G2 16v tehoa, miten?
Valvoja: ffp jäsenet
G2 16v tehoa, miten?
Moro vaan!
Elikkäs tässä talven aikana olisi takoitus vähän piristää autoa ulkoa, sisältä ja kutitella konetta.
Auto on siis Golf mk2 16v KR koneella (139hp). Vaparina pysyy, ahtaminen tulisi liian kalliiksi mun budjetille.
Tavoitteena noin. 180hp että vakio määränjakaja voidaan pitää autossa. Siitä kun loppuu tuotto tuolla 190hp tietämillä.
Mistä osista kannattaisi aloittaa kun lähtee hakemaan +40hp vaparina? Mitä muutostöitä moottorille pitää tehdä? Mitä palikoita pitää ostaa? Mitä koneistuksia tarvii tehdä? ym..ym..
Kertokaa kaikki mieleen tuleva ko. moottorin tehonlisäyksestä.
Kiitos jo etukäteen!
Elikkäs tässä talven aikana olisi takoitus vähän piristää autoa ulkoa, sisältä ja kutitella konetta.
Auto on siis Golf mk2 16v KR koneella (139hp). Vaparina pysyy, ahtaminen tulisi liian kalliiksi mun budjetille.
Tavoitteena noin. 180hp että vakio määränjakaja voidaan pitää autossa. Siitä kun loppuu tuotto tuolla 190hp tietämillä.
Mistä osista kannattaisi aloittaa kun lähtee hakemaan +40hp vaparina? Mitä muutostöitä moottorille pitää tehdä? Mitä palikoita pitää ostaa? Mitä koneistuksia tarvii tehdä? ym..ym..
Kertokaa kaikki mieleen tuleva ko. moottorin tehonlisäyksestä.
Kiitos jo etukäteen!
Kannen siistimisellä sillä tulee lisää heppoja. Ei mulle ainakaan tullu kun 10hp lisää kun vaihdoin nokan, sääd.nokkapyörän ja putkiston. Vvsuodattimella voi saada ehkä jonkun 5hp korkeintaa. Ja lastula lupailtiin 10 heppaa mutta hyllyyn jäi.
Kyllä mäkin suositelisin vaan sitä turbon laittoa. Samaan rahaan saa melkein. Kannen työstö ainakin joissan paikoissa maksaa aika paljon. Mutta sun autohan se on.
Kyllä mäkin suositelisin vaan sitä turbon laittoa. Samaan rahaan saa melkein. Kannen työstö ainakin joissan paikoissa maksaa aika paljon. Mutta sun autohan se on.
Jos ite pitäs KR:stä tehoa hakea, ni tietysti valitsisin turbon. Se ei ollukkaan syy miksi kirjoitin, mitä kirjoitin.
Mun mielestä rakennettaessa luotettavaa koitetaan välttää käytettyjä osia ja sen takia toi turbo homma tulis varmaan kalliimmaks. Tosin tehot ja ajettavuus ois varmaan myös eri luokassa.
Mun mielestä rakennettaessa luotettavaa koitetaan välttää käytettyjä osia ja sen takia toi turbo homma tulis varmaan kalliimmaks. Tosin tehot ja ajettavuus ois varmaan myös eri luokassa.
Kaikki riippuu siitä, minkä verran osaa/pystyy itse tekemään.
Jos pakosarjat, sun muut pakolliset hitsaushommat sujuu niin säästää satasia.
Ja jos käytetyt osat kelpaa niin satasia säästää niin että heilahtaa..esim. toimiva ahdin n.350€, suuttimet vaikka 1.8'T:stä n.100€.
K-jetin voi heittää suohon ja laittaa vaikka Megasquirtin tilalle...200€.
Putkitarvikkeihin, letkuihin, klemmareihin, tiivisteihin, sähköihin, nippeleihin ehkä 400-600€
S2 Audin mäntä/veivisatseja saa käytettynä pariin satkuun. Kansipahvi, öljypumppu, kytkin, vauhtipyörä etc pakolliset rojut ehkä 500-600€?!
G60 etu jarrut 100-200€.
Dynolappu ja katsastusbyrokratia 200€
Ja vielä johonkin ylimääräiseen mitä ei tule just mieleen pari sataa niin päästään siihen n. 2500€ tienoille..
Tahi sitten hommaa G60 tekniikan, myy G-laaderin ja 8v kannen sitä tarvitsevalle ja laittaa turbon ja 16v kannen tilalle..
Eli tiivistettynä: jos taitoa ja intoa on sekä ei kavahda käytettyjä osia niin oikeasti säästää mielettömiä summia rahaa..
Jos pakosarjat, sun muut pakolliset hitsaushommat sujuu niin säästää satasia.
Ja jos käytetyt osat kelpaa niin satasia säästää niin että heilahtaa..esim. toimiva ahdin n.350€, suuttimet vaikka 1.8'T:stä n.100€.
K-jetin voi heittää suohon ja laittaa vaikka Megasquirtin tilalle...200€.
Putkitarvikkeihin, letkuihin, klemmareihin, tiivisteihin, sähköihin, nippeleihin ehkä 400-600€
S2 Audin mäntä/veivisatseja saa käytettynä pariin satkuun. Kansipahvi, öljypumppu, kytkin, vauhtipyörä etc pakolliset rojut ehkä 500-600€?!
G60 etu jarrut 100-200€.
Dynolappu ja katsastusbyrokratia 200€
Ja vielä johonkin ylimääräiseen mitä ei tule just mieleen pari sataa niin päästään siihen n. 2500€ tienoille..
Tahi sitten hommaa G60 tekniikan, myy G-laaderin ja 8v kannen sitä tarvitsevalle ja laittaa turbon ja 16v kannen tilalle..
Eli tiivistettynä: jos taitoa ja intoa on sekä ei kavahda käytettyjä osia niin oikeasti säästää mielettömiä summia rahaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa