Golf Mk2 syncron voimansiirron kesto
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 syncron voimansiirron kesto
Terve.
Olen uusi kaveri näiden volkkareiden parissa ja tällä foorumilla joten kysymykseni on voitu kysyä jo sata kertaa mutta en nyt ainakaan ihan heti kättelyssä haulla vastastani löytänyt. Joten jos joku muistaa nähneensä aiheesta jo aiemmin olleen topicin niin voisi laittaa linkin siihen tai sitten jos löytyy tietoa niin kirjoittaa tähän.
Sitten asiaan. Eli huoleni koskee tuollaista otsikossa olevaa mallia ja sen voiman siirron kestoa. Teho tavoitteet ovat noin 300hv (ei varmaankaan ihan ekalla vedolla mutta mitoituksen lähtökohtana :) ) paikkeilla vaikkakaan en nyt vielä ole asiaa sen enempää tutkinut vaan projektin ideana on rakentaa kevyt neliveto. Rahaa projektiin on tietysti rajallisesti ja sen takia runkokin on noin vanhaa mallia ja sitten toisaalta myös rakkaat laki pykälämme rajaavat uudemmat autot pois kuvioista.
Lähtökohtana on siis Mk2 Golf syncro, 8v kansi 1.8 alakerralla (mikäli sitä on varaa porata niin porataan niin paljon kuin voi). Bensaa ja sytkää ohjaa MegaSquirtti ja sintteri pitää laatikon stemmissa koneen kanssa.
Mikä mahtaa olla paketin heikoin lenkki ja lyötyykö siihen ratkaisu??
Terv: Jyri
Olen uusi kaveri näiden volkkareiden parissa ja tällä foorumilla joten kysymykseni on voitu kysyä jo sata kertaa mutta en nyt ainakaan ihan heti kättelyssä haulla vastastani löytänyt. Joten jos joku muistaa nähneensä aiheesta jo aiemmin olleen topicin niin voisi laittaa linkin siihen tai sitten jos löytyy tietoa niin kirjoittaa tähän.
Sitten asiaan. Eli huoleni koskee tuollaista otsikossa olevaa mallia ja sen voiman siirron kestoa. Teho tavoitteet ovat noin 300hv (ei varmaankaan ihan ekalla vedolla mutta mitoituksen lähtökohtana :) ) paikkeilla vaikkakaan en nyt vielä ole asiaa sen enempää tutkinut vaan projektin ideana on rakentaa kevyt neliveto. Rahaa projektiin on tietysti rajallisesti ja sen takia runkokin on noin vanhaa mallia ja sitten toisaalta myös rakkaat laki pykälämme rajaavat uudemmat autot pois kuvioista.
Lähtökohtana on siis Mk2 Golf syncro, 8v kansi 1.8 alakerralla (mikäli sitä on varaa porata niin porataan niin paljon kuin voi). Bensaa ja sytkää ohjaa MegaSquirtti ja sintteri pitää laatikon stemmissa koneen kanssa.
Mikä mahtaa olla paketin heikoin lenkki ja lyötyykö siihen ratkaisu??
Terv: Jyri
Rallyessa on eri laatikko, vahvempi sellainen.
Kyllä tollasen syncron saa rikki jo ihan vakio 90hp:llä jos tarpeeksi yrittää.
Luultavasti syncron heikoin lenkki on itse vaihdelaatikko. Se kun on sisuksiltaan sama kuin perus mk2 1.8:n laatikko. Omassa etuvetolintassa on n. 150hp ja olen jo kaksi laatikkoa (60tkm aikana) hajottanut ihan vaan vedossa. Ikinä en ole ilman kytkintä tai muuten rajusti vaihtanut. Ihan vaan suoraan kiihdytyksessä kajahtanut.
Onhan noita laatikoita (etuveto)turbokäytössä n. 200hp:llä ajettu useissa autoissa. Osa on hajonnut ja vaihdettu vahvempaan ja muihin on jo ennen hajoamista vaihdettu laatikko.
Eli mun vinkki on se, että jos noilla tehoilla meinaat yhtään vartilla käydä tai muuten kisailla niin tulet hajottamaan noita syncrolaatikoita aika ison kasan. Noita laatikoita kun ei myöskään löydä kovin helpolla.
Eli rakenna sinne 4motionista(poikittaiskoneisesta, haldex) voimansiirto. Aika paljon mekaanista hommaa ja vielä enemmän sähköhommia. Mutta tollasessa käytössä riittää ihan on/off neliveto jolloinka toteutus on kohtuu helppo sähköisesti. Ja noi tuntuu kestävän rääkkiä ihan eri tavalla kuin syncron laatikot.
Kyllä tollasen syncron saa rikki jo ihan vakio 90hp:llä jos tarpeeksi yrittää.
Luultavasti syncron heikoin lenkki on itse vaihdelaatikko. Se kun on sisuksiltaan sama kuin perus mk2 1.8:n laatikko. Omassa etuvetolintassa on n. 150hp ja olen jo kaksi laatikkoa (60tkm aikana) hajottanut ihan vaan vedossa. Ikinä en ole ilman kytkintä tai muuten rajusti vaihtanut. Ihan vaan suoraan kiihdytyksessä kajahtanut.
Onhan noita laatikoita (etuveto)turbokäytössä n. 200hp:llä ajettu useissa autoissa. Osa on hajonnut ja vaihdettu vahvempaan ja muihin on jo ennen hajoamista vaihdettu laatikko.
Eli mun vinkki on se, että jos noilla tehoilla meinaat yhtään vartilla käydä tai muuten kisailla niin tulet hajottamaan noita syncrolaatikoita aika ison kasan. Noita laatikoita kun ei myöskään löydä kovin helpolla.
Eli rakenna sinne 4motionista(poikittaiskoneisesta, haldex) voimansiirto. Aika paljon mekaanista hommaa ja vielä enemmän sähköhommia. Mutta tollasessa käytössä riittää ihan on/off neliveto jolloinka toteutus on kohtuu helppo sähköisesti. Ja noi tuntuu kestävän rääkkiä ihan eri tavalla kuin syncron laatikot.
Auts, kuulostipas se masentavalta :)
Eli tarkoitus ei ole ajaa varttia, ihan vaan ratapäiviä ja normi katuajoa.
Tuohon 4-motionin vaihtoon en kyllä jaksa alkaa. Se kun ilmeisesti on aivan eri aikakauden vehkeestä.
Mutta onko mahdollista vaihtaa tuollainen ralleyn laatikko vakion tilalle. Sopiiko se sinne sovittamalla? Koko ralleyn ostaminen tuskin sopii kukkarolle, olen ymmärtänyt että ne on todella harvinaisia. Tosin taitaa sellaisen laatikonkin löytäminen olla oma tarinansa saatikka mitä siitä sitten joutuu maksamaan.
Eli tarkoitus ei ole ajaa varttia, ihan vaan ratapäiviä ja normi katuajoa.
Tuohon 4-motionin vaihtoon en kyllä jaksa alkaa. Se kun ilmeisesti on aivan eri aikakauden vehkeestä.
Mutta onko mahdollista vaihtaa tuollainen ralleyn laatikko vakion tilalle. Sopiiko se sinne sovittamalla? Koko ralleyn ostaminen tuskin sopii kukkarolle, olen ymmärtänyt että ne on todella harvinaisia. Tosin taitaa sellaisen laatikonkin löytäminen olla oma tarinansa saatikka mitä siitä sitten joutuu maksamaan.
Onhan ne Rallyet melko harvinaisia kun vain 5000 tehty. http://ffp-motorsport.com/tuning/rallye.php
eBaysta lähtisin laatikkoa metsästään.
eBaysta lähtisin laatikkoa metsästään.
Tuolta sattaisi löytyä laatikko ja kaupan päälle paljon mielenkiintoisia kikkareita...
OT: VWvortexilta muistan joskus lukeneeni että Countryt olisivat Rallyeta harvinaisempia (?). Valmistusmääräksi ilmoitettiin jotain 3700 ja risat..?
OT: VWvortexilta muistan joskus lukeneeni että Countryt olisivat Rallyeta harvinaisempia (?). Valmistusmääräksi ilmoitettiin jotain 3700 ja risat..?
Viimeksi muokannut jii_bee, 12.11.2006 1:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k2_Country
"Autoja valmistettiin 7.735 kappaletta"
Ei se kuitenkaan mikään niin tusina kuitenkaan ole :)
"Autoja valmistettiin 7.735 kappaletta"
Ei se kuitenkaan mikään niin tusina kuitenkaan ole :)
Aij, seuraavalla sivulla on kyl 02A ja 02J lootiin mut käykö nekää... Joku tossa kauppaili jossain vaiheessa s3 voimansiirtoa, mutten sit kysyny mitä pakettii kuuluu, semmonehan kestäs varmaan kyllä kaiken. Millanes voimansiirto Golf MK3 VR6 Syncrossa sit on?
Jos muita vaihtoehtoja etsitään niin ekana tulee mielee just se audi 80.. sit on kai audi 90, 100 ja 200, mut ne on painavempia ja varmaa yhtä laatikoita + ne veronkierto audit mut semmonen olis kyllä tosi sliipperi ;)
Sit on noi passat G60 syncrot, mikähä loota niissä on?
Jos muita vaihtoehtoja etsitään niin ekana tulee mielee just se audi 80.. sit on kai audi 90, 100 ja 200, mut ne on painavempia ja varmaa yhtä laatikoita + ne veronkierto audit mut semmonen olis kyllä tosi sliipperi ;)
Sit on noi passat G60 syncrot, mikähä loota niissä on?
Jos tarkoitit Juvonen että käykö minulle tuolta quaifen sivuilta 02A ja 02J lootat niin toki käy mutta nekin kyllä menee yli budjetin kuten se sivun 65 lootakin.
Onko noi golf G60 ja passat G60 nelareita vai vaan toi rallye golffi?
Ja ilmeisesti tollasen ihan ensimmäisen mk3 golffinkin vois löytää ilman vähäpäästö merkintää?? Tuotanto kait alotettu -91 (wikipedian mukaan).
Eri asia sitten miten monta 91vm syncro golffia on suomessa edes olemassa, saatikka myynnissä.
Edit: Ei tollasta mk3 syncro golffia ole edes olemassa näköjään (taas wikipedian mukaan) mutta onko sitten toi vr6:nen nelariversio golffiasta??
Onko noi golf G60 ja passat G60 nelareita vai vaan toi rallye golffi?
Ja ilmeisesti tollasen ihan ensimmäisen mk3 golffinkin vois löytää ilman vähäpäästö merkintää?? Tuotanto kait alotettu -91 (wikipedian mukaan).
Eri asia sitten miten monta 91vm syncro golffia on suomessa edes olemassa, saatikka myynnissä.
Edit: Ei tollasta mk3 syncro golffia ole edes olemassa näköjään (taas wikipedian mukaan) mutta onko sitten toi vr6:nen nelariversio golffiasta??
Tuolta vois kysellä vielä hiukan helpotusta tuohon syncro ---> haldex swappiin http://www.dutchdub.com/Forsale.htm
Muutenkin ihan kivaa ihmeteltävää tuolla sivustolla http://www.dutchdub.com/index.html
Muutenkin ihan kivaa ihmeteltävää tuolla sivustolla http://www.dutchdub.com/index.html
Tietääkseni Passat G60 syncrossa on sama laatikko kuin rallyessä/countryssa. Eli 02A:han perustuva nelivetolaatikko. Laatikkotyyppi tais olla 02C.
Muistaakseni vwvortexilla joku oli löytänyt, onko se nyt kulmavaihde suomeksi nimeltään? Missä olis oikea jakosuhde haldex vaihdelaatikolle ja syncro perälle, Olisko ollut jostain Vw Sharanista tms. Suomessa vaan tollaselle osalle voi tulla hintaa enemmän kuin koko haldex voimansiirrolle...
Kannattaa tutkia: http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=742
Muistaakseni vwvortexilla joku oli löytänyt, onko se nyt kulmavaihde suomeksi nimeltään? Missä olis oikea jakosuhde haldex vaihdelaatikolle ja syncro perälle, Olisko ollut jostain Vw Sharanista tms. Suomessa vaan tollaselle osalle voi tulla hintaa enemmän kuin koko haldex voimansiirrolle...
Kannattaa tutkia: http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=742
MK3 VR6 syncro: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=957487
Noita näkyy aina välillä myynnissä niin sitä vaa meinasin, että jos tommose kolaroidun löytää niin siitä varmaa saa sopii voimansiirron kakkikseenkin?
Noita näkyy aina välillä myynnissä niin sitä vaa meinasin, että jos tommose kolaroidun löytää niin siitä varmaa saa sopii voimansiirron kakkikseenkin?
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Löytyykö audi tuntioita. Että millanen voimansiirto noissa coupe quattroissa on (nelipyttysen, ei sen v6) ... kestäiskö se??
En oo avain 100% varma, mutta vastaan ei ole tullut vielä CQ:ta 4cyl koneella vaan ne on joko 5cyl tai v6. Mutta päätäni en pistä pantiksi. Ja mitä sää ny tolla haet takaa, tekniikanluovuttajaa vai ihan viriaihioksi. Jos viriin niin saippuacoupet saat unohtaa suoraan muutamaa alkusarjan poikkeusta lukuunottamatta, kun ovat vähäpäätösiä. Ja kantticoupe ei kannata raiskata 4cyl tekniikalla...
Rallye Golf 722,8hv/810nm, siinäkin on heivattu viskotekniikka pois ja laitettu Haldex. Noi sakemannit on noihin Haldexeihin väsäilly omia ohjaimia joilla saa lukittua Haldexin kiinni tai sitten otettua takapään kokonaan pois käytöstä.
Niin tosiaan korjaus tuohon aiempaan viestiini. Se audin tekniikka jota tarkoitin oli 5-pyttysen tekniikka, ja koko autoa (sitä pyöreämpää mallia) ajattelin aihioksi mutta kuulin tänään myös muualta että siinä ei mikään kovin järeä tekniikka ole.
Samassa tuli vastaan tuo S2 (pyöreä korimalli ; sämpylä kuten joku sano :D). Pudjetti siinä kyllä noisee ihan eri svääreihin mutta siinä ois kyllä sitten jo aihiota jopa muutama sata alkuperäistä tavotetta korkeammalle.
Vielä jäi hieman auki tuo g60 golffin asia.
Oliko siinä mk2 g60 syncrossa sama voimansiirto kuin rallye mallissa eli ns. vahvempi kuten joku osas kertoa tuosta rallye ja country mallista. Passatissa Anagondan mukaan oli 02C laatikko (ilmeisesti siis se ns vahvempi malli), mutta tuo golf olisi mukavampi korimalli.
Samassa tuli vastaan tuo S2 (pyöreä korimalli ; sämpylä kuten joku sano :D). Pudjetti siinä kyllä noisee ihan eri svääreihin mutta siinä ois kyllä sitten jo aihiota jopa muutama sata alkuperäistä tavotetta korkeammalle.
Vielä jäi hieman auki tuo g60 golffin asia.
Oliko siinä mk2 g60 syncrossa sama voimansiirto kuin rallye mallissa eli ns. vahvempi kuten joku osas kertoa tuosta rallye ja country mallista. Passatissa Anagondan mukaan oli 02C laatikko (ilmeisesti siis se ns vahvempi malli), mutta tuo golf olisi mukavampi korimalli.
G60 syncrossa on se vahvempi laatikko. Hommanhan voi tehdä myös niin, että vaihtaa Syncro golfiin passatin laatikon.
Tuolla, onko se nyt sitten 02C(en ole varma?) niin tuntuu n. 300hp kestävän käyttöä. Mutta sitten alkaa jo perätkin menemään, ainakin mitä noita nettijuttuja lueskellut.
Olin joskus rakentamassa syncro golfia S3:sen koneella. Heti alussa tuli selväksi se, että haldexia vaatii jos haluaa ajaa niin että ei tartte kokoajan pelätä. Homma vaan jäi lyhyeen kun selkä hajos enkä pystynyt tekemään mitään. Joten osat myin pois ja ostin ton S2:sen.
Tuolla, onko se nyt sitten 02C(en ole varma?) niin tuntuu n. 300hp kestävän käyttöä. Mutta sitten alkaa jo perätkin menemään, ainakin mitä noita nettijuttuja lueskellut.
Olin joskus rakentamassa syncro golfia S3:sen koneella. Heti alussa tuli selväksi se, että haldexia vaatii jos haluaa ajaa niin että ei tartte kokoajan pelätä. Homma vaan jäi lyhyeen kun selkä hajos enkä pystynyt tekemään mitään. Joten osat myin pois ja ostin ton S2:sen.
kaikissa syncro passateissa kait on sama "vaijeri laatikko". se kestää niittejä lukuun ottamatta hiukan kovempaa käskytystä kuin vakio kakkiksen laatikko. Kytkin ongelmat ovat näissä tavallisissa kohta suurempi riesa kuin lootan pettäminen. Vaijeri laatikot käyvät käsittääkseni keskenään kaikista nelipytyisistä.
millaista tekniikkaa olet moottoripuolelle suunnitellut?
millaista tekniikkaa olet moottoripuolelle suunnitellut?
Niin kuin tossa alussa kirjoitin niin ensin koitetaan sillä kasivenasella kannella mihin sillä päästää. Tuskin kovin pitkälle kun on niin pienet venttiilitkin. Vakio sisukaluilla (puristuksia lasketaan tietysti ; tapa vielä auki) ja megasquirtti ohjaamaan bensaa ja sytkää. Sintteri levy varmaan tarvitaan ja tarvittaessa joku paineasetelma viritys.
Imusarja yms ex.ruiskun osat menee uusiksi, kun eikö noissa ole sellanen ns. mekaaninen jakaja systeemi?
Käsittääkseni normi 1.8l lohkon päälle sopii sitten stage2:ssa 16v kansi? Sillä pitäis jo päästä sinne 300hv korville. Kanget ja männät voi joutua vaihtamaan siinä samalla.
Ahtimeksi joku pieni BB IHI tai vast. Mitsu ns. newschool ahdin.
Tollasella pienellä Imprezzan ahtimella oon saanut 8v opelin 2.2l koneesta ton 250hv, niin eiköhän tollanen läpivirtaava vw:n 8v kansi nyt parisataa läpi päästä?
Imusarja yms ex.ruiskun osat menee uusiksi, kun eikö noissa ole sellanen ns. mekaaninen jakaja systeemi?
Käsittääkseni normi 1.8l lohkon päälle sopii sitten stage2:ssa 16v kansi? Sillä pitäis jo päästä sinne 300hv korville. Kanget ja männät voi joutua vaihtamaan siinä samalla.
Ahtimeksi joku pieni BB IHI tai vast. Mitsu ns. newschool ahdin.
Tollasella pienellä Imprezzan ahtimella oon saanut 8v opelin 2.2l koneesta ton 250hv, niin eiköhän tollanen läpivirtaava vw:n 8v kansi nyt parisataa läpi päästä?
Tollanen vekotin löyty nettiautosta. Olis kiva tietää millä lodjulla tuo on: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=900328
Toi nettiauton syncro on kyllä aika rajun hintanen kun kattoo noita kuvia. Jossain vaiheessahan tosta pyydettiin 9999e ja vitsiksi luulin, mutta ilmeisesti ei ollut kun edelleen on myynnissä.
Tuon vahvemman eli passatin askin saa myös toimimaan vaijerikytkimellä. Helpompi homma tehdä kun laatikkoa vaihtaa, mutta kun laittaa järeän asetelman ja levyn niin kyllä sitä kiroo...
On sitä 1.8 8v koneesta yli 300hp suomessakin otettu.
Tuon vahvemman eli passatin askin saa myös toimimaan vaijerikytkimellä. Helpompi homma tehdä kun laatikkoa vaihtaa, mutta kun laittaa järeän asetelman ja levyn niin kyllä sitä kiroo...
On sitä 1.8 8v koneesta yli 300hp suomessakin otettu.
vahvempaa g60/country/rallyen askia?
Countryssä, tai ainakaan mun Countryssä, ei kyll oo mun mielestä mitään vahvempaa lootaa. Ihan saman näkönen, vaierikytkimellä, tankovaihtava ja sama pyöree pääty kuskin puoleisessa päässä kuin tavallisessa 1,8 Golfissakin. Vain se kulmavaihde lisänä etuvetolootaan.
läpivirtaava vw:n 8v kansi
Mun mielestä toi 8v kansi EI ole läpivirtaava. Eli, pako- ja imusarja ovat samalla puolen konetta. Mun mielestä kansi on silloin läpivirtaava kun pako- ja imusarja ovat eri puolilla. Vai onko jollain jokin muu selitys tuolle läpivirtavalle kannelle ??
Joo sori mun moka. En sen enempää tarkistellut kun mitä noita muutamia kuvia oon nähnyt konehuoneesta, taisivat kaikki olla 16v koneita.
Nyt tarkemmin tutkien niin tosiaan nuo 8v koneet näyttävät olevan noita EI läpivirtaavia. Harmi.
Niin ja tarkoitus ei ole sen enempää yrittää väkisin sellaista rakentaa, se oli vaan huolimattomuus virhe.
Mutta paketti alkaa olemaan jo pikku hiljaa kasassa:
Normi syncro josta kajautetaan ensimmäinen laatikko ja kun se avataan tai hommataan uusi (mahd. passatin laatikko) niin vahvistetaan niitit pultein (siihen mennessä varmastikin selviää että mitkä niitit :D).
Paras lähtökohta olisi 16v syncro mutta 8v karvalakkikin riittää aluksi. Normi alkuperäisen 8v lohkon päällä voidaan ilmeisesti se 16v kansi asentaa (oletan että jakopääkin menee siinä samalla uusiksi).
Kiitos kaikille osallistumisesta tähän... toivottavasti ens kesä vedellään 4pyörää sauhuten :D
Nyt tarkemmin tutkien niin tosiaan nuo 8v koneet näyttävät olevan noita EI läpivirtaavia. Harmi.
Niin ja tarkoitus ei ole sen enempää yrittää väkisin sellaista rakentaa, se oli vaan huolimattomuus virhe.
Mutta paketti alkaa olemaan jo pikku hiljaa kasassa:
Normi syncro josta kajautetaan ensimmäinen laatikko ja kun se avataan tai hommataan uusi (mahd. passatin laatikko) niin vahvistetaan niitit pultein (siihen mennessä varmastikin selviää että mitkä niitit :D).
Paras lähtökohta olisi 16v syncro mutta 8v karvalakkikin riittää aluksi. Normi alkuperäisen 8v lohkon päällä voidaan ilmeisesti se 16v kansi asentaa (oletan että jakopääkin menee siinä samalla uusiksi).
Kiitos kaikille osallistumisesta tähän... toivottavasti ens kesä vedellään 4pyörää sauhuten :D
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Kiitos kaikille osallistumisesta tähän... toivottavasti ens kesä vedellään 4pyörää sauhuten :D
Joopa joo, saat kyllä sitten laittaa muutaman sata hevosta, jotta tohon pääset. Ja synkron unohtaa samantien, nimittäin nelikko ei taho sutia asfaltilla edes yli 400 hevosella ilman harakiri kytkimen rikkomista. Voihan sitä tietysti laittaa muoviset renkaat helpottamaan...
Ota J-M Koopikka ihan iisisti ... en nyt ollut ihan tosissani tosta sutimisesta ... huumorin kukkaa :D Ja koko projektin idea on nimen omaan ettei se sutisi, kaksvetoset kun alkaa sutimaan jo muutaman sadan humman jälkeen niin pirusti.
Ja Juvonen, pitää muistaa että männän päältä on jo otettu melkein koko matkalta parimilliä pois rutistusten laskua varten. Voi olla silti että se ei vielä riitä, en ole vielä sellasia mäntiä nähnyt mutta eiköhän sekin asia ole jo selvinnyt kun kannen vaihto on ajankohtainen.
Ja Juvonen, pitää muistaa että männän päältä on jo otettu melkein koko matkalta parimilliä pois rutistusten laskua varten. Voi olla silti että se ei vielä riitä, en ole vielä sellasia mäntiä nähnyt mutta eiköhän sekin asia ole jo selvinnyt kun kannen vaihto on ajankohtainen.
Jep täytyypi laittaa. Aika vähän näkee noita turbo syncroja 8v koneella (tai yleensäkään turbo syncroja).
Mitä tossa nyt noita kone huoneen kuvia olen katellut niin ahdasta tulee olemaan. Täytyy koittaa jos sais joko siirrettyä konetta eteenpäin tai kallistettua sitä ylhäältä eteenpäin, että sais vähän lisää tilaa. Kolmasvaihtoehto että varastetaan hanttimieheltä tulipellistä hieman tilaa :D.
Toinen mikä tuli mieleen niin taidan koittaa tällä kertaa käytää air-to-water tyyppistä välijäähdytystä niin saa ahtoputket minimi pitusiksi ja ei tarvi tehdä ylimääräsia (paljastavia ; sleeper lookki) reikiä konepeltiin tai puskuriin. Vesi kennoon voi laittaa vaikka sähköpuhaltimet ja se jonnekin mihin mahtuu (vaikka sisälle alkuperäsen lämppärin tilalle ; säästäis siinäkin vähän painoa ; tosin se tarvis sitten koko ajan puhaltaa... voi tulla kesällä turhan kuuma :D).
Mitä tossa nyt noita kone huoneen kuvia olen katellut niin ahdasta tulee olemaan. Täytyy koittaa jos sais joko siirrettyä konetta eteenpäin tai kallistettua sitä ylhäältä eteenpäin, että sais vähän lisää tilaa. Kolmasvaihtoehto että varastetaan hanttimieheltä tulipellistä hieman tilaa :D.
Toinen mikä tuli mieleen niin taidan koittaa tällä kertaa käytää air-to-water tyyppistä välijäähdytystä niin saa ahtoputket minimi pitusiksi ja ei tarvi tehdä ylimääräsia (paljastavia ; sleeper lookki) reikiä konepeltiin tai puskuriin. Vesi kennoon voi laittaa vaikka sähköpuhaltimet ja se jonnekin mihin mahtuu (vaikka sisälle alkuperäsen lämppärin tilalle ; säästäis siinäkin vähän painoa ; tosin se tarvis sitten koko ajan puhaltaa... voi tulla kesällä turhan kuuma :D).
Jos tulipeltiin tekee poteron ahtimen kohdalle, niin onko siellä jotain muita rajoituksia kuin lämppäri?
Nyt kun on auto osina, niin ettei tuu kasatessa mitään "mihis mä nyt tän saan mahtumaan"-ihmetyksiä, kun joku hullu on hitsannu siihen peltiä eteen. En ainakaan nyt muista, et sillä kohdin ois ollu muuta kuin lämppäri.
Mulla oli hakattu tulipeltiä lommolle että oli saatu ahtimelle tarpeeksi tilaa, mut aattelin jos nyt tekis vähän reilummin tilaa samalla kun on kone pois, et sinne joskus vaikka joku intoutuu tunkemaan hieman isomman hyrskyttimen tilalle.
Nyt kun on auto osina, niin ettei tuu kasatessa mitään "mihis mä nyt tän saan mahtumaan"-ihmetyksiä, kun joku hullu on hitsannu siihen peltiä eteen. En ainakaan nyt muista, et sillä kohdin ois ollu muuta kuin lämppäri.
Mulla oli hakattu tulipeltiä lommolle että oli saatu ahtimelle tarpeeksi tilaa, mut aattelin jos nyt tekis vähän reilummin tilaa samalla kun on kone pois, et sinne joskus vaikka joku intoutuu tunkemaan hieman isomman hyrskyttimen tilalle.
Joo ja Mitsun turboista pelkästään hyvää sanomista muutenkin. Tollanen hl16 toimii 1.8 motissa loistavasti läpi kierrosalueen.
Ei mitään tarvista tehdä muutoksia tulipeltiin, jos vaan osaa väkertää oikeenlaisen pakosarjan ja huolehtii, että moottorin etummainen kannake on tarpeeksi jäykkä ja estää moottorin taaksepäin liikkumisen.
Ei mitään tarvista tehdä muutoksia tulipeltiin, jos vaan osaa väkertää oikeenlaisen pakosarjan ja huolehtii, että moottorin etummainen kannake on tarpeeksi jäykkä ja estää moottorin taaksepäin liikkumisen.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Joo pyydän anteeksi kaikilta jotka pahoittivat mielensä kun kirjoitin tuon projekti jutun hieman pilkettä silmäkulmassa. Anteeksi.
Tarkoitus oli vain siirtää tämä ns. off topic keskustelu noista eri modifigaatioista jonnekun toisen otsikon alle koska nämä eivät enää koske voimansiirron kestoa ja sinäällään nekin rikkovat sääntöä.
Eli pahoittelen ennen aikaista intoani ja jatkossa koitan toimia paremmin yhteisön sääntöjen mukaisesti.
Tarkoitus oli vain siirtää tämä ns. off topic keskustelu noista eri modifigaatioista jonnekun toisen otsikon alle koska nämä eivät enää koske voimansiirron kestoa ja sinäällään nekin rikkovat sääntöä.
Eli pahoittelen ennen aikaista intoani ja jatkossa koitan toimia paremmin yhteisön sääntöjen mukaisesti.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
tuollaisella 2.0 16v turbosyncrolla joskus ajaneena ja omistaneena.....
olihan se ihan kivasti liikkuva laite, mutta ei sillä mutkiin uskaltanut ajaa.
tuo syncro-voimansiirto on lähestulkoon melko 'sieltä' ja kohtalaisen syvältä.....vakiona siis! mikään elvistely-, asfaltti-driftailu- taikka muu kuminpoltto-voimansiirto se ei todellakaan ole.
ja originaali kaasarikoneen vipuvälitteinen aski kesti hienosti, tämä yksilö oli välitelty risteyttämällä eri vag-vaihteistojen suomia välitysvaihtoehtoja ja perä oli dieselin aavikko. se on kuljettajan taitamattomuus joka ne rikkoo, tietysti tuollainen ehkä noin 250hp / 350nm tjsp valmistelee ajan kanssa hammaspyöriä hampaattomiksi....eli mikään monikymmentuhantinen käyttöauton aski tuo ei ole.
tämän yksilön kolmosvaihteen käyttöiäksi tuli ehkä noin 35tkm.
niin 8v kansia on sitten myös läpihengittäviä juu. ja umpikuja-kannen suurin vakioventtiilikoko taisi olla 40.5/32, ellen väärin muista. läpihengittävässä kannessa verrattuna umpikujaan ei liene muita suuria etuja kuin lämpökuorman mahdollisuuden vähentäminen imusarjalta. yhtä hanurista imukanavan muoto on myös siinä, vakiona + tietysti öljykanavamuutokset vanhaan lohkoon istutettaessa jne...
...koneen kallistaminen eteenpäin.....joo-o......no kukin tekee mitä tahtoo, jotta saa autoaan enemmän keulapainoiseksi..... mahtuu sinne moottorin taakse suurehko holset-hybridi + irtohukkis ilman lekaakin..... enemmän olisin sinuna huolissani kohdasta jossa pakoputki pitäisi saada apurungon+hammastangon+tulipellin alakaarteen ohi.....ymmärrät varmasti yskän siinä vaiheessa kun sinne pitäisi jotakin muuta ränniä laittaa kuin ne kaksi vakioputkea.
siispä: mieti hyvin tarkkaan missä säästät! => 1000euroa 8v kanteen, joka erittäin todennäköisesti jää virtaamaan 40-50hp vähemmän kuin 100euron vakio 16v kansi.... järkevästi yhdistelemällä vag-konsernin vakio osia saat toimivan ratkaisun, esimerkiksi abk-alakerta, kr-kansi, abf-metallikansitiiviste tuottaa ratkaisun jolla ehdit kohtalaisesti kylillä. ja näitä osiahan on tunnetusti hanu saksalainen tuottanut maailmalle ties kuinka paljon.
ainiin! lisäksi kannattaa panostaa korin etuosan vahvistushitsaamiseen sun muuhun korin elämisen estämiseen (tuuning-poikkituki ei tuo autuutta). on melko jännää kun kiihdytyksen jälkeen päästää ratista niin auto vetää ojaan......kumipuslat+paperikori+löysä pyöräntuenta ei todellakaan ole optimissa kun ei barum (tai vaikkapa ne kuuluisat jugoslavialaiset ecco-uusiorenkaat) muutukaan kiihdytettäessä savuksi.
olihan se ihan kivasti liikkuva laite, mutta ei sillä mutkiin uskaltanut ajaa.
tuo syncro-voimansiirto on lähestulkoon melko 'sieltä' ja kohtalaisen syvältä.....vakiona siis! mikään elvistely-, asfaltti-driftailu- taikka muu kuminpoltto-voimansiirto se ei todellakaan ole.
ja originaali kaasarikoneen vipuvälitteinen aski kesti hienosti, tämä yksilö oli välitelty risteyttämällä eri vag-vaihteistojen suomia välitysvaihtoehtoja ja perä oli dieselin aavikko. se on kuljettajan taitamattomuus joka ne rikkoo, tietysti tuollainen ehkä noin 250hp / 350nm tjsp valmistelee ajan kanssa hammaspyöriä hampaattomiksi....eli mikään monikymmentuhantinen käyttöauton aski tuo ei ole.
tämän yksilön kolmosvaihteen käyttöiäksi tuli ehkä noin 35tkm.
niin 8v kansia on sitten myös läpihengittäviä juu. ja umpikuja-kannen suurin vakioventtiilikoko taisi olla 40.5/32, ellen väärin muista. läpihengittävässä kannessa verrattuna umpikujaan ei liene muita suuria etuja kuin lämpökuorman mahdollisuuden vähentäminen imusarjalta. yhtä hanurista imukanavan muoto on myös siinä, vakiona + tietysti öljykanavamuutokset vanhaan lohkoon istutettaessa jne...
...koneen kallistaminen eteenpäin.....joo-o......no kukin tekee mitä tahtoo, jotta saa autoaan enemmän keulapainoiseksi..... mahtuu sinne moottorin taakse suurehko holset-hybridi + irtohukkis ilman lekaakin..... enemmän olisin sinuna huolissani kohdasta jossa pakoputki pitäisi saada apurungon+hammastangon+tulipellin alakaarteen ohi.....ymmärrät varmasti yskän siinä vaiheessa kun sinne pitäisi jotakin muuta ränniä laittaa kuin ne kaksi vakioputkea.
siispä: mieti hyvin tarkkaan missä säästät! => 1000euroa 8v kanteen, joka erittäin todennäköisesti jää virtaamaan 40-50hp vähemmän kuin 100euron vakio 16v kansi.... järkevästi yhdistelemällä vag-konsernin vakio osia saat toimivan ratkaisun, esimerkiksi abk-alakerta, kr-kansi, abf-metallikansitiiviste tuottaa ratkaisun jolla ehdit kohtalaisesti kylillä. ja näitä osiahan on tunnetusti hanu saksalainen tuottanut maailmalle ties kuinka paljon.
ainiin! lisäksi kannattaa panostaa korin etuosan vahvistushitsaamiseen sun muuhun korin elämisen estämiseen (tuuning-poikkituki ei tuo autuutta). on melko jännää kun kiihdytyksen jälkeen päästää ratista niin auto vetää ojaan......kumipuslat+paperikori+löysä pyöräntuenta ei todellakaan ole optimissa kun ei barum (tai vaikkapa ne kuuluisat jugoslavialaiset ecco-uusiorenkaat) muutukaan kiihdytettäessä savuksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa