Vanhan Audin tekniikan kestävyys
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhan Audin tekniikan kestävyys
Eli kartoitan tässä seuraavaan projektiin sopivaa autoa.
Audilla näyttää olevan noita neliveto autoja 80-luvulta, joissa löytyy yli 2L koneita.
Ainakin ruotissa on pari "aika" nopeaa 80-luvun Audia nelivedolla.
Siksi noin vanhoja jotta ei tarvitse vähänpäästöisyydellä kikkailla.
Miten noiden mallien voimansiirto ja moottori kestävät piristämistä?
Eli joutuuko koko tekniikan uusimaan, vai voiko vakio-osista edes käyttää jotain?
Tavoitteena olisi tuollainen 1000kg/+500hp neliveto.
Jos jollakin oikeasti tietoa niin tänne, epäilijöiden ei tarvitse tähän topicciin vastata.
Audilla näyttää olevan noita neliveto autoja 80-luvulta, joissa löytyy yli 2L koneita.
Ainakin ruotissa on pari "aika" nopeaa 80-luvun Audia nelivedolla.
Siksi noin vanhoja jotta ei tarvitse vähänpäästöisyydellä kikkailla.
Miten noiden mallien voimansiirto ja moottori kestävät piristämistä?
Eli joutuuko koko tekniikan uusimaan, vai voiko vakio-osista edes käyttää jotain?
Tavoitteena olisi tuollainen 1000kg/+500hp neliveto.
Jos jollakin oikeasti tietoa niin tänne, epäilijöiden ei tarvitse tähän topicciin vastata.
Mutuilua ja arvailua
Lähtökohta 20v vitosturbo 3B/ABY/AAN/ADU
- Kiertokanget uusiksi
- Kunnon pakosarja + ahdin tehotavoitteen mukaan
- Suuttimet
- Kantta voi vähän hiplata
- Kytkin + vauhtipyörä
- Motronic:in sorkkimista taikka jälkiasennus ruisku/sytkä
- Välijäähdytin ja pakoputki
Tälle tulee luultavasti 500hv+
Katos vaikka tuonne
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=1872
Tohon 1000 kg painoon voi olla hiukan tekemistä 5 cyl turbokoneen ja nelikon kanssa
Lähtökohta 20v vitosturbo 3B/ABY/AAN/ADU
- Kiertokanget uusiksi
- Kunnon pakosarja + ahdin tehotavoitteen mukaan
- Suuttimet
- Kantta voi vähän hiplata
- Kytkin + vauhtipyörä
- Motronic:in sorkkimista taikka jälkiasennus ruisku/sytkä
- Välijäähdytin ja pakoputki
Tälle tulee luultavasti 500hv+
Katos vaikka tuonne
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=1872
Tohon 1000 kg painoon voi olla hiukan tekemistä 5 cyl turbokoneen ja nelikon kanssa
Miten tuo neliveto kestää tehoja/vääntöjä? Kuitenkin sutiminen aika paljon miedompaa kuin pelkässä etu- ja takavedossa.
Kiitoksia tuosta linkistä, ehdin sitä jo hiukkasen tuossa lukaista.
Jotenkin sain sellaisen käsityksen että jälkiasennus moottorinohjaus kaikista helpoin.
Kevennyksestä sen verran että kaikki "ylimääräinen" tarkoitus poistaa. Kuitenkin jossain järjen rajoissa. Ulkokuori tarkoitus pitää sleeper henkisenä.
Kiitoksia tuosta linkistä, ehdin sitä jo hiukkasen tuossa lukaista.
Jotenkin sain sellaisen käsityksen että jälkiasennus moottorinohjaus kaikista helpoin.
Kevennyksestä sen verran että kaikki "ylimääräinen" tarkoitus poistaa. Kuitenkin jossain järjen rajoissa. Ulkokuori tarkoitus pitää sleeper henkisenä.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Kyllähän tota painoa saa tuosta 1250 kg:sta (a80/a90 q:n paino) pois, tarvii vaan paksua lompakkoa kun alkaa hiilarista tekeen pelliosia. Kun tehtaaltakin noi on sen verran spartalaisia, että ei ylimääräistä ole edes sisäpuolella. Ja sitten toi tekniikanvaihto 20VT tekniikkaan taas tuo muutaman kilon lisää, mutta ei merkittävästi.
edit: Ja tuon ikäpolven audissa peltien vaihto ei ole mikään älytön idea, sillä kyseiset mallit ovat enemmän tai vähemmän maatuneita kaikki. Eli tykkäävät ruostua hanakasti.
edit: Ja tuon ikäpolven audissa peltien vaihto ei ole mikään älytön idea, sillä kyseiset mallit ovat enemmän tai vähemmän maatuneita kaikki. Eli tykkäävät ruostua hanakasti.
Jos tuollaiseen 80-luvun autoon vaihtaa tekniikkaa niin onko väliä millä koneella alunperin ollut? Eli miten menee teho ja paino säädökset kun vaihtaa tuota 2.2L pataa paikalleen?
Sinäänsä tuo peltiosien vaihto kuituisiin ei tuota ongelmia, sen verran tullut lasikuidulla leikittyä...
Kansi noissa näyttää virtaavan aika iloisesti jo vakiona, miten on nokkien kanssa?
Sinäänsä tuo peltiosien vaihto kuituisiin ei tuota ongelmia, sen verran tullut lasikuidulla leikittyä...
Kansi noissa näyttää virtaavan aika iloisesti jo vakiona, miten on nokkien kanssa?
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Helepompaa se on aina jos on verrokkina se tehokkain, eli tehtaalta 2.2 vapari, toinen mikä tuossa orkinaali 5cyl korissa on moottorin kannakkeet, eli ei tarvi niitä alata nikkaroimaan paikalle. Ja kattastus noissa menee että otetaan alle 165 hevosen penkkipaperit ja mennään leimaamaan. Ja jos aihiona on ollut vaikka 1.8 4cyl niin joutuu sitten maahantuojalta hommaamaan kaikenmailman papereita että mistä selviää ton 2.2:n eroavaisuudet ja pitääpi totistella että ny sun 1.8 vastaa tota tehokkaampaa.
Turbokoneisiin ovat käyttäneet virinokkina 7A koneen nokkia (2.3 20 valve vapari)
Turbokoneisiin ovat käyttäneet virinokkina 7A koneen nokkia (2.3 20 valve vapari)
Mä lähtisin tekee leikkikalua esim. -89 coupe quattrosta ja 4 pyttysellä 20v koneella.
Siitä saa sen 400+ hv myös ja ei olisi ihan niin etupainoinen.
Noi on vaan kaikki vähäpäästöisiä.
Kaaret sisään ja kaikki ylimääräinen pois, syyläri konttiin kuten myös kaikki mitä vaan saa niin painonjakautuma olis parempi.
Siitä saa sen 400+ hv myös ja ei olisi ihan niin etupainoinen.
Noi on vaan kaikki vähäpäästöisiä.
Kaaret sisään ja kaikki ylimääräinen pois, syyläri konttiin kuten myös kaikki mitä vaan saa niin painonjakautuma olis parempi.
Miten tuo neliveto kestää tehoja/vääntöjä?
http://www.audiworld.com/news/06/audi-9 ... tent.shtml
Kai se "vähän" kestää, vaikka ei ihan samaa ikäluokkaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
jossain hitusen yli 300 hevosen paikkeilla, aletaan vaihtaan palikkaa. Mitä olen oikein käsittäny. Ja tuplaturbot on tuossa hoidettu niin että molemmilla pakosarjoilla omat turbot, kun veekone on. Sisuskalujen kestosta ei harmainta käsitystäkään, mutta jos 500 yritetään, niin pistäisin kyllä ne uusiksi. Rs4:n turboilla päästään lähelle tota 500 hevosta, mutta laittaisin jotkut halvemmat.
vastaus kysymykseen saattaa löytyä tämmösestä mielenkiintoisesta projektista http://public.fotki.com/tupihepi/80tq20v/
Ja tekstiä http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=9281
(alussa vajaavetosesta 90:stä juttua mutta tokalla sivulla aihio ja päämäärät vähä muuttuu....)
Ja tekstiä http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=9281
(alussa vajaavetosesta 90:stä juttua mutta tokalla sivulla aihio ja päämäärät vähä muuttuu....)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa