laittaa turbon ja 16v kannen tilalle..

Eli tiivistettynä: jos taitoa ja intoa on sekä ei kavahda käytettyjä osia niin oikeasti säästää mielettömiä summia rahaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.9.2008 9:09

koska ei ole tullu hintoja kyseltyä niin saakos tuommoista 20vt:tä 2500eeroon?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.9.2008 12:22

Saa.. Siinä 1000-1500€ tienoilla pyörivät.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.9.2008 12:35

Kaikkine tarvittavine romuineen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa